Eerste prikjes hoelang?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Joanne92, 12 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joanne92

Joanne92 Fanatiek lid

28 sep 2014
    1.001
    2
    0
    Hoi allemaal
    Eergister heeft myn kleine meid haar eerdte prikjes gehad de dag zelf deed ze het heel goed, volgende dag was ze vooral erg slaperig geen koorts.
    Maar sinds vandaag is ze onwijs huilerig, lijkt wel of ze pijn heeft. Steeds wakker slaapt weinig en de zetpil wil ook niet echt werken
    Ze slaapt alleen bij mij, wel troostbaar maar erg jengelig
    Wie herkend het dat ze zo lang erna nog pijn hebben?

2. Banana

Banana Fanatiek lid

29 jun 2014
    2.045
    621
    113
    Hoi, mijn zoon is van 5 juni en heeft vorige week zijn eerste prikjes gehad. Hij had alleen die dag erg last en was huilerig. Ook geen koorts. In de avond een zetpil van 60mg gegeven en volgende dag had hij nergens last van. vlg mij kan het wel een paar dagen duren. Zolang ze geen koorts heeft en genoeg plasluiers heeft en genoeg drinkt/ helder is, kan je het wel aankijken denk ik.
    Maar als je twijfelt, gewoon de huisarts/cb bellen! Al is het maar om je gerust te stellen

3. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.320
    10.284
    113
    Onze uk kreeg dezelfde dag verhoging (bij alle prikken) in de dagen die volgde was hij pieperig.niet het idee van pijn maar niet lekker boelen.

Wanneer je het niet vertrouwd kun je altijd de huisarts bellen.

4. xBella

xBella Actief lid

1 apr 2015
    235
    0
    0
    Weetje zeker dat ze de zetpil niet heeft uitgeperst?
    Hier precies hetzelfde gehad, kleine kreeg er zelfs krampjes bij die dag..

Gaat vanzelf weer over, lekker extra laten drinken en knuffelen

5. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    De reactie op de prikjes komt pas 24 tot 48h na het zetten van de prik. Dat zeggen de kinderartsen hier toch altijd. Dus het kan idd dat ze er wat last van heeft. Heeft ze koorts of verhoging? Anders paracetamol geven. Weet niet of die zetpil dat is (hier nog niet gezien).

6. MamavC

MamavC Niet meer actief

Twee dagen later kunnen ze er inderdaad nog last van hebben, hier was dat niet zo maar in principe hoort t erbij. Het is je eigen keuze om medicatie te geven maar ik zou t zelf niet zo snel doen, het is niet zomaar wat en ze is nog maar 2 maanden.

7. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Kan ook weer samenvallen met regeldag/sprongetje, dus niet persé gelinkt aan de prikjes.

Deel Deze Pagina