Baby niet aanvullend verzekerd?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ekua85, 5 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. veense

veense Niet meer actief

Deze info komt wel van de Independersite he, de site van Zekur blinkt namelijk uit in gebrekkige informatie ;)

2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.198
    16.534
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Heb mijn zorgpolis ook maar even nagekeken.
    Ik zit met de kinderen bij Hema aanvullend 3.
    Met opzet omdat de oudste wschl volgend jaar een beugel moet.
    Heb even moeten zoeken maar wat ik lees is dat kinderen tot 18 jaar automatiisch met de aanvullende verzekering meegaan.
    Ik ga morgen toch wel even bellen voor de zekerheid.

3. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Ik zou nog eens bellen en anders een klacht indienen.

Want zover ik weet worden krijgen kindjes het zelfde pakket als de ouder met het hoogste pakket

4. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Omdat ik het uitgebreidste pakket heb ( en oudste veel operaties en behandelingen heeft) zitten de kinderen bij mij in m'n polis . En nog nooit wat van gehoord. Alle grote operaties zijn gewoon gedaan zonder rekeningen . Cz trouwens.

5. reckless

reckless Bekend lid

17 apr 2014
    798
    286
    63
    Ik heb het ook even nagekeken bij Menzis waar ik verzekerd ben. Onze oudste heeft automatisch hetzelfde pakket als dat ik heb en dat geldt straks ook voor de beeb.

Gek dat dat bij Univé anders is dan. Zou idd ff bellen om te overleggen! Succes!

6. kleinmonster

kleinmonster Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.112
    0
    36
    gelderland
    ik zit bij zilveren kruis en dit staat er bij ons zoontje.

Basisverzekering Basis Zeker Gratis
    Eigen risico n.v.t.
    Aanvullende verzekering 3 sterren Gratis
    Tandarts verzekering n.v.t.
    Premie per maand Gratis

Kinderen tot 18 jaar krijgen gratis de (hoogste) verzekering van hun ouders

7. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Wij zijn ook bij menzis en inderdaad is dochter precies hetzelfde als ons verzekerd. Dit ging hier automatisch. Ik vind het erg vreemd van Zekur!

8. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Oftewel: Polisvoorwaarden er op nakijken. Heel raar.
    Bij Agis waren mijn kinderen ook meeverzekerd voor tand- een aanvullende verzekering.

9. Imensa

Imensa Fanatiek lid

23 okt 2014
    2.463
    18
    38
    Zekur is naar mijn weten een speciale jongere verzekering. Zal het daar niet aan liggen?

10. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Zekur is een budgetverzekering. Je denkt dat je goedkoop verzekerd bent, maar in deze gevallen is goedkoop duurkoop. Check heel erg goed waar je heen gaat als je zorg nodig hebt. Het merendeel van de aanbieders hebben geen contract.

Tegelijkertijd, ik zou verwachten dat je kindje dezelfde polis heeft als jij. Misschien even mailen? In mijn ervaring zijn mail-medewerkers iets beter opgeleid dan telefoon -medewerkers. Vanuit de organisatie wordt er vaak net wat meer aandacht aan besteed. En, lees je polisvoorwaarden!!!!

11. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.422
    447
    83
    Limburg
    Hier wel eens gehad bij toen Bewust dat ik aanvullend extra moest gaan betalen voor de kids, toen heel snel overgestapt. Aanvullend zijn ze niet verplicht, basis wel.

12. lies276

lies276 Niet meer actief

Heel vreemd!
    Mijn man heeft zich juist aanvullend laten verzekeren ivm de beugels van de oudste kinderen. Mijn man had dat zelf niet nodig, maar omdat hij dat pakket heeft genomen, wordt het vergoedt voor de kids, die dus automatisch hetzelfde pakket hebben, omdat ze op zijn polis staan.

13. veense

veense Niet meer actief

Man en ik zitten bij Zilveren Kruis en hebben/hadden de allergoedkoopste variant basisverzekering met hoog eigen risico en geen vrije keuze. Kregen toen speciaal een polis voor dochter, die zelfs op hun initiatief een duurdere variant basisverzekering kreeg (met vrije keuze). Inmiddels heb ik die ook, want het is blijkbaar logisch om in de wijde omtrek rondom Veenendaal/Ede, alleen maar ziekenhuizen in Arnhem en Amersfoort te contracteren;) Niet zo handig als je moet bevallen en er een erg goed ziekenhuis in de buurt is waar je niet heen mag, maar je meer dan ene half uur in de auto moet gaan zitten. En als we nou in een dunbevolkt gebied woonden, maar dat is hier niet echt aan de orde...

14. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Bij onze verzekering zijn de kids verzekerd bij de hoogst verzekerde. Dit is volgens mij hoogst onwettelijk wat ze doen.

15. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.278
    1.441
    113
    Bij Zekur ben je inderdaad niet voor kinderen verzekerd voor de AV (wel voor de BV). Dit komt inderdaad omdat Zekur meer een 'jongerenverzekering' is. Je kunt wel bellen en voor de baby een AV afsluiten maar dit moet je dan dus wel betalen.

Bij bijna alle verzekeringen krijg je dit wel vergoed maar ik weet 100% zeker dat bij Zekur dat niet zo is.

16. DisneyMama

DisneyMama Bekend lid

7 nov 2013
    819
    437
    63
    Wettelijk gezien is het zo dat iedereen verplicht een basisverzekering moet afsluiten en ouders verantwoordelijk zijn dit voor hun minderjarige kinderen te regelen.
    Voor de aanvullende verzekering zijn geen wettelijke eisen opgenomen hierover. Hierin zijn de polisvoorwaarden leidend in het bepalen en verschillen dus ook per verzekeringsmaatschappij en label dat ze aanbieden en/of tegen extra betaling.
    Wat bij de een gebruikelijk is hoeft bij de ander niet te zijn.
    Lees dus de polisvoorwaarden van je aanvullende verzekering, dit moet bij het algemene deel vermeld staan.

daarnaast is het voor kinderen toegestane om in het lopende de jaar te wisselen tussen ouders, ook als ze allebei bij een andere maatschappij verzekerd zijn. Dus mogelijk kan bij je partner de baby wel gratis mee verzekerd worden.

Mocht je nog inhoudelijke vragen hebben mag je me altijd een pb sturen, ik werk namelijk voor een van de grootste zorgverzekering op de klantenservice

Deel Deze Pagina