Hallo, mijn zoontje van acht weken heeft last van verborgen reflux. Hij heeft geobserveerd gelegen in het ziekenhuis en hier hebben ze nutriton aan de friso comfort toegevoegd zodat de voeding niet zo gemakkelijk omhoog kan komen. dit is eventjes goed gegaan. Als ik hem in bed leg dan begint hij gelijk of even daarna te huilen. Troosten werkt niet en laten huilen ook niet. Hij begint vrij snel weer met huilen. Als hij wel in slaap valt is hij meestal zo weer wakker en begint weer te huilen. tijdens de fles doet hij heel raar. hij spuugt m uit en dan wilt hij m weer en is super onrustig en beweegt wat krampachtig. Ik zie hem ook vaak na voedingen wat wegslikken en sinds een paar dagen komt de voeding ook zichtbaar omhoog. naar mijn idee helpt het indikken van de voeding niet genoeg voor de reflux. Ik heb de huisarts gebeld en ik kreeg als advies om de voeding niet meer in te dikken omdat dikke voeding moeilijk te verwerken zou zijn voor het maagje. Nu nap ik dit advies niet. Hij krijgt zo toch alleen maar meer last hiervan. Als het dunner is komt het toch nog makkelijker omhoog. Ik zou heel graag uw mening hierover horen. groetjes
Beste Pass, Het is duidelijk dat het niet zo lekker gaat met je zoontje. De behandeling van de verborgen reflux is afhankelijk van het stadium/fase waarin de aandoening zich bevindt, maar normaal gesproken is het binden van de voeding wel gebruikelijk. Voor deze vraag raad ik je daarom aan even contact op te nemen met de behandelend arts van het ziekenhuis. Groet, Saskia