Hoi meiden! Kleine man is as maandag 10 weken en slaapt eindelijk goed in de nacht. Hoelang mag je een baby laten doorslapen? Ik had het er laatst met het cb over maar die Zeiden dat ik hem niet 10uur achter elkaar mag laten slapen nu ivm bloedsuikerspiegel nog. Nu slaapt hij dus al een paar dagen goed door(21:00/22:00) wordt 04:00/05:00 wakker en pak hem dan bij mij en slaapt dan door tot 06:00/07:00, misschien nog wel langer maar ik maak hem altijd maar na 9 uur wakker dus zijn laatste voeding plus max 9 uur. Hij wordt gewoon goed wakker, huilt niet (eerder wel altijd als ik m wakker maakte) zouden jullie hem helemaal niet meer wakker maken of wat? Ik weet wel dat ie nog geen klokje rond mag slapen maar dat gebeurt ook niet hoor.
Ik heb ons kleintje altijd gewoon laten slapen tot ze wakker werd. Ze sliep al vrij snel 8 uur achter elkaar en ik vond het heerlijk.
In het begin werd er 6 uur gezegd maar op den duur sliep Siem ook 9-12 uur. Jou zou evt als je je kindje om 04:00 bij je pakt kunnen voeden als je nog twijfelt. Maar hij regelt het zelf wel. Hou hem gewoon goed in de gaten
Hier hebben we onze dochter eigenlijk altijd zelf laten komen . Vanaf 2 maanden sliep zij ook de hele nacht door. Vanaf 22u tot 7u à 8u. Een enkele keer gebeurde het wel dat ze in het weekend het klokje rond sliep... Vanaf 4 maanden sliep ze vanaf 20u tot 8u à 10u in het weekend (in de week moeten we haar wekken om 6u ivm werken, maar dan eet ze véél slechter omdat ze nog moe is ). Heb nooit iets gemerkt van haar bloedsuikerspiegel. Ze gaf zelf goed genoeg aan wanneer ze honger had. Maakte we ze zelf wakker, dan wou ze toch niet eten . Zou je mannetje gewoon in het oog houden. Is hij alert genoeg 's morgens dan is er niets aan de hand... En anders kan je hem de volgende dagen nog altijd wekken. Ik heb bij onze meid altijd gemerkt dat ze perfect zelf kan aangeven wanneer het etenstijd is .
Hoe reken je die 9 uur dan? Want zolang slaapt hij nog niet uit zichzelf door, als ik het zo lees? Van 21-4/5 is 7-8 uur, en dan slaapt hij daarna nog een uur of 2-3 dus. Dan hoef je niet wakker te maken hoor, gewoon laten gaan Die bloedsuikerspiegel is allang achterhaald. Je mag ze gewoon laten slapen wat ze willen, MITS ze zichzelf melden voor een voeding, (dat doet hij blijkbaar ), goed groeien en alert zijn als ze wakker zijn. Lekker laten gaan dus
Wij laten ons mannetje ook wel zolang slapen. (12wk) Laatste fles rond half 12/12uur en word wakker rond half 9/9uur. Als ik de gordijnen los doe lacht hij gelijk. Het is meer de volle luier die 'm s morgens in de weg zit want we worden wakker van de "druk geluidjes" hahah!!
Ik heb Lem en Liv beide alleen de eerste week wakker gemaakt ivm geel zien. Toen dat eenmaal was verdwenen heb ik ze absoluut niet meer wakker gemaakt. Lekker slapen is goed voor ze. Zolang ze maar alert blijven
Als je hem gewoon voedt om 4-5u kun je hem gewoon laten slapen. Neem tenminste aan dat je hem dan voedt??
Ja hij jammert een beetje rond 4/5 uur maar als ik hem bij me pak dan slaapt ie binnen een minuut. Hij krijgt geen voeding meer rond die tijd want als ie honger heeft merk ik het heel goed en krijst hij alles bij elkaar. Vandaar de 9uur. (21:00 laatste fles, volgende om 6/7 uur)
Nee, normaal wel maar hij jammert meer omdat hij zijn slaap niet meer kan vatten. Als hij echt honger zou hebben krijst ie alles bij elkaar dus dan is het overduidelijk. Er zit dus echt 9 uur tussen zijn flessen nu en word met een lach wakker na die 9uur.
Ik laat het mijn zoontje van 9 weken zelf bepalen. Hij gaat tussen 22.00 & 23.00 naar bed, en de ene nacht meld hij zich om 4 uur, en de andre nacht om 6/7 uur. Dan doe ik zn luier en krijgt hij voeding en daarna gelijk weer naar bed. Dan slaapt hij nog 2/3 uur en dan begint ons dagje.. Lijkt me heerlijk als ze 8-12 uur aan een stuk doorslapen. Ze zullen het wel nodig hebben denk ik dan!
Lekker laten slapen. Geniet er van! Voordat je het weet zijn ze ouder en worden ze elke ochtend om 5 uur wakker
Hier ons meisje ook altijd zelf laten komen.. Sliep dus met nacht 3 na haar geboorte al door.. Van 23.00/0.00 laatste voeding tot 8/9 uur.. Net hoe laat ze wakker werd.. Nooit problemen mee gehad en ook nooit gehoord dat dit niet mocht.. Niet van de kraamhulp en niet van het CB.. Pas met 5 maanden ging die laatste fles eraf..
Ja, maar die is wel vooral bedoeld om te weten vanaf wanneer je mag gaan sturen om er voedingen af te halen 's nachts. Als ze het zelf eerder doen, is het prima
Hier ook nog nooit wakker gemaakt 's nachts voor een voeding... Kinderen kunnen dit zelf goed bepalen MITS niet prematuur of dysmatuur, of andere bijzonderheid! Rond 2 maanden dronk hij rond 19-20u en dan wilde ik in ieder geval er nog een voeding in hebben voor de nacht dus maakte ik hem rond 22.30u wakker maar dan dronk hij niet goed en werd alsnog rond 1u wakker voor voeding en dan weer om 5u. Was niet zo'n handig 'schema'... Hij begon gewoon na die vroege avondvoeding al aan zijn lange ruk en doordat ik hem daarin 'verstoorde' werd hij alleen maar vaker wakker. Inmiddels hebben we dat zo weten te verschuiven dan hij nu rond 21-21.30u drinkt en dan de nacht door slaapt tot 7u. En die laatste voeding verschuift vaak heel natuurlijk naar voren als ik bij dochter kijk. Die sliep op een gegeven moment ook gewoon van 19-7u.
Ik heb haar hier ook zelf laten komen. Ze ging met 12 weken opeens 8 a 9 uur doorslapen. Toen ging ze ook naar 6 bv op een dag, daarvoor was dat 10 keer.
Lekker laten gaan...... Je kindje geeft het zelf wel aan hoor als ik dat zo lees. Je hoeft niet alles van het CB strikt op te volgen. Ze hebben soms nog wat achterhaalde adviezen.