Baby niet in bed slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Duvellie, 9 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Hier probeer ik het sinds vorige week. Ineens sliep ze niet meer lekker in de woonkamer of bij mij. Het kost wel even wat moeite, maar ik merk dat als ik ga rommelen op haar kamertje en het licht dan ook aan heb, dat ze heerlijk rustig in slaap valt. Dat was met 9 weken nog absoluut niet gelukt, maar nu dus wel. Geef het de tijd :)

2. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Het komt goed!

Heb ik heel vaak gehoord, de eerste maanden van onze jongste.
    En het is nog waar ook!

Wij hebben heel veel gewandeld, want dan sliep hij wel.
    En de fantastisch verpleegkundige van ons cb moedigde dit alleen maar aan: buitenlucht is goed voor jezelf en voor de baby. Zij is gelukkig niet zo van de standaardadviezen. En zomaar ineens ging het prima in z'n eigen bed.

Niet dat jij perse moet gaan wandelen, maar kies waar jij je prettig bij voelt en blijf het eigen bedje proberen. Dan komt het echt goed.

3. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ik zou buikligging gewoon proberen dat was hier echt het sleutelwoord. Lekker op hun buik en zo sliepen uren

4. Duvellie

Duvellie Niet meer actief

Echt heel herkenbaar zeg!! En ik vind het zo vreemd dat het snachts wel lukt en overdag niet..Hebben jullie snachts ook een vast ritme voor het naar bed brengen? Zou dat dan zoveel uitmaken? Ik probeer dit nu ook in de ochtend te doen zodat het misschien helpt.. Top dat het bij jou ook even is gelukt, voelt wel een beetje als een overwinning he? ;) Hij ligt bij mij nu weer in bed! Wauw!

5. Duvellie

Duvellie Niet meer actief

@vrolijkheid
    Echt super om te horen dat het goed is gekomen. Begon je ook met 1 slaapje in bed proberen te laten slapen of gelijk meerdere slaapjes per dag? Ik doe nu nog 1 slaapje per dag proberen (ochtend slaapje) en de rest van de dag bij mij of als we aan het wandelen zijn in de kinderwagen..
    En ik zie er idd wel een beetje tegenop dat hij straks echt niet meer bij me wil slapen. Het is ook wel weer lekker zo een warm klein lijfje tegen me aan :)

@Liekje81
    Begrijp er dus uit dat het niet eens werkte om je kindje te laten huilen? Wel goed dat je nu alsnog naar je eigen gevoel gaat luisteren, en hopelijk komt het idd allemaal vanzelf goed.. Het is wel even vermoeiend nu he :(

@Lynnlemon
    Goed om te horen dat je het herkent.. En idd wel alles stapje voor stapje! Ik moet misschien toch zijn hangmatje ophangen in de box, hoor er hier zoveel goede verhalen over!

En over het buikslapen, ja ik zou het gewoon moeten durven denk ik. Hij is super sterk in zijn nek, heeft een aerosleep matras en een babyfoon met camera erop.. Maar ik ben gewoon een mietje denk ik..

Hij ligt nu in zijn bedje al een tijdje en word nu volgens mij wakker.. Toch weer 40 min ongeveer in zijn eigen bed. En misschien een minuut gehuild voor hij ging slapen!

6. Mamain2015

Mamain2015 Actief lid

25 mrt 2015
    264
    0
    16
    NULL
    NULL
    40 min is veel. Hij kán het dus wel.

Dl lukt het helaas nooit, niet overdag en niet snachts.

7. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

8. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    40 minuten is hartstikke goed!

9. Linx

Linx Actief lid

28 okt 2013
    239
    0
    16
    NULL
    Twente
    Gebeurt hier ook. Nog steeds. Het begint nu wat makkelijker te worden naar mijn idee.

Ik heb het CB hier ook over de vloer gehad voor exact hetzelfde probleem. Het advies was om haar idd te laten huilen. Wat een crime! Heb het weken geprobeerd, het hielp geen donder. Het was niet leuk voor mij, maar zeker niet voor mijn dochter. Wou dat ik nooit geluisterd had!

Ik geef haar nu wat ze nodig heeft als ze zelf niet in slaap valt. Ik las ergens dat baby's slapen met iets fijns moeten gaan associeren. Dat zelf slapen komt heus wel.

10. LynnLemon

LynnLemon Lid

9 mrt 2015
    53
    0
    0
    Straatsburg, France
    Vannacht voor de eerste alleen in bedje geslapen! Van 1h tot 7h!
    Ik voelde gewoon dat ik haar slapend kon verleggen van mijn bed naar het hare. Heb de handdoek waarop haar hoofd ligt meegetransfeerd ... dus geen koudeschok :)

Kan dus heel snel goed komen voor je!

11. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Ik ga advocaat van de duivel spelen. Ook ik heb hier het cb over de vloer gehad en volg wel rust en regelmaat van ria blom, en ja ik laat haar huilen voor het slapen gaan.
    De eerste dagen zijn zwaar, de piek ligt tussen dag 3-5 maar dan moet je strikt zijn en doorgaan! Ik liet haar nooit langer dan 30 min huilen (en ja ik weet dat ze nu pas 6 weken is) maar ze slaapt nu zoveel beter! Ze laat zich nu ook wakker in bed leggen en gaat zelf slapen nadat ze een beetje rond gekeken heeft.
    S avonds heeft ze altijd iets langer (en huilen) nodig om in slaap te vallen. Let wel, ik hou wel bij hoe ze huilt. Als ze een beetje jengelt en zeurderig huilt is er niks aan de hand. Als ze krijst als een speenvarken zijn er toch krampjes en/of een boertje wat dwars zit.
    Bij ons was namelijk het probleem dat ze overdag ook niet sliep, nergens niet.

Nu volgen we dit 1,5 week, we hebben er een compleet ander kind voor terug wat alerter is en in de tijd dat ze wakker is veel interactiever is.

Er is hoop! Maar als deze methode je niet aanstaat moet je het ook zeker niet doen, je moederhart geeft vaak in wat voor jou het fijnste is :)

12. Kaat1984

Kaat1984 Actief lid

9 mrt 2012
    255
    0
    16
    Noord-Limburg
    Dit is altijd een 'lastig' onderwerp, waar iedereen zo verschillend over denkt. En dat is ook prima. Volg vooral je eigen (moeder) gevoel, want wat goed is weet niemand en ieder kind is anders.

Onze dochter heeft overdag ook zo'n 3-4 maanden slecht geslapen. Althans niet in bed. 's Avonds in het begin ook niet. Ze krijste alles bij elkaar. Zeurderig huilen had ik nog wel aan gekund, maar niet krijsen alsof ze gevilt werd, nooit. Ze heeft dus heel lang in onze armen, de box, wandelwagenbak, draagdoek en op mama geslapen. Beter allemaal slapen, dan niemand slapen ;).

Toen ik weer begon met werken dacht ik wel dit moet anders, dus ben ik haar met haar avondslaapje (na voeding 19.00 uur) in bed gaan leggen. Voorheen was het nog huilen, maar dat ging meteen goed. Zonder huilen of wat dan ook. Omdat dit zo goed ging ben ik dit met alle slaapjes gaan doen. Tot op heden gaat ze nog altijd zonder enige moeite naar bed en slaapt meteen.

Ik blijf erbij dat ze er eerder nog niet aan toe was. En ik heb nooit spijt gehad dat ik haar al die tijd bij me heb gedragen. In de meeste gevallen komt het vanzelf goed.

13. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Hier een meisje van 11 weken die alleen s'nachts in haar wiegje slaapt. Op de dag slaapt ze uren in de kinderwagen/box of op mij.. in bed hooguit een kwartier..
    komt vanzelf wel.
    Dochter gaat ook pas na de laatste fles naar boven en dan s'ochtends weer mee naar beneden.

Deel Deze Pagina