Bekkeninstabiliteit bij de eerste, bij de tweede ook?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Riverdale87, 6 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Bekkenpijn bij de eerste en...

1. ... ook bij de tweede

17 stem(men)
    89,5%
  2. ... ook bij de tweede maar vrij laat in de zwangerschap

0 stem(men)
    0,0%
  3. ... niet bij de tweede

2 stem(men)
    10,5%
  1. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Ik ben nog niet zwanger en ook nog niet perse bezig om dat te worden. Wat me namelijk gigantisch tegenhoud is dat ik bekkeninstabiliteit had, eigenlijk al vanaf een week of 8.

Hierdoor ben ik best bang dit weer te krijgen, vandaar even een polletje. ;) Dank dames en toelichting is altijd welkom.

2. NurseKel

NurseKel Bekend lid

20 sep 2015
    637
    346
    63
    Nederland
    Bij mijn eerste vanaf een week of 21 bekkeninstabiliteit gehad. Nu 29 weken zwanger en tot nu toe gaat het nog steeds heel goed! Merk wel dat het een zwakkere plek is, maar met op tijd even op de bank liggen en niet teveel willen gaat het prima! Wel dus af en toe bekkenpijn (vooral na te veel doen, te lang wandelen, drukke werkdag) maar (nog) geen bekkeninstabiliteit :):thumup:

Edit: ik heb je poll dus niet ingevuld omdat ik nog niet weet hoe het zich verder gaat ontwikkelen, maar ik verwacht dat het zo blijft gaan :)

Riverdale87 vindt dit leuk.
  3. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.823
    2.249
    113
    Bij 1e vanaf 20 WK ongeveer. Bij deze zwangerchap vanaf week 8.... Sorry, niet echt bemoedigend dhs

4. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Bij de eerste na 20 weken, bij de tweede begon het echt vroeg al met een week of 12, MAAR bij de derde zat ik met 7 weken al bij de bekkenfysio omdat ik de bui al zag hangen en ben ik onder haar begeleiding gaan sporten tot ongeveer week 26, en het is daardoor echt heel goed gegaan, weinig last gehad, eigenlijk pas de laatste 6 weken dat het echt op ging spelen. Dus het kan ook goed gaan! Mocht er hier nog een vierde komen dan weet ik wat ik ga doen ;)

5. kimpent

kimpent Lid

23 sep 2017
    27
    13
    3
    Vrouw
    Bij de eerste vreselijke bekkeninstabiliteit gehad. Uiteindelijk ging het beter later in de zwangerschap. Nu 28 weken zwanger van de tweede en geen bekkeninstabiliteit. Wel af en toe wat last van de onderrug, maar dat is niet gek. Elke zwangerschap kan weer zo anders zijn.

6. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Bij de eerste geen bi.
    Bij de 2e vanaf week 8 enorm veel pijn, met week 30 zat ik in een rolstoel en na de bevalling nog een jaar gerevalideerd.

Nu dus zwanger van de derde. Maar voordat ik dat werd heb ik ruim 8 maanden aan voorbereiding gedaan. Dat hield in:
    4x per week sporten waarvan 1x met personal trainer. Ik deed veel krachttraining bij billen/benen/buik en mijn core.

Ik ben nu dus 37 weken zwanger en zit niet in een rolstoel!!
    Ik ga wekelijks naar de chiropractor en de fysiotherapeut. Wel had ik vanaf week 10 weer klachten maar ik kan iniedergeval nog lopen :)

7. Gootje1988

Gootje1988 Fanatiek lid

5 apr 2017
    4.847
    2.845
    113
    Bij m'n eerste zowat gelijk vanaf de bevruchting en nu 22 weken zwanger en nog geen last.
    Was ook 1 van m'n angsten maar had het er ook voor over.

8. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Bij de eerste begon het met 10 weken en vanaf 20 weken kon ik helemaal niks meer.

Bij de 2 de begon het iets later maar alsnog best wel erg. Nu na de bevalling nog steeds flink last.

Bij de eerste ook nooit meer helemaal over gegaan

9. Banana

Banana Fanatiek lid

29 jun 2014
    2.045
    621
    113
    Bij de eerste vanaf week 28 en ging het nog eigenlijk wel tot het einde.
    Deze zwangerschap al vanaf week 11 en ondanks wekelijkse fysio bezoeken echt veeeeeeel meer last dan bij de eerste. Ik zit niet in een rolstoel gelukkig, maar bewegen is alles behalve fijn.
    Heb deze zwangerschap ook al vanaf week 15 halve dagen gewerkt (3 dagen pw)

10. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Bij de eerste vanaf een week of 23 last, tot het eind. Bij de tweede wist ik gewoon dat ik uit moest kijken. Dus echt geen zware dingen tillen, niet uitgebreid stofzuigen, dweilen en de badkamer schrobben. Bij de tweede nauwelijks last gehad!

11. Piraat

Piraat Actief lid

30 mei 2017
    173
    158
    43
    Vrouw
    Bij de eerste vanaf ongeveer 28 weken en nou bij de 2e al vanaf 18 weken. Ik zit ook al thuis sinds ik 20 weken zwanger ben. Deze keer is veel erger als de eerste keer

12. Mom86

Mom86 Niet meer actief

Bij de eerste pas rond de 23 weken en bij de tweede nog voor dat ik een zwangerschapstest gedaan had. Bij die zwangerschap dan ook al bij 13 weken volledig in de ziektewet.
    Bij de derde nergens last van gehad..

13. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Ik heb het bij beide zwangerschappen gehad. Bij de eerste veel erger dan bij de tweede.

De eerste zwangerschap begon het bij ongeveer 18 weken.

Bij de tweede herkende ik het al veel vroeger dus ik zat met 12 weken al bij de fysio.
    Ben er onwijs mee geholpen geweest!
    Ben de zwangerschap veel beter doorgekomen. Zelfs de laatste weken ondanks dat ik ruim 3 weken langer zwanger ben geweest.
    En direct na de bevalling was ik van de klachten af.

14. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Toch vrij veel wel... ik ga maar uit van het ergst, dan kan het alleen maar meevallen :)
    Bedankt voor jullie antwoorden!

Deel Deze Pagina