Vandaag is besloten dat ik morgen een cerclage krijg. Helaas heb ik nog geen uitleg gehad en ook nog geen vragen kunnen stellen. Zijn er hier dames met evaring die het een en ander kunnen uitleggen aan mij ? Wat zijn de risico's en gevaren van het plaatsen van de cerclage? Wat is het beleid qua rust na het plaatsen? De week erna, maar ook de rest van de zwangerschap. Mag je nog zwaar tillen? (Denk aan een kind van 12 kilo.) Hoe verliep het plaatsen bij jou en hoe snel mocht je weer naar huis? Ruggenprik of algehele narcose? Wat mag je niet met een cerclage, zoals bijvoorbeeld in bad gaan. Heeft de cerclage het gewenste effect gehad of zijn er alsnog complicaties opgetreden na het plaatsen? Dat is wat me nu even te binnen schiet, maar er is ongetwijfeld nog meer. Ik ben ook heel erg benieuwd naar de ervaringen in het algemeen. Alvast bedankt .
Aah Azu! Wat lees ik hier, toch een cerclage. Je zag het al een beetje aankomen he. Ik heb er geen ervaring mee maar wil je wel veel sterkte wensen! Hopelijk komt het helemaal goed! Knuffel!
Dankje Yessie . Lief dat je even reageert. Nu komt het vast allemaal goed, heb er in ieder geval wat meer vertrouwen in nu deze stap gezet is.