Ik ben vandaag 39 weken, bij vorige controle bleek onze dame ook niet ingedaald te zijn. Idd advies om gelijk te bellen zodra vliezen zouden breken. Gisteren bij de controle bleek dat ze beter ingedaald is maar niet vast ligt. De VK heeft inwendige controle gedaan en het hoofdje ligt dusdanig dat er geen gevaar meer zou zijn op uitzakken vd navelstreng bij gebroken vliezen. Dat is mijn ervaring tot nu toe. Ik hoop maar gewoon dat de bevalling met weeën gaat beginnen ! Succes!
Ik zou de weeën dan lekker staand of lopend proberen op te vangen, dan is de kans grotee dat de baby alsnog indaalt en de boel wat meer opschiet.
Dat is wel een prettig idee om te weten. Was vandaag toevallig even naar de stad met mijn moeder. Vraagt ze als je vliezen nu breken wat dan. Uhm ja gelijk plat, beetje rare gedachte Maar fijn om te weten dat er met alleen weeën geen risico's zijn. Nu hopelijk begint het snel.
Haha ja ik snap je volledig, gaat toch even door je hoofd tijdens het winkelen... ! Gelukkig begint de bevalling bij maar 10 a 15% met gebroken vliezen, dat scheelt! Yep, hopelijk begint het snel inderdaad...! Het is mooi geweest met die buik etc. Succes met de laatste loodjes
Bij mijn zoontje 2 jaar geleden braken de vliezen met 39+6. Meteen gaan liggen en de vk is langs gekomen om te kijken of hij nog steeds niet ingedaald was. Dit was niet het geval dus ze belden een ambulance! Ik mocht niet eens zelf de brancard op en af stappen. Eenmaal in het ziekenhuis moest ik plat blijven liggen en hebben ze me uiteindelijk in moeten leiden omdat ik geen weeen kreeg. Pas tijdens de laatste cm kwam hij omlaag. En al die tijd mocht ik het bed niet af.
Heb je dat als heftig ervaren? Ik mocht bij mijn zoon ook niet van het bed ivm ctg banden. Maar vond dit vreselijk. Was je boven op beneden toen de vliezen braken?
Gelukkig duurde de bevalling met inleiding 'Maar' 6,5 uur dus vond het niet heel erg dat ik het bed niet af mocht. Maar daar voor wel. Ik mocht nog niet eens naar de wc! En met brancard de ambulance in terwijl je je nog kiplekker voelt haha echt heel raar.... Maar heel dubbel wel. Ik lag gelukkig op de bank beneden! Die ctg banden heb ik ook met beide bevallingen om moeten houden. Op gegeven moment kreeg de baby een registratie op het hoofdje dus konden de banden af. Maar idd dat je geen bewegingsvrijheid hebt is heel vervelend!!
Ja kan me voorstellen dat je dat een dubbel idee vind. Zelf het idee hebben alles nog aan te kunnen en dan niks meer mogen. Prettig dat de banden af mochten en je wat vrijheid had. Dat is een mooie vlotte bevalling