Baby niet meer voelen, 15 weken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MinnieM, 22 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    He meiden,

    Ben weer eens beetje onzeker over iets. Ik begon sinds week 13 heel soms de kleine te voelen. Week 14 was dat echt duidelijker en op een gegeven moment leek het bijna dagelijks. Maar nu is het al 3 dagen radiostilte.

    Heb al geprobeerd 2 uur op linkerzij te liggen etc. Helaas heeft dat niet geholpen. Ik wil nog even wachten met de vk bellen. Heb volgende week een afspraak staan en op deze termijn kan de vk toch niet veel doen mocht er wat mis zijn.

    Maar wellicht dat jullie ervaringen me wat kunnen geruststellen?

    Liefs,

    Minnie
     
  2. ellalovescoffee

    ellalovescoffee Niet meer actief

    Altijd bellen met de verloskundige.

    Om je gerust te stellen: ik had het ook en bij mij bleek het een voorliggende placenta te zijn. Ik voelde de baby al heel vroeg, omdat hij toen onder de placenta schopte. Toen ineens vanaf week 16/17 bijna niets meer. Ik heb toen gebeld en hartje gelijk gehoord: op de twintig weken echo zagen we toen pas hoe het kwam.
    Vanaf week 22 waren de schopjes weer terug, en hoe!

    Maar gewoon even bellen hoor. Ik heb een week helemaal in de put rondgelopen toen en was totaal niet nodig geweest.
     
    NiVa0230 en MinnieM vinden dit leuk.
  3. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.014
    5.106
    113
    Zeker even bellen ter geruststelling, maar met deze termijn is dit niet raar. Het kan inderdaad door de ligging van de placenta komen maar ook omdat het kindje nu misschien met het ruggetje naar voren ligt en dus richting jouw rug schopt. Dat voel je met deze termijn ook nog niet /niet zo goed. Dus vast een logische verklaring, maar even het hartje horen is wel zo fijn, dat zal iedere vk begrijpen.
     
    NiVa0230 en MinnieM vinden dit leuk.
  4. miniVosje

    miniVosje Fanatiek lid

    13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    Hier ook erg onzeker geweest tussen de 14 en 18 weken. Soms voelde ik haar continue en dan dagen niet.
    Dit kan heel normaal zijn, de kleine heeft nog zo veel ruimte in de buik. Wie weet ligt het net met de rug naar jouw buik en schopt ze tegen je rug (wat je dan niet voelt)

    Maar bij zorgen gewoon even bellen
     
    NiVa0230 en MinnieM vinden dit leuk.
  5. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    He meiden,

    Het is nog steeds rustig in mijn buik. Ik dacht in de nacht wat geschuif te voelen in mijn buik, maar weet het niet zeker.

    Wellicht dat ik morgen of vrijdag even de vk bel om langs te gaan. En anders wacht tot volgende week woensdag (mocht ik dat volhouden :rolleyes:)
     
  6. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.947
    12.420
    113
    Vrouw
    Bij zorgen mag je altijd je vk bellen. Daar zijn ze voor he. Ook al is normaal dat je niet altijd voelt rond dit termijn
     
    MinnieM vindt dit leuk.
  7. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    Op dit termijn is beweging wel of niet geen graadmeter: als je paar dagen niets voelt is dat heel normaal :)
     
    pienvd90 en MinnieM vinden dit leuk.
  8. nijntje87

    nijntje87 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    1.256
    1.178
    113
    Vrouw
    Noord Holland
    Hi,

    Ik snap dat het je onzeker maakt. Rond dat termijn voelde ik de baby ook niet dagelijks hoor. Je baby is nog zo klein en kan ook diep in je bekken liggen of iets.. Ze hebben nog zoveel ruimte. Vanaf week 28 moet je de baby dagelijks voelen. Dus je hebt nog even ;)
    Hoe dan ook, als je het niet vertrouwd, gewoon even de verloskundige contacten. Good luck! :thumup:
     
    Alanyali en MinnieM vinden dit leuk.
  9. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Ik heb vandaag de vk gebeld. :oops:

    Gelukkig begreep ze me meteen en mocht ik direct komen (ook gezien mijn historie).

    Ik dacht alleen even hartje te luisteren maar ze had zelfs het echo apparaat al aangezet. :D

    Baby draaide volop. Schoppen echter niet. Kleintje lag wel met zijn neus vlakbij de placenta (die voor lag). Leek me wel sneu, zo vlak op de placenta. Maar de vk gaf aan dat dit geen kwaad kan en de kleine er geen last van had.

    Verder ook nog volop vruchtwater. Ik was in een ander topic wat bang voor vruchtwaterverlies ivm veel natte onderbroeken. :p Maar er was momenteel nog voldoende vruchtwater en geen natte kruizen meer.

    Dus voor nu weer gerustgesteld. En volgende week reguliere controle. :)
     
    Soturi, Muisje2016, Loveischocola en 4 anderen vinden dit leuk.
  10. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.814
    7.143
    113
    Vrouw
    Goed dat je gebeld hebt. Beter een keer te veel dan een keer te weinig.
     
    MinnieM vindt dit leuk.
  11. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Aangezien ik de kleine nog steeds niet leek te voelen heb ik maar een doppler gekocht. :o:

    Even zoeken, maar daarna vrij duidelijk het hartje kunnen horen. Mijn vriend ook helemaal blij aangezien ik dat al wel heb kunnen horen bij de vk, maar mijn vriend niet mee mag vanwege alle maatregelen. :D

    Overigens was de controle vorige week bij de vk ook goed. :thumup:

    Wel beetje frustrerend... deze baby is zo rustig terwijl mijn zoontje echt al lag te stuiteren. (Beiden een placenta voor).
     
  12. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Hoeft absoluut nu nog niet. Het is nu mijn 3e en ik voel de baby ook nog helemaal niet elke dag en al helemaal niet krachtig. Ik twijfel nog vaak en voel echt nog zo weinig. Maar mijn placenta ligt voor.
    Volgens mij is het rond 17 wk pas echt zo dat je de kleine regelmatiger voelt
     
    MinnieM vindt dit leuk.
  13. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Ik ben inmiddels 18 weken, maar voel alsnog bijna niks. Heel soms iets vaags, maar lang niet zo sterk als eerder.

    Ik heb een doppler gekocht en het hartje kunnen luisteren. Dat geeft wel even rust.

    Ik vind het vooral bijzonder dat ik de 1e al met 16 weken voelde, maar deze dus zo stil is. Ik heb bij beide zwangerschappen de placenta voor liggen. Maar vk doet nu niet heel veel meer, want ze geven aan dat je pas dagelijks wat moet voelen vanaf 24 weken... vandaar dat ik dus maar een doppler gehaald heb.

    Wellicht zijn er hier ook meerdere meiden die de 2e minder snel gevoeld hadden dan de 1e?
     
  14. flowertje36

    flowertje36 Fanatiek lid

    21 sep 2014
    4.074
    1.314
    113
    Vrouw
    Ik ben zwanger van de derde en heb de placenta aan de voorkant maar voel haar pas sinds enkele dagen echt wel elke dag.
    Maar de bewegingen voel ik alleen binnenin aan de buitenkant nog erg weinig en de bewegingen voel ik ook echt alleen maar onderin alsof ze in mn kruis trapt.
     
    Isabella2020, MinnieM en Nina Sanders vinden dit leuk.
  15. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Ik ben dan nu zwanger van de eerste, maar voelde haar echt pas met 20 weken. Placenta ligt voornamelijk achter/zijkant, en een klein stukje voor.

    Ik begrijp je zorgen, vooral gezien je voorgeschiedenis! Maar je hebt echt nog eventjes... ❤️
     
    MinnieM vindt dit leuk.
  16. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Ik had het ook de 2e keer. Ik voelde al vrij snel wat, maar op een gegeven moment werd het heel vaag. Begon me soms echt af te vragen of ik het voelen allemaal niet had ingebeeld.
    Pas ergens voorbij de 20 weken zwangerschap werd het weer beter, dacht ik. Maar ik heb de oudste altijd beter gevoeld.

    Dan had ik wel de 1e keer de placenta achter en de 2e keer de placenta voor. Dat maakte bij mij misschien het verschil. Maar jij hebt beide keren de placenta voor, dus dan is het niet helemaal hetzelfde.
     
    MinnieM vindt dit leuk.
  17. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    He meis,

    Thanks voor je reactie. Dat klinkt wel heel gelijk als mijn verhaal.

    Hopelijk ga ik deze kleine uk de aankomende 2 weken ook wat meer voelen en hebben we gewoon een goede 20 weken echo.

    Xx
     
    Soturi vindt dit leuk.
  18. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Update: gisteren een goede 20 weken echo gehad. Ik voel de kleine gelukkig steeds vaker, maar nog steeds lang niet zo veel als mijn eerste. Hopelijk ook na de bevalling dan een rustige baby.... :rolleyes:
     
    miniVosje en Lisa280887 vinden dit leuk.
  19. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Hier ook 18 weken en voel ook nog bijna niks. Soms vaag gefladder maar echt te verwaarlozen en totaal niet krachtig. Heb placenta aan de voorkant.

    Had het wel verwacht eerder eigenlijk. Het is nummer 3.
     
  20. River87

    River87 Fanatiek lid

    28 nov 2016
    1.315
    1.063
    113
    Ik voelde een paar keer met 12weken en 13 weken en toen pas weer 4weken later.. las op veel forums dat t normaal was maar met 16weken echo en hartje dus weer even gerust gesteld.. en met 17 weken was meneer er weer luid en duidelijk
    Snap je bezorgdheid
     

Deel Deze Pagina