Onze kleine heeft met 28-29 weken al besloten in te dalen en de gynaecoloog gaf aan dat dit geen reden tot (extra) zorg is in het kader van vroeggeboorte/verkorting cervix. Wel is de kans groot dat de kleine er een punthoofdje van krijgt, omdat ze we héél vroeg is. Maar dat trekt vanzelf weg na enkele weken/maanden, en soms is fysio/een helmpje nodig... Nu vroeg ik me af hoe dit bij anderen is gegaan bij wie de kleine zo vroeg is ingedaald? En zijn er nog andere dingen die de kleine erdoor kan krijgen? Ik denk ineens aan verwrongen gezichtjes of vlekken of weetikveel, hahaha
Benieuwd naar de reacties, want bij mij is hij ook met 29 weken ingedaald Maar de echoscopist reageerde alsof het wel heel normaal is rond de 30 weken...
Oh, volgens onze arts is het bij de eerste vaak pas rond 37 weken en regelmatig pas tijdens de weeën. Bij de tweede kan het iets eerder zijn, maar 28-29 weken is wel héél erg 'op tijd'... Vandaar dus mijn vraag Hoe lang hielden de krampen eigenlijk aan bij jullie? Het is fijn nu te weten wat deze krampen in mijn onderbuik en -rug zijn, maar ben ze wel beu na een flinke week. Heb sowieso al langere tijd last van krampen, maar nu zijn ze wel anders/vervelender >.<
Hier rond 27-28 zo vast als een huis ingedaald, maar intussen met 39 weken nog niet bevallen haha. Het zegt dus helemaal niets. Ene kindje is vlotter dan de ander en volgens de gyn. was 't indalen bij mij ook een noodgedwongen iets, omdat mijn buik super en super klein is en blijft. Bib heeft dus gewoon te weinig ruimte en geen andere keus haha.
Mijn zoontje lag met 27 weken al ingedaald en helemaal vast. Hij is wel te vroeg gekomen maar niet daardoor ben ingeleid ivm zwangerschapsvergiftiging. Hij had idd en punthoofdje maar dat trok een paar uur na de bevalling al weer weg.
Hier lag onze tweede ook al vanaf 28 weken ingedaald, verder niets met hem aan de hand, geen gekke gezichten of iets Hij is geboren met 37 weken, maar dit schijnt niet perse met het vroege indalen te maken te hebben
Kijk jullie stellen me al wat gerust hahaha Ik weet wel dat het niet samenhangt met vroeggeboorte, alleen is dat gezien mijn ellendige zwangerschap tot dusver wel wat moeilijk om direct te geloven. Hopelijk mag ik de komende weken merken dat het écht niet betekent dat de harde buiken haar naar beneden duwen of dat het voor een nog kortere cervix zorgt. Maar dan het punthoofdje, ach herm...hahaha. Nou ja, als dat zo is is dat zo. Als ik de 37 weken haal is dat al top! Dan heeft ze 9 weken klemgezeten
Nog anderen met ervaring hiermee? Ik zie nog steeds een geheel verwrongen gezichtje en hoofdje voor me door dan vastliggen. :') (Geweldig wat een zwangere geest met je hoofd kan doen, hahaha)
Hier lag de oudste met 28 weken ook al met zijn hoofd omlaag. Ben in week 38 ingeleid. Hij had een punthoofdje maar dat zag ik amper, vond hem mooi! Het trok ook snel weg
Mijn zoon was ook vanaf week 29 al ingedaald en lag vast in het bekken. Dat was op zich al bijzonder want tot 24 weken was het een dwarsligger en lag hij echt overdwars in mn buik, hoofd links, benen rechts... Maar, het zegt niets want met 39 weken is hij weer 'losgeschoten' en toen ik met 42 weken (na 3 dagen inleiden) beviel is hij wel met een punthoofd ter wereld gekomen, maar dan van de vacuümpomp... Het trekt ook zo weer weg, een dag of 4 later had hij weer een mooi rond bolletje...
Mijn oudste zoontje was iets voor de 36 weken ingedaald, dat was wel normaal, maar liep 10 dagen overtijd... Dus toch 6 weken zo gezeten... Hij had een plat neusje bij de geboorte, we noemden hem Louis van Gaal Het trok heel snel weer weg, 3 dagen na de bevalling zag je er niks meer van!
Hier ook de 2de met 29 wkn ingedaald...met 38 ingeleid ivm medische redenen, hij had iets een punthoofd, maar daar was na een paar uur al niks meer van te zien =)
Onze oudste begon ook met indalen rond 28-29 week. Die is met 41 weken geboren dmv een keizersnede omdat ze tijdens de bevalling niet verder indaalde omdat ze verkeerd met d'r hoofd lag.
Hier ook rond de 28weken ingedaald. Geen punthoofd wel een deukje aan de zijkant. Mijn zoon lag ingedaald met een armpje over zijn hoofd. Hij had dus een blauwe hand en deuk op de plaats waar het armpje over zijn bolleke ging. Trok allemaal binnen een dag weer weg!
Hier ook ingedaald en vast als een muur rond 30 weken. Ingeleid met 38 weken door een vervelende zwangerschap, en hij had idd een hele platte neus en dat is pas na een aantal weken weggetrokken. Ook punthoofdje..
3 van m'n 4 kindjes waren ook met 28 weaken al ingedaald,nooit een probleem geweest. Geen kreukje te zien. Ook niet vroewg bevallen trouwens, netjes rond de uitgerekende datum.
Hier was ze met 30 weken ingedaald. Ze had met de geboorte wel een punthoofdje, maar de vk zei dat dat kwam doordat ze 't moeilijk had gehad in 't geboortekanaal. Is na een paar dagen bijgetrokken, hoor. Voor de rest zag ze er heeel normaal uit En ben trouwens bevallen met 40+4.
Hahaha, heel verschillend dus! Maar hoe dan ook, platte neus...punthoofd...het trekt wel weer bij begrijp ik. Dat dat vanzelf gaat joh! Allemaal flexibel en kraakbeen natuurlijk