Baby niet meer voelen?!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mama092013, 9 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. UmmAbderrahman

UmmAbderrahman Bekend lid

4 okt 2012
    944
    0
    0
    Drink anders even een glas koud water met ijsblokjes. Dit doen ze vaker als ze bv een echo moeten maken. De baby wordt dan wat actiever. Drink wat en ga even liggen. Misschien een beetje kietelen en hopen dat je de kleine dan voelt.

Knap dat je nog wacht. Ik zou allang bellen haha

2. toeter

toeter Fanatiek lid

1 dec 2012
    1.313
    1
    0
    als je het idee hebt van weinig leven, moet je altijd bellen, tenminste dat is hier wel het geval.

3. willow23

willow23 Niet meer actief

ik zou wel bellen gewoon voor de zekerheid......

4. Spitsmuis

Spitsmuis Niet meer actief

Hier ook de regel: Voel je de baby niet meer bewegen,direct bellen!
    Nu voelde ik de baby bij 24 weken ook niet elke dag even druk bewegen maar voelde haar al wel elke dag.
    Als ik een halve dag niks voelde zat ik mijzelf al druk te maken;)
    Het hoeft niks te zijn dat je je kindje niet voelt,maar ik vind het toch wel een reden om aan de bel te trekken.
    Liever voor niks bellen dan te laat!
    En ze vinden het echt niet raar als je hier om belt,ook al is het onschuldig.
    Zekere voor het onzekere nemen

5. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Iets heel warms of heel kouds drinken, daar reageert een baby vaak op. Bij 24 weken voelde ik de baby ook niet heel vaak of heel duidelijk. Mocht je haar nog steeds niet voelen dan zou ik een vk bellen. Daar zijn ze voor!

6. MamavanM1

MamavanM1 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.347
    0
    0
    Overijssel
    Hij/zij kan met de benen tegen de placenta aanschoppen, dat voel je niet of bijna niet. Ik heb de placenta voor liggen en dit voel je bijna niet hoor als die er tegen aanschopt.. ;) Nu wel meer naarmate die groter word. misschien even een beetje mee 'spelen' en even tegen praten en porren en dan misschien krijg je wel een reactie :).

7. Letty26

Letty26 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.163
    1
    0
    Ik heb rond dezelfde termijn dat gehad meid het kan maar echt altijd bellen als je zorgen hebt! Niet wachten gewoon bellen liever te vaak bellen hoor!

8. LeennKen

LeennKen Bekend lid

12 apr 2012
    932
    0
    0
    Herentals
    iets met suiker eten.. daar werd ze hier altijd actief van...

9. Mammamuis

Mammamuis Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.031
    339
    83
    NULL
    NULL
    Babymuis begint altijd heel hard te trappelen als ik zing. Ik ben er nog niet achter of het van plezier is of dat de herrie op moet houden (ik hoop het eerste :p ) maar het is het proberen waard misschien. En anders gewoon even bellen hoor, het is een kleine moeite. Ook voor de vk.

10. DotjePK

DotjePK Bekend lid

11 nov 2012
    959
    0
    0
    Hilversum
    Herkenbaar, ik had het vorige week.... op dinsdag realiseerde ik me dat ik haar sinds zondagavond niet meer gevoeld had. Ik ben na het werk op bed gaan liggen en ben wat gaan duwen en aaien......en daar was ze weer. Misschien een groeispurtje ofzo:( In elk geval, ik heb het naderhand met de VK besproken en die zeihetzelfde als wat Minerva net poste, vanaf 28 weken moet het elke dag. Daarvoor kan t bij ook nasr achter schoppen en dan voel je t niet;)

Maar als je ongerust bent moet je je VK bellen, succes!

11. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Mijn vlk zei toevallig 2 weken terug vanaf 28 weken moet je elke dag de baby voelen.
    ( nu heb ik een drukte maker die ik vanaf week 16 al de hele dag door voel )
    Maar voor de 28 weken kan het zijn dat de baby draait en tegen de placenta ligt te schoppen en dan voel je het niet.

Maarrrr voor mn eigen geruststelling denk ik bij twijfel bellen en zeker als je je er niet goed bij voelt!

12. Mama092013

Mama092013 Fanatiek lid

23 feb 2013
    1.276
    17
    38
    Vrouw
    Ik werk in de gehandicaptenzorg.
    Brabant
    Nou dames, het heeft even geduurd.. Maar ze is weer actief!
    Waarschijnlijk heeft ze gewoon liggen slapen, en gedraaid of iets dergelijks waardoor ik het minder goed voelde..
    Niks aan de hand dus! Gelukkig! :)
    Wel heel erg bedankt voor jullie medeleven en tips!

13. Spitsmuis

Spitsmuis Niet meer actief

Gelukkig meis!!!
    Zal een enorme opluchting zijn geweest toen je je kleintje weer voelde!

14. Letty26

Letty26 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.163
    1
    0
    Gelukkig! !!!!!

15. Brabantsmeisje

Brabantsmeisje Bekend lid

13 jul 2012
    923
    46
    28
    Vrouw
    honden gedragstherapeut
    Noord Brabant
    Ah gelukkig inderdaad!

16. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Mijn gyn en kl.verloskundige zeiden altijd dat het totaan 28 weken niet erg is als je je kindje een dag niet voelt.
    Maar ik kon daar niet zo goed tegen en kreeg dan een extra controle, gewoon voor mijn eigen zekerheid. Even hartje luisteren. Zou altijd bellen als je ongerust bent meis.

17. Ann77

Ann77 Bekend lid

9 feb 2013
    615
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier (ook) lastig te peilen, ze is veel rustig maar eind middag en rond 23 u meestal actief. Dus soms denk ik ook wel,wat is ze stil....lastig...

18. Mama092013

Mama092013 Fanatiek lid

23 feb 2013
    1.276
    17
    38
    Vrouw
    Ik werk in de gehandicaptenzorg.
    Brabant
    Ja is zeker een opluchting!! Haha ik kon wel janken toen ik het weer voelde... Pfff dat is toch weer een last van me schouders.. ik zal hier misschien nog wel vaker mee te maken krijgen, dus nu weet ik dat het geen kwaad kan, mits ik voorbij de 28 weken ben.. Dan is het idd wel de bedoeling dat het dagelijks voelbaar is.
    Ooooh dankjewel voor jullie medeleven dames! :)

19. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Hihi t is heel herkenbaar hoor..en iedereen zei dan tegen me 'hij ligt anders, nog zoveel ruimte enz enz' maar ik was dan al zo ongerust dat ik dan maar weer het hartje ging laten luisteren. Nou deden ze dat door mijn voorgeschiedenis om me gerust te stellen ;)

20. marieki

marieki Niet meer actief

gelukkig voel je de baby weer.
    Mijn dochter was ook altijd slecht te voelen en op CTG's te rustig. Ze lieten me altijd appelsap drinken en een plak ontbijtkoek eten, en 10 minuten later werd ze dan actief. Dus wellicht een tip :)

Deel Deze Pagina