Ik herken je verhaal heel erg. Ik maakte precies hetzelfde mee. Ook de reflux en het vele huilen. Ze was erg overstuur. Ook ik wist niet de een baby überhaupt een ritme had, niemand had me daar iets over verteld. Zelf wilde ik graag een manier vinden zonder dat mijn dochter hoefde te huilen en ik had erg veel baat bij dit boek: een baby in een ritme zonder te huilen van Stephanie lampe. Er staan veel tips in en een leidraad hoe je een pasgeborene een beetje voorspelbaarheid kan bieden zonder dat ze zichzelf in slaap hoeven te huilen. Mocht ze wel graag bij jou slapen dan zou ik dat lekker de voorkeur geven, wat is er lekkerder dan een slapende baby bij je? Mijn dochter heeft nooit bij me willen liggen en heb ik volgens een dat stappenplan in bed gelegd, ging al vrij snel goed en ze sliep zonder te huilen. Het is ook zoeken in het begin. Hoop dat je hier wat aan hebt!
Lastig dat ze niet te troosten is in bed maar als mijn kindje huilt ga ik hem toch echt troosten. Is hij niet te troosten in bed haal ik hem er uit. Het voelt voor mij echt niet goed te laten huilen.... Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik niet mee kan praten over zo een lastige start enndat ik wel begrijp dat je wat moest proberen maar als ik dan lees dat ze huile na prikjes dan denk ik meteen: troosten die hap!!! Dat arme kleine schaap heeft net prikjes gehad, is nog maar zo kort op de werleld.... Maar goed ik ben ook wel echt een mietje als t op mn kind aannkomt hoor. Laten huilen kan ik echt niet!
Ik zou ook zeggen: laat het los en vertrouw wat meer op je gevoel. je kunt je kindje nog niet verwennen. Dat komt pas tussen de 6 en 9 maanden. Dus ik zou ook gewoon lekker je kindje bij je nemen als ze daarom 'vraagt'. Hier ook nooit echt laten huilen. Altijd eruit gehaald als het niet ging en mijn oudste is nog steeds geen moeilijk mannetje. Als hij nou savonds eens gaat huilen als hij al even heeft geslapen, dan gaan er er naar toe, eruit, knuffelen en eventueel een slokje water. Er weer in en slapen maar. Dus komt goed!
Hallo lieve dames! Wat een fijne behulpzame reacties allemaal... De reflux is helaas nog niet onder controle. De Nexium hielp even maar nu is het weer bal, zometeen dokter. Ik vind het echt zo lastig allemaal... Toch merk ik dat ik meer en meer mijn gevoel aan het volgen ben... Ik blijf haar wel op bed leggen en als ze meteen slaapt is het prima en komt er een huiltje dan hoor ik al vrij snel of dit even een jengeltje is of gewoon behoefte aan mama, schone luier etc. Nu er nog op leren vertrouwen dat een ritme op den duur wel komt en dat dat niet beinvloed wordt door ''wel of niet'' er vaak uithalen... Want uiteindelijk heeft de methode van Ria Blom er wel voor gezorgd dat ze nu meer slaapt.... Het is een evenwicht vinden... dat is waar ik vooral mee bezig ben. En opnieuw wennen aan normaal huilen... want dat ik hartkloppingen krijg als ze huilt is niet normaal volgens mij... ''Gelukkig'' dat ik niet de enige ben met al deze nieuwe moeder twijfels... Ik denk dat ik nog vaak op dit forum te vinden zal zijn. Nogmaals bedankt allemaal!!
Fijn dat je je rustiger voelt bij wat je doet. Balen dat de reflux nog niet onder controle is, succes bij de arts en laat je niet zomaar wegsturen daar, huisartsen weten vaak weinig van pasgeborenen is mijn ervaring helaas. Ik zou verder niet te veel bezig zijn met een ritme vinden. Mijn dochter is 8,5 maand en heeft nog nooit een ritme gehad qua tijden. Wel deed ik voeden, spelen, knuffelen en slapen in een vaste volgorde. Het is belangrijker om je kindje te volgen en op de behoeften in te spelen dan een ritme proberen te krijgen. Elke maand gooien ze namelijk alles weer om, ze gaan minder slapen, meer eten etc. Als laatste zou ik je baby niet laten huilen. Vooral ook omdat je aangeeft dat de reflux niet onder controle is, het zou dan maar zo kunnen zijn dat ze pijn heeft of moet boeren. Wanneer een baby echt huilt, is er iets aan de hand, zo simpel is het. Ik vind het logisch dat je daar een rotgevoel van krijgt, het is ook moeilijk om uit te vinden wat er speelt op dat moment. Ik geloof niet dat baby's nou eenmaal huilen, het is een signaal dat ze zich niet goed voelen en daar kunnen wij als ouders gelukkig iets aan doen Succes verder!
Hier een dame met een hele heftige reflux en ik merk dat verkoudheidjes, virusjes, ziek steeds de reflux verergert: dan heeft ze gewoon nog meer last dan ze normaal heeft. Hier hebben we de vaccinaties uitgesteld vanwege een hartafwijking, maar ws zou ook dat de reflux weer triggeren. Lekker dan dus bij je nemen en troosten en zodra het weer opknapt je ritme weer wat meer oppakken Een kind dat zich veilig en getroost weet, pakt dat beter op dan een kind dat die troost tekort komt... Ik neem aan dat je naast medicatie ook voeding indikt, bedje ophoogt, even ophoudt na een voeding, enz enz? De kinderarts zal die adviezen gegeven hebben, neem ik aan? Eventueel kun je buikligging proberen: bij kids met reflux is dat de meest prettige houding omdat dan, door de 'hoek' waarin maag en slokdarm liggen, de voeding veel moeilijker omhoog kan komen en ze dan dus echt aanzienlijk minder last hebben. Mocht je dat eng vinden vanwege gevaar voor verstikking dan zou je een aerosleepmatrasje boven op het gewone matras kunnen leggen: hebben we hier ook en daarmee kunnen ze gewoon doorademen als ze hun neus in het matras duwen.
Nou morgenochtend al naar de kinderarts de huisarts vond het nog niet genoeg onder controle... Gelukkig een hele fijne huisarts zelf moeder van twee kleintjes die heel veel begrip voor me heeft. Ik ben ook anders gewend dus dit is heel fijn Nadat we terug gekomen waren heb ik mijn dochter getroost al hikkend en slikkend lag ze in mijn armen. Ze weiger steeds flessen omdat ze nog steeds niet in haar hum is. Ik wil dan niet teveel aandringen maar als ze een paar uur niet drinkt en als ze al drinkt weinig, dan wordt ik toch wat zenuwachtig. Gelukkig dronk ze het uiteindelijk helemaal leeg. Na een korte jengel viel ze dan ook in slaap.... Overigens vind ik op buik laten slapen erg eng. Momenteel ligt ze ook nog ingebakerd en dat wil ik over een paar weekjes wel gaan afbouwen. Ze heeft een aerosleep matras... Misschien toch het proberen waard... Nu ligt ze in een zijslaapkussen (want idd op haar rug kon ik niet meer aanhoren Wederom bedankt mama's!
Buikslapen kan idd ook niet als je inbakert, die twee moet je niet tegelijk doen. Heb hier ook wel ingebakerd, maar de reflux was zo heftig dat dat toch echt niet samen kon en ook op haar zij liggen wil hier niet Buikligging wordt heel vaak erg paniekerig over gedaan, maar zeker als ze hun koppie op kunnen tillen, hoeft dat echt niet. Een kind dat lekker slaapt en goed uitgerust is, slaapt veel veiliger dan een kind dat moe is doordat het niet door kan slapen vanwege klachten...
Hoi Roosmarijke Heb jij het inbakeren ook afgebouwd? Of acuut gestopt? Daar nog tips voor? Als ik haar in de box op haar buik lig vindt ze dat maar even fijn.. Wel interessant en dan kijkt ze rond, houdt goed haar hoofd omhoog maar uiteindelijk komt er dan een huiltje en wil ze op haar rug... Maar dat is het dan soms ook niet helemaal... Hmm zoeken zoeken..