Wij moesten er ook niets van hebben dat iedereen onze zoon vast zou houden. Gelukkig kregen wij ook het advies vanwege het moeilijk op gang komen van de bv om hem de eerste 6 weken niet van hand tot hand te laten gaan. Wij lieten hem gewoon in de kinderwagenbak liggen of lekker aan de borst. Daarna hadden we hem lekker in de draagzak. Dat werkte prima.
Ik heb het wel gewoon gezegd, jammer dan, als ze het raar vonden of wat dan ook! Kan me echt helemaal niks schelen, vind dat gezeul met zo'n kindje echt belachelijk, ze zijn dan nog zo klein.
Ik wilde dit voorkomen en heb de eerste maand nauwelijk kraamvisite gehad (mijn ouders, mijn zus, zijn broer en zijn ouders en allemaal omste buurt) en na 1,5 maand een kraamfeest gehouden (en daar mocht hij niet bij iedereen op schoot) Zo zou ik het de volgende keer weer doen, ik heb zelf ook geen behoefte aan mensen om me heen op het moment dat je je nog zwak voelt.
Bij mij duurt t nog ff voor ik daarmee te maken krijg, maar ik zie er nu al tegenop. Mijn schoonzus heeft vorig jaar een kleine gekregen en zij scheen daar alles behalve moeite mee te hebben, dus de kleine zat heel regelmatig bij iemand anders op schoot. Nu ben ik een beetje bang dat ze verwachtten dat ik daar ook geen probleem van maak. Al moet ik er wel bij zeggen dat ik heel zeker weet dat mijn moeder en schoonmoeder nooit tegen mijn wensen zullen ingaan hoor, maar t lijkt me gewoon heel lastig om dat aan te geven.
Ik heb dat ook niet gedaan dat hand op hand geven alleen de Hele naaste familie en de rest tja die hadden mooi pech! Het kind is net op de wereld dus alles is al spannend en doet al constant indrukken op, nou nee dan hoeft hij ook niet nog eens om de paar minuten een ander gezicht/geur/stem op te doen. Zowel Noah als ik hadden daar geen behoefte aan en als mensen dat niet zouden begrijpen = dikke pech!
Oh wat herkenbaar! We hebben zelfs op film dat mijn schoonmoeder ons dochter bijna uit mijn handen trok. Ik heb toen onder het mom van: ik moet zo voeden, haar stevig vastgehouden. Ma heeft nog wel tegen mijn man gezegd dat ze het jammer vond dat ze Ilse niet even kon vasthouden. Gelukkig heeft mijn man gezegd dat het nu nog geen 24 uur na de operatie was en dat er nog zat momenten voor knuffelen kwamen. Bovendien had hij haar ook "maar" heel even vastgehouden. De binding tussen moeder en kind moet na een keizersnede zeker de eerste 72 uur gestimuleerd worden, dus niet door allemaal mensen vast laten houden... Die smoes werkte ook prima Groet van Kiki
het aankomen op zich vind ik niet zo erg maar dat gekus dar kan ik het echt van krijgen alsjeblief al die vreemde lippen aan mijn klein ventje moet er niks van hebben.
Bij mij ging het zo ik was thuis bevallen dus diezelfde dag zijn mijn ouders en schoonouders komen kijken had ik ook geen probleem mee. En daarna met de kraamvisite heb ik het zo gedaan had een agenda waar ik de afspraken inzette en had nooit meer als 2 afspraken op 1 dag dus konden er nooit teveel mensen zijn dus had er opdat moment ook geen probleem mee om mijn zoon "aftegeven" en ik maakte dan meteen een foto van de visite waar mijn zoontje op schoot zat best leuk. maar kan je wel heel goed begrijpen het is JOUW kind en als anderen het dan zo perse hebben willen zou ik ook tegen werken is logisch.
Om eerlijk te zijn vind ik je reactie nogal vreemd. Mijn zoon gaat ook niet 'van hand tot hand', maar als er visite komt mogen ze hem best even vasthouden. En om je kind nu uitgebreid in bad te doen omdat hij door je schoonmoeder is gekust..... beetje overdreven.
Ik vind het wel herkenbaar. Toen ik net bevallen was waren mijn ouders,schoonzus,zwager en schoonouders naar het ziekenhuis gekomen....mijn schoonmoeder pakte zo de kleine uit mijn handen toen ik zei of iemand haar vast wilde houden.Vond dit zo jammer want had graag gehad dat mijn moeder als eerst haar vast hield.(maar ja dat is achter af). Hier heb ik ook met een rot gevoel mijn meisje van arm tot arm laten gaan. Wist zelf niet de eerste weken dat Megan een zeer gevoelig kindje was.Nu huilt ze alles bij elkaar als er visite is geweest en het moment van rust er is als de visite weg is,ze is een kindje dat zeer slecht tegen in drukken kan. Bij een volgend kindje laat ik dit niet meer gebeuren.Je hebt natuurlijk mensen waarbij je wel een fijn gevoel hebt als ze je kindje vast houden maar mensen die we anders nooit zien alleen met kraamvisite wel die hebben mooi pech in de toekomst. Je moet je gevoel volgen en niet alle situatie's zijn het zelfde.
Van hand tot hand hebben wij ook niet gedaan toen Damian net thuis was , en indd ook wat scheve gezichten. Nu als er mensen langskwamen mochten ze hem best even vasthouden maar zodra hij onrustig begon te worden was het meteen over. En ook niet van broer naar zus naar opa naar oma , nee gewoon bij 1 of 2 personen even knuffelen
Hier kwamen de mensen niet allemaal tegelijk, de oma's met wat moeite duidelijk gemaakt dat het onze zoon was en dat ze niet mochten graaien, maar netjes op hun beurt moesten wachten en als ik het zat was dan was het tijd voor een voeding en daar wilde ik in het begin niemand verder bij hebben (borstvoeding) dan manlief of kraamhulp. Ik snap je heel goed hoor, sla van die mega-familiebijeenkomsten nog even over onder het mom van: kleine baby, veel te druk, veel slapen enz. Succes!
Wat een herkenbaar iets! Sanne is met de vacuum geboren en had een moeilijke start, ze heeft 11 dagen in het ziekenhuis gelegen, op de couveuse unit. Hier hebben ze ook nadrukkelijk gezegd dat ze niet van hand tot hand mocht, dus daar had ik mazzel mee. Net als lotte82 al heeft gezegd, zei ik dat later thuis ook dat het niet mocht van de dokter haha. Ik kon mijn kleine meid ook niet echt "afstaan" aan anderen en nog steeds vind ik dat erg moeilijk.
Ik zelf ben juist het tegenovergestelde. Ik ben zelf de gene die Leander uit handen geeft. Nog geen 10 minuten na geboorte riep ik wie wil eerst. Ik persoonlijk heb er geen moeite mee. Ik had alleen ongeveer 3 weken na bevalling een bruiloft waar we even naar toe wilden gaan maar waar allemaal ooms en tantes waren die Leander niet gezien hadden ivm te verre reistijd. Ik zei ook van te voren tegen vriend het is al druk dus ik wil nu niet van hand tot hand. Tja en toen kwam het moment inderdaad dat Leander doorgegeven werdt. Met argusogen heb ik het gevolgt en toen ik merkte dat Leander er eigenlijk niet anders door werdt heb ik het maar zo laten gaan. Als ik merk dat een kleintje er last van heeft is het inderdaad aandacht dat dit hand tot hand gebeuren minimaal is. Ik heb geen ervaringen met een overprikkeld kind daardoor. Ik heb zelf altijd zoiets van ben zelf makkelijk dus wordt mijn kind er ook makkelijk door. Heb ook een zeer makkelijk kind nu. Echter maakte vriend wel opmerking we hebben geluk dat het in karakter van kind zit dus niet 100 procent zeker of het aan onze makkelijkheid ligt.
Tja, ik snap nooit zo waarom iedereen een baby op schoot wil hebben. Als ik op kraamvisite ben, zal ik nooit vragen of ik de baby vast mag houden. In het ziekenhuis hebben we gewoon gezegd dat het rond een bepaalde tijd bezoekuur was, terwijl je daar de hele dag kon komen. Maar doeg, dan heb je de hele dag door mensen, echt geen behoefte aan. Ze sliep toen ze kwamen kijken. Mijn schoonmoeder kwam de keer daarna en omdat ze een uur te laat was, sliep ze ondertussen weer. Ze wou haar wakker maken en uit bed halen. Dat mocht niet van ons. Nou, nou, nou, ze heeft jankend aan iedereen die het maar horen wou verteld wat voor een egoïstische ouders wij wel niet waren, omdat zij haar kleinkind niet op schoot mocht. Gemeen hè? Ja, ze was zelfs boos omdat de kraamverzorgster haar wel had vastgehouden die week . Goh, en ik maar denken dat die kwam om onze kat te verzorgen. Met Kerst dacht ik, ach, laat die familie maar, ze houden haar maar vast. Nou, drama, uren en uren daarna heeft ze nog hysterisch gehuild, er was geen land mee te bezeilen. Verdere tips...inderdaad zeggen dat de dokter heeft gezegd dat ze er af moeten blijven of in de draagzak doen!
blehhh lijkt mij ook onwijs goor! weet jij veel wat je tante die ochtend bij je oom heeft gedaan en dan weer op jouw kindje zijn mond zoenen echt gewoon goor! moet daar niets van hebben bleghhh
Ik heb er eigenlijk nooit moeite mee gehad om Rick vast te laten houden door anderen. Het is niet zo dat er mega veel visite was bij ons. Maar hij is wel door veel mensen vastgehouden. Rick heeft er ook weinig op gereageerd. Als hij erop zou reageren had ik het misschien ook anders gedaan. Maar eigenlijk verwacht ik ook een klein beetje dat ik een baby mag vasthouden als ik ergens op kraamvisite ga. Hoogstens als er veel bezoek is dat het dan misschien niet lukt. Maar de vraag waarom iedereen een kindje wil vasthouden vind ik eigenlijk wel apart.. Volgens mij vind iedereen het leuk om een baby vast te houden. Je vind het zelf toch ook fijn om je kindje vast te houden. Je familie en vrienden willen ook je kindje bewonderen.
Ons meisje slaapt erg vaak en de meesten willen haar dan ook niet wekken dus laten ze haar gewoon liggen. Maar persoonlijk zou ik het niet zo erg vinden dat familie of vrienden haar oppakken, ik zou niet willen dat mijn kind vreemd wordt aan mensen. Een vriendin van me ergert zich dood aan bezoek en vindt het ook erg vervelend als mensen haar kindje willen vastnemen, met het gevolg dat ze weinig bezoek heeft en haar kindje dus weinig mensen ziet. Nu als ik dan even op bezoek ga dan begint de baby te huilen omdat ze een 'vreemde' in huis ziet. Toch ook wel vreemd hoor.