Hoi, Helemaal geen moeite mee! Ze heeft er geen last van is niet anders dan wanneer er weinig mensen zijn geweest en slaapt gewoon terwijl ze door wordt gegeven. Enneh als ze wakker is dan lacht ze neer elk nieuw gezicht die ze ziet hahah. Maar als je er zelf problemen mee hebt of je kindje heeft last van overprikkeling dan moet je t gewoon niet doen. Jij bent de moeder dus jij beslist. Groet, Mili
Heel herkenbaar. Mij kan het gewoon niet meer bommen wat mensen denken. Ze weten meestal niet goed hoe ze moeten reageren als ik zeg dat ik het niet hebben wil. Ik heb gemerkt dat Louke sagrijnig wordt als ze te veel mensen meemaakt in korte tijd. Vooral als mijn vader op bezoek komt met veel aanhang (zijn vriendin en moeder) is het een drukte van je welste. Zij met z'n 3-tjes staan elkaar gewoon te verdringen om de box en allemaal gaan ze prrr en pfff op mijn dochters gezichtje doen, overal krijgt ze kusjes en knuffeltjes en op een gegeven moment is het gewoon genoeg. Mijn dochtertje kan op zich veel hebben, maar na een half uur is het genoeg. En genoeg is genoeg! Opa, oma, overgrootoma of niet. Als ik merk dat mijn kind er genoeg van begint te krijgen komt ze terug naar haar mama en het interesseerd me dan niet of ik dan cru overkom. Als men er dan iets van zegt, dan zeg ik dat WIJ straks met een huilend, overprikkeld kind zitten en dan begrijpen ze het meestal wel.. Mijn oma gaat dan gewoon verder maar dan met haar handen op haar rug HAHA. Als de kleine in bed ligt, gaat ze in de feautuille naast het ledikantje zitten staren net zo lang tot ze weer naar huis gaat. En dat mag wel van mij, zolang ze maar niet aan de kleine komt als die ligt te dutten. Ze kwam dinsdag op mijn verjaardag. Helaas lag de kleine in bed, ze is mij komen feliciteren, heeft een stuk taart gegeten en is de rest van de middag verdwenen op de kinderkamer. Daar zat ze stilletjes in het hoekje weer in de feautuille naar haar achterkleinkindje te staren. En wee als er iemand wat luidruchtig was in de gang, ze waakte erover als was ze een leeuw! Dus mijn boodschap was wel overgekomen de laatste keer... Voel je niet schuldig naar bezoek toe, en trek je eigen grenzen (de clou is: gewoon doen alsof het normaal is, wat je ook zegt en doet haha). Op die manier heb je minder kans dat bezoek gewoon doet wat het wil met jouw kindje.
meid ik voel met je mee ,ik vond het ook verschrikkelijk. mijn moeder was ook zo heb het geeerft hihihihih. Voeden hebben we ook zelf gedaan ik vond het niet nodig dat hun dat deden, mn schoonmoeder was vooral irritant, die zat maar te aasen op mn mannetje. nou ja ze kon doen wat ze wilde ik gaf m toch niet. Ze maakte hem oko altijd wakker als hij net lekker lag te slapen. en ze vond dat zij zich niet aan de regel hoefde te houden die op t kaartje stond, eerst even bellen als je langs wil komen. woest werd ik daarom. De volgende gaat dus heel anders ik ga het haar van te voren even goed mededelen (dan maar mondeling want op t kaartje wertk dus niet) En elke dag werd er gek van!zelfd mn eigen moeder belde even
Mijn vriend en ik hadden al afspraken gemaakt, wie hem wel of niet vast mochten houden..! Onze ouders mochten hem wel vasthouden (als ze wilde) en broertjes, zusjes en vrienden niet! Dat is 2 tot 4 weken.. rustig aan verlopen.. steeds beetje bij beetje.. Bij de volgende is het ook.. eerst alleen de ouders van ons, en daarna als het voor ons rustiger is.. de andere ook!
Dit is mij ook overkomen. Heel irritant. Ik zei alleen heel even vasthouden, en hup voordat ik het wist ging me dochter van hand tot hand. Ik word er gewoon weer pissig om als ik eraan terug denk! Nu ben ik zwanger van onze tweede en ga het dus heel anders aanpakken. Hoe weet ik nog niet helemaal, want mensen kunnen nogal doordrammen in onze familie. En als je dan zegt dat je dat niet wilt hebben dan wordt je gewoon uitgelachen!
Ik geef je groot gelijk dat je haar niet van hand op hand wil laten gaan. Ik heb dit zelf ook niet gedaan. Wat ik dan zei als mensen beledigd waren; Ik hoef jou vannacht ook niet te bellen als ik met een huilende baby oploop omdat het door jan en alleman is vastgehouden. Dan hielden ze hun mond verder wel.
Nou ik was zaterdagochtend om 03:26 bevallen van onze zoon. En me schoonouders kwamen om 11:00 uur uit friesland met schoonzus+aanhang en me zwager. Nou ik kan je vertellen ik heb me zoon vanaf 11:00 niet meer in me handen gehad alleen met voeden en dat tot 20:00 Ik had flinke na weeen die hele dag en liet het eigelijk maar over me heen gaan! Ik was me hele bevalling nog aan het verwerken. Maar die mensen kwamen uit friesland en ja ging niet na een uurtje op bezoek en daarna weer 1,5 uur terug naar huis rijden teminste dat was hun gedachte ervan! Daar heb ik achteraf zo spijt van gehad! Dat het me zeker geen 2x gaat gebeuren! Nu heb ik gezegt de eerste 2 dagen wil ik geen bezoek zien behalfe mijn ouders want die zijn bij de bevalling en passen ook op onze zoon.
Sorry hoor, nog een keertje zeuren hoor.... Afgelopen zondag was ik bij me vader. Me broer en schoonzus waren er ook. Ik zet Koen altijd in het begin van de bezoek op schoot, want dan vind Koen het nog leuk. Me vader moest even wat pakken en ging doodleuk in de rondte roepen wie Koen wilde overpakken en bepaalde even dat me schoonzus het maar moest overnemen. Het is geen pop Gelukkig is me schoonzus een schat van een meid en zei dat ik het maar moest overnemen en dat als het mocht van mij, ze Koen wel later even wilde vasthouden. Later wilde maar Koen weer vasthouden, maar Koen was uit zijn doen en wilde niet meer. Ik meldde dat Koen het niet zo leuk zou vinden. Zegt hij: ooh, maakt niet uit. Stopt vanzelf wel weer. Mooi niet dus! Helemaal overstuur was Koen. Misschien komt het dat ik niet echt een goede band met hem heb en ik vind hem eerlijk gezegd ook een beetje labiel. Hij kan namelijk ook zonder een woord te zeggen zomaar weglopen met Koen en dan heeft hij gewoon een rare blik in zijn ogen. Ik krijg dan echt een knoop in me maag. Groetjes, Kim
Toen Maricha geboren was en schoonmoeders kwam in de avond op visite was ik haar ook een goede 15 a 20 min kwijt. Alleen toen greep mijn vriend in die ons meisje uit haar armen haalde en weer in mijn armen legde. Hij heeft iedereen ook duidelijk gemaakt dat ze best de kleine ff vast mochten houden maar niet te lang en zeker niet van hand naar hand! Anders zou hij mij en de kleine naar boven brengen en de rottweilers voor de slaapkamer deur plaatsen! hahahahaha En de kraamzorg... die vond het prachtig om te zien en te horen! Zij hield er ook niet van dat baby's van hand naar hand gaan
ik vind het op zich geen probleem, plan maar 1 bezoek per keer en dan maak ik foto van bezoek met Noah maar in groter gezelschap blijft hij in de wagen of maxicosi en als hij huilt dan bij ons.. mijn vader had er ook houtje van hem wakker te maken als ie hier was.. ben heel boos geworden en gezegd dat baby's veel slapen en dat wakker maken niet wil hebben. hoef hem ook niet wakker te maken als hij slaapt toch.. en nu doet ie dat niet meer... als er bezoek is en noah slaapt dat is het jammer, dan kijk je maar! maar ik vind persoonlijk wel dat je je ouders en je schoonouders op 1 lijn moet zetten, ze zijn beiden de opa en oma van de kleine.. groetjes Gina ps zoenen op mondje mogen alleen man en ik... maar kusjes verder geen probleem.. vind handen vaak viezer!
ik weet er alles van. Ik ben er heel hard in en ze krijgen de kleine gewoon niet in de handen. Me ouders en schoonouders krijgen ze misschien eventjes in de handen na de bevalling, maar daarna is het weer gebeurd iedereen die langs komt kan altijd in de box, bedje kijken en meer niet. Ze zullen het er vast niet mee eens zijn, waren ze bij de andere 2 ook niet altijd, maar goed ik ben de moeder en ik ben de baas over me kindsje en niet zij. En ik hou me daar gewoon aan vast als iemand zoiets bij mij zou doen of zegt dan zeg ik ook gewoon eerlijk hoe ik erover denk en dat ik het niet wil...... dus lekker doen wat jezelf het beste ingeeft meis. Die kleine kan straks nog vaak genoeg bij ze zitten als het loopt of naar ze toe kruipt dan komt de kleine zelf wel als het dat wil. Doen die van mij ook en dat heb ik veel liever dan dat ze in de handen pakken waneer zij willen!