Ik ben 26 weken zwanger en vandaag naar huisarts geweest omdat ik al meer dan een week klachten heb bij mijn lies/bovenbeen en sinds paar dagen rode bulten heb en het echt zeer doet. Nu blijk ik gordelroos te hebben en huisarts zegt dat het niet schadelijk is voor het kind. Maar als je op google kijkt, zijn de meningen daarover nogal verdeeld. Heeft hier iemand ervaring mee?
ik heb het toevallig ook gehad... Week of 3 terug denk ik. Misschien 4. Maar omstreeks dezelfde zwangerschapsduur als jij dus. Mijn huisarts zei het zelfde. Van de internet verhalen wordt je inderdaad aan het twijfelen gemaakt. Hoewel die -volgens mij - veelal ook zeiden, dat het vóór de 20 weken kwaad kon én tijdens de bevalling. Nadeel is ook, dat je geen medicijnen kan slikken ertegen. Ik herkende het eigenlijk onmiddellijk, dus zodra ik de bultjes zag, ben ik naar de huisarts gegaan. Maar uiteindelijk was de jeuk met een week weg en de plekjes na een week of 2 / 3 . Net zoals je misschien weleens gezien hebt bij kinderen met waterpokken; de plekken (donkerder en platter) zitten er nog wel, maar veroorzaken geen klachten meer. Ik was overigens wel bang dat het eerst veel erger zou worden, maar hier is het bij 3 hoopjes gebleven zeg maar, op m'n rechter heup. En oja, bij hevige twijfel, zou je altijd nog kunnen kijken wat de ervaringen van de vlos zijn. Dat heb ik ook nog overwogen, maar uiteindelijk niet gedaan. Ik heb het wel genoemd geloof ik bij de controle. Sterkte in elk geval! Hopelijk verdwijnen de klachten snel! Ik ben zelf weer braaf m'n vitaminen pillen etc gaan slikken -daar was ik nogal laks in geworden en aangezien het kan ontstaan door een lage weerstand, had ik het idee, dat dat het enige was, wat ik dan kon doen om het in elk geval een volgende keer te 'voorkomen' .
Toevallig ik heb het ook op mijn heup, maar het is wel een flinke plek. Heb ook wel last richting mijn buik, vindt dat een beetje zorgelijk. Wel 15-20 bulten over 10cm en flink rood en pijn. Hoop dat het snel weg trekt. ik slik mijn vitaminepillen elke dag braaf, maar ja zwangerschap kan veel met je weerstand doen. Ga morgen toch even vk bellen, zij kan me mss geruststellen.