baby niet voelen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Gul83, 1 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gul83

Gul83 Bekend lid

22 apr 2010
    564
    27
    28
    Ik merk net dat ik ons beeb al de hele ochtend niet heb gevoeld. Gisteren was hij ook iets rustiger. Ik heb geprobeerd om hem wakker te porren maar krijg geen reactie. Ik weet niet wat ik nu moet doen. Heb ook geen vervoer omdat mijn man nu werkt en anderhalf uur rijden van hier zit. Met openbaar vervoer doe ik er zeker twee uur over omdat ik eerst een andere richting op moet :(

2. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    Gewoon je verloskundige vragen voor advies. Als ze het niet vertrouwd zal ze je laten langskomen of doorsturen, dan moet je man maar eerder naar huis komen. Of is er een vriendin die je kan rijden???

Neem geen risico, als je je zorgen maakt gewoon bellen, daar zijn ze voor!

liefs Miek

3. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Dat had ik laatst ook een keer. Toen voelde ik de baby zo'n anderhalve dag bijna niet. Later begon ze weer druk te bewegen. Ze was dus in een heerlijke diepe slaap. :D

Ik zal me dus als ik jou was niet te druk maken. Waarschijnlijk ligt je babytje gewoon heerlijk te pitten. Als je over een dag nog steeds niks hebt gevoeld zou ik wel even bellen.

EDIT: zie dat je al 37 weken zwanger bent. Misschien dan toch even bellen.

4. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    bel je vk meteen! Die kan even komen en met het apparaat het hartje luisteren!!

Wel bellen meid!

5. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Aan het eind van je zwangerschap is er minder ruimte in je buik, dus is het logisch dat je je baby minder voelt. Als je je baby maar minimaal 10x op een dag een klein beetje voelt is het goed, althans dat is wat de verloskundige tegen me zei toen ik 38 weken zwanger was.

Maar even bellen kan natuurlijk nooit kwaad, daar zijn ze voor.

6. kappiegirl

kappiegirl Bekend lid

5 jan 2010
    523
    0
    0
    Mijn gyn heeft me heel duidelijk laten weten toen ik met 23weken 1.5 dag niets voelde en dus 1.5dag later naar hun toe ging dat ik dat nooit weer mag doen.
    Als ze een dag heel rustig zijn dan zullen ze de dag erna drukker zijn. Dit heeft mijn gyn gezegt als dat niet het geval is en je niets voeld moet je direct bellen.
    Dus ik heb haar moeten beloven dat als ik na een halve dag niets voelen nog niets heb gevoeld ik direct moet bellen en dan even een ctg moet komen maken. Als er wat is kan je met 1.5dag al veel te laat zijn. Met een halve dag kunnen ze nog iets voor je doen zeg maar.
    Dit is dus niet om je bang te maken maar als je bezorgt bent moet je altijd bellen. Als je bij een gyn zit en je hebt geen vervoer zullen ze je advieseren toch echt te komen of een verloskundige in de buurt even te bellen zodat ze even kan komen luisteren.
    Ik zou geen risico lopen een belletje is zo gedaan toch?

7. Gul83

Gul83 Bekend lid

22 apr 2010
    564
    27
    28
    Ik ga nu eerst even een soepje eten want meestal gaat ons beeb bewegen als ik wat warms eet. Als hij dan nog niets laat horen ga ik meteen bellen. Dan neem ik desnoods maar een taxi of zo.

8. kappiegirl

kappiegirl Bekend lid

5 jan 2010
    523
    0
    0
    Ja inderdaad iets warms en dan direct een slok heel koud water dan laat je het even schrikken en zal ie moeten bewegen inderdaad en anders even bellen gewoon doen anders zit je zelf alleen maar in spanning en spanning en stress is ook niet goed.

9. ma1

ma1 Fanatiek lid

14 mrt 2010
    1.211
    0
    0
    meis, als je het niet vertrouwd dan kan de verloskundige bij jou thuis komen om het hartje te beluisteren
    i

10. Gul83

Gul83 Bekend lid

22 apr 2010
    564
    27
    28
    Ik heb me om niets druk gemaakt. Ben blij dat ik aan een soepje heb gedacht. Hij begon weer te duwen. Niet zo hard als normaal maar hij was de laatste dagen ook erg druk. Misschien is hij gewoon erg moe :)
    Ik ga het wel in de gaten houden omdat hij rustiger is.
    bedankt voor jullie reactie.

11. Gul83

Gul83 Bekend lid

22 apr 2010
    564
    27
    28
    En nu heeft hij ook nog de hik :) :) :) Wist niet dat ik daar zo blij mee zou zijn :) :D

12. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    Fijn meid!!!
    En gewoon bellen he als je je nog eens zorgen maakt!

liefs Miek

13. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Haha de baby heeft zich vast verslikt in je soep. :D

Fijn dat de baby weer aan het bewegen was. Was ie dus tóch lekker aan het pitten. ;)

14. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Onze kleine man was gister ook zooooo rustig, en toen ik in bed lag kreeg hij de hik. Was er ook helemaal blij van!:D

15. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    Ik had gisteren ook een dag dat ik hem bijna niet voelde, en moest toevallig toch naar de VK.
    Die zei dat je hem vanaf 37 weken 10x per 12 uur moet voelen, anders meteen bellen.

Ik lees dat ie inmiddels genoten heeft van een bordje soep ;), maar misschien heb je hier de komende weken nog iets aan.

16. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Ik weet hoe jij je voelt, het gebeurt bij mij de laatste tijd veel vaker dat ik hem pas later op de dag ga voelen, en ik ben dan ook erg ongerust aangezien hij over het algemeen al een rustige baby is...

Gewoon bellen hoor, ik heb net zelf ook weer een half uur een hartfilmpje gehad i.v.m. minder beweging voelen. Anders een kennis/vriend/familielid vragen of ze je kunnen brengen.

Deel Deze Pagina