Clusteren

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Lentekriebel, 27 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Clusteren jullie kleintjes ook elke avond?
    Mijn zoontje deed het ook, maar ik ben vergeten hoe lang dit destijds heeft geduurd (zoals ik echt zoveel dingen ben vergeten uit zijn babytijd, terwijl het nog maar net iets meer dan een jaartje is geleden).

Mijn dochtertje clustert ook elke avond (begint tegen 19.00 uur en meestal kunnen we haar tegen 23.00 uur wel in bed leggen).
    Op zich geen groot probleem en echt ideale tijden als je bekijkt dat we hier ook nog een dreumes rond hebben lopen. Ik ga lekker met haar op bed liggen en laat haar drinken wanneer ze wil, maar het beperkt me wel in m'n vrijheid om iets af te spreken 's avonds. Manlief krijgt haar nl. niet stil als ze begint te huilen, dus mama's borstjes of misschien alleen mijn geur is het enige wat ze wil.

In mijn omgeving kijken ze me heel raar aan als ik ze verteld dat ik bijv. ws niet bij een feestje aanwezig zal kunnen zijn omdat dochter clustert, dus mijn vraag of er meer moeders zijn met ervaring en hoe lang het ongeveer duurt.

2. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Ja hoor, dat deed onze dochter ook elke avond. Vaak tussen 19-22 uur. Tussendoor sliep ze vaak kort in de wandelwagen. En ook hier kreeg manlief haar dan niet stil.
    Volgens mij is ze gestopt met clusteren toen ze ongeveer 5 maanden was. Daarvoor kon ik ook niet goed weg 's avonds. Maar gelukkig had ik daar ook helemaal geen behoefte aan.

3. Mommyplus

Mommyplus Actief lid

22 jul 2014
    358
    0
    16
    Oudste deed het tot 4 maanden. Tweede kreeg flesvoeding vanaf 6 weken en clusterde niet. Mijn jongste tot 7 maanden! Ik was er toen wel zat van.
    Ik ging af en toe wel weg en werkte ook late diensten. Mijn man had dan een afgekolfd flesje melk continu in de aanslag en de baby de hele avond op schoot.
    Vond het wel gezellig het clusteren maar vond het wel beperkend.

4. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Dat is het dus, gezellig maar beperkend.
    Het is ook niet dat ik elke avond de hort op moet, maar vorige week kreeg ik de vraag of ik over een paar weken op een bepaald feestje (waarvan ik weet dat het heel gezellig gaat worden) zou zijn en dan durf ik geen volmondig ja te zeggen.

Ook moet mijn haar heel heel nodig gekleurd worden en dat doet mijn vriendin altijd in de avonduren omdat we dan beiden kunnen. Dus we hebben nu gezegd dat ik dochtertje dan gewoon meeneem. Als ze wil drinken dan kaat ik haar drinken en anders leg ik haar gewoon in de kinderwagenbak. Eens kijken hoe dat gaat...

Ik dacht zelf dat het clusteren bij zoonlief zo'n 3 maand had geduurd, maar M'n moeder vertelde me later dat ik een feestje ter ere van mijn werkjubileum had toen hij 6 weken oud was en dat er toen al geen sprake meer was van clusteren. Dus nu twijfel ik weer..
    Vanavond gaat het trouwens goed. Ik probeer haar elke avond gewoon in bed te leggen en elke avond is het dan huilen geblazen en ga ik met haar op bed liggen en wil ze de hele avond slokje-slapen-slokje-slapen etc. Nu was het uiteraard huilen, maar na 1 slokje (1 borst) is ze in slaap gevallen en ze ligt hier nu nog lekker tevreden naast me te slapen op (ons) bed.
    Ik durf haar nog niet weer terug te leggen, wacht wel tot de laatste voeding en dan leg ik haar in bed.

Deel Deze Pagina