Baby niet wakker na de fles

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door love2beamom, 23 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. love2beamom

    love2beamom Bekend lid

    14 apr 2013
    610
    0
    16
    Achterhoek
    Dag ik heb even een vraag.
    Mijn zoontje is bijna 4 weken oud.
    natuurlijk zit er geen ritme in en dat is niet erg. Het punt is alleen dat hij tijdens de fles altijd in slaap valt. En daarna ook niet wakker te krijgen is. Heb werkelijk alles al geprobeert. Koud washandje, luierverschonen, uitkleden en ga zo maar door maar hij is niet wakker te krijgen. Dus leg ik hem maar in bed. Met als gevolg dat hij dan na een uurtje of 1,5/2 wakker word omdat hij uitgeslapen is en zie hem dan maar eens te vermaken tot de volgende voeding.
    Dat is echt een verschrikking. Voor hem omdat hij dan zo lang op zijn voeding moet wachten en voor mij omdat ik met een verveeld verdrietig kind zit.
    Hij drinkt genoeg en krijgt genoeg binnen ( meestal dan). Dus dat is niet het probleem.
    Hoe krijg ik hem wakker na de fles zodat het dan even speel en knuf tijd is, zodat hij daarna zijn bedje in kan, lekker kan slapen en wakker worden/maken voor de nieuwe voeding?
    Hoop dat je me kan helpen.
     
  2. Adrienne

    Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

    9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi Hoi,
    Vervelend is dat hè? Maar je kunt het proberen te doorbreken om hem één keer na die anderhalf uur al voeding te geven. En dan gewoon wat hij lust. Als je hem wakker moet houden anderhalf uur steeds is hij te moe om een volle voeding te pakken. En hij wordt dan wakker omdat hij niet genoeg heeft gegeten. Het is niet de bedoeling dat iedere keer te doen, maar één keer om te doorbreken. Ik hoor graag terug of het werkt..

    Groetjes Adrienne
     
  3. love2beamom

    love2beamom Bekend lid

    14 apr 2013
    610
    0
    16
    Achterhoek
    Helaas, ook nu weer na voedingen sliep hij. Met geen mogelijkheid wakker te krijgen.
    Dus heb hem maar weer in bed gelegd.
    Hij is amper wakker overdag. Ik denk dat dat ook de reden is dat hij 'sochtends om 5 uur wakker word en uit bed wil en de fles wilm ondanks dat hij 2 uurtjes daarvoor nog een volle fles heeft gehad.
    Kan dat?. Hoe verander ik dit allemaal.
     
  4. Adrienne

    Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

    9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi Hoi

    Ff paar dingen controleren...

    Hoe lang doet hij over de fles? Welke fles heb je? En hoe is de temp? Groeien gaat goed? Of kun je gaan wegen op CB?
    Waarschijnlijk komt het vanzelf goed.. hij zit nog in verkeerd ritme misschien. Overdag de gordijnen op laten kan schelen ..af en toe in de box leggen .. nachts ongewassen shirt of hemd van jezelf erbij leggen of gebruiken als hoes voor matrasje als je wieg hebt..

    Groetjes Adrienne
     
  5. love2beamom

    love2beamom Bekend lid

    14 apr 2013
    610
    0
    16
    Achterhoek
    Temp is altijd tussen 36,8 en 37,2.
    We hebben de dr brownfles met speen 2 al.
    Hij weegt 4500 gram.
    Als het een verkeerd ritme is dan hoop ik inderdaad dat het vanzelf goedkomt.
    Soms hoor je namelijk dat kinderen eeuwig een verkeerd ritme blijven houden.
    Hij mag best zijn eigen ritme pakken, daar ga ik wel in mee. Maar totaal verkeerd lijkt me onhandig en vermoeiend.
     
  6. Adrienne

    Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

    9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

    En als je overdag eens probeert om minder in de fles te doen en meerdere voedingen te geven, dus eigenlijk toegeven aan zijn wens? Je zou het uit kunnen proberen.. gewicht en temp zijn goed allemaal. Fles ook hoor! Weet je, een kind blijft nooit in het ritme waar ze als baby in zitten. Wel heb je ochtend- en avondmensen ... en de ene eet meer dan de ander. Maar het komt vast goed! Probeer er van te genieten!!



    Groetjes Adrienne
     

Deel Deze Pagina