Dora alleen voor meisjes en Diego alleen voor jongetjes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MMarianne, 17 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

#1 MMarianne, 17 aug 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 aug 2013
    Ik was net in een speelgoedwinkel en zoontje heel enthousiast 'Dora Dora', een schap met Dora speelgoed/boekjes...ik ging kijken of er wat leuks tussen zat en ineens "sloeg de twijfel toe", het is allemaal erg roze/meisjesachtig. Nou heb je natuurlijk ook Diego maar die ziet ie bijna nooit. Heb nu een doosje met 5 kleine Doraboekjes gekocht maar wat is jullie gedachte hierover...is Dora echt alleen voor meisjes en Diego alleen voor jongens?!?!?

2. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Is dit serieus?

Als dit serieus is.. Laat hem lekker van Dora houden, who cares dat het voornamelijk roze is, hij heeft nog tijd zat om zich later met 'echte jongensdingen' bezig te houden.

Als mijn zoontje later graag met een poppenwagen en een pop speelt dan mag dat van mij, geen probleem. Ik hou niet zo van blauw en auto's voor jongens en roze en Barbies voor meisjes.

3. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    Ik snap de vraag wel. Mijn jongens vinden dora echter nog net zo leuk als diego, dus de "norm dat roze voor meisjes is" is hier ook nog niet aangekomen :D

4. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Je maakt een grapje hoop ik?
    Wat maakt de kleur nou uit? T kind is nog geen 2, lekker boeien dat het roze is. Mijn oudste kreeg op zn tweede verjaardag een roze dora driewieler, en daar was hij dolgelukkig mee, hij had echt geen andere willen hebben.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dora is voor alle kinderen!

6. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Overigens is hij nu 6 en helemaal weg van Sofia the First (een prinses) en Doc McStuffins. Meeste speelgoed daarvan is ook echt gemaakt met meisjes in gedachten, maar dat maakt hem echt niets uit.

7. Storm

Storm Niet meer actief

Nee. Dora is niet alleen voor meisjes en Diego niet alleen voor jongens.

Ja, stiekem toch wel! Probeer maar eens iets van Dora te kopen wat niet roze is! Nou vind ik roze voor een jongen niet erg, maar Dora-roze met roezeltjes en overdreven meisjes dingen, tja, dat wil ik mijn zoon ook niet aan doen. Maar jammer is het wel. Dora kan toch ook prima op een blauwe pyjama gedrukt worden of blauwe tas/beker/broodtrommel.
    Of nou doe eens gek. Op rood of geel of groen...
    Maar nee. Alles met Dora is roze.

8. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja toch zou ik geen roze fiets geven eerlijk gezegd aan een zoon
    Maar Dora kan gewoon voor jongens hoor.. Hier vinden de meiden diego anders ook superleuk hahaha..

Dus ja Dora kan voor jongens en meisjes!

9. Hogelinda

Hogelinda Actief lid

12 apr 2013
    458
    0
    0
    NULL
    NULL
    ................ En mijn zoontje is helemaal gek van Strawberry Shortcake! :D

Dat vind ik ook 1 van de mooiste dingen van kinderen. Zo puur, zo echt... Geen veroordelingen of wat ook. Gewoon zijn wie je bent en de dingen doen die je leuk vindt.
    Ik haat hokjes-denken!

10. MMarianne

Wilde er nog bij zetten dat het niet gaat om 'roze is voor meisjes en blauw is voor jongens', zó serieus is het niet bedoeld ;)

11. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Nee maakt niet uit, hier vinden ze mega mindy ook leuker dan mega toby haha. Roze vinden de meeste kleine kinderen ook een mooie kleur, ze hebben geen idee van jongens en meisjes kleuren.

12. MMarianne

#12 MMarianne, 17 aug 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 aug 2013

Dit bedoel ik ja, dank je :) ...met die boekjes twijfelde ik ook niet maar verder is het toch wel echt meisjesachtig hè?!

13. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.827
    19.158
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Onze zoon heeft een tijd lang een Dora fase gehad en nu is het Diego voor en na. Ik vind de tekenfilmpjes van Dora ook nèt iets simpeler dan de van Diego. Dus ik denk dat het voor een deel ook een kwestie van leeftijd is. (Dora voor wa jongere peuters en Diego voor oudere peuters / kleuters.) En natuurlijk een kwestie van belangstelling. Eenm kind dat erg van dieren houdt, zal natuurlijk al gauw Diego interessanter vinden.

Maar ik vind het niet echt een jongen / meisje kwestie.

14. Storm

Storm Niet meer actief

Ja, vind ik wel. En ik vind dat ook heel jammer. Mijn zoontje mag ook graag naar Dora kijken en vindt dat ook leuker dan Diego. Maar ik trek hem geen roze Dora pyjama aan.
    Spelletjes vind ik niet erg, een roze beker, maakt me ook niet uit. Maar ik zou niet gauw kiezen voor een Dora-fiets.

15. Bootsje

Bootsje Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.228
    0
    36
    Mijn dochter is helemaal gek van Diego.. Als mijn zoontje helemaal gek van Dora zou zijn mag hij echt wel roze Dora spullen hoor.. Van mij part nog een Dora fiets! Het gaat erom dat HIJ het leuk vind. Niet JIJ of anders moeders!

16. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.158
    33
    48
    Fabrikanten maken dingen helemaal jongens of helemaal meisjes.. En door de kleur die zij er aan geven zijn we als ouderen al snel geneigd om zo mee te denken, terwijl het je kind geen reet zal schelen dat Dora roze achtergrondjes en kleurtjes heeft :p

Dus nee, ik vind Dora niet speciaal voor meisjes, of Diego voor jongens..

Mijn dochter vind autootjes ook leuk, so what, lekker laten gaan :D

17. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Mijn oudste vind mega Mindy leuk om te kijken ;)

18. raspberry

raspberry Niet meer actief

Nee, ik vind het voor beiden. De series op TV althans, want alle speelgoed/marketing eromheen is Dora wel erg op meisjes gericht en Diego op jongens.
    Maar wat ik hier merk is dat Dora vooral voor iets jonger is en Diego interessanter wordt als ze ietsje ouder zijn. Diego blijft ook langer interessant.
    Jammer idd dat met het speelgoed die tweedeling wel zo is gemaakt, want dochterlief is hier ook gek op Diego en vooral baby jaguar, maar op wat duplo-bouwstenen (van ander merk) na, is er weinig Diego-speelgoed wat voor meiden dan weer leuk is.

19. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook fan v Dora :)

20. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    Jeetje wat een hormonen weer in dit topic;)
    Dora valt hier ook goed in de smaak en Diego niet zo.
    Snap wat je bedoelt hoor, programma is voor beiden maar de spulletjes echt voor meiden.
    Veel plezier met voorlezen!

Deel Deze Pagina