Mijn zoontje heeft er al MAANDEN een houtje van zijn eten op de grond te smijten. Tevens is het wel gewoon uittesten, want hij blijft me met een stalen hoofd aankijken met een blik van: Wat maak jij me dan? Heb alles al geprobeerd, zijn eten weghalen, negeren, nee zeggen etc. etc. Maar niks helpt. Hij haalt zelfs zijn eten uit zijn mond om het daarna op de grond te smijten. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Want zo krijgt hij natuurlijk niks van zijn groenten etc. binnen?
Wij hebben hier precies hetzelfde gehad, en ook alles geprobeerd wat jij omschrijft, en dan ook steeds die stalen 'wat wou je er aan doen dan?' -blik (stiekem heeeeeel grappig natuurijk ), maar effect, ho maar. Toen zijn we begonnen met iedere keer dat hij iets op de grond gooide hem heel even in de box te zetten (of eerlijk gezegd: mijn man is daarmee begonnen, ik vond het een beetje onzin). Een minuutje of 5, en zelf lekker dooreten, en hem helemaal negeren (en steeds duidelijk zeggen "als je je eten op de grond gooit, dan zet ik je in de box"). En ik zweer het het: binnen 2 weken was het voorbij. Als hij nu klaar is met eten geeft hij zijn bordje aan ons (waarna we hem overladen met 'dankjewels' en overdreven complimentjes), en als hij iets niet lekker vindt of niet meer wil dan legt hij het op tafel, of geeft het terug aan ons. Ik vind het zelf zo grappig, hoe ongelofelijk makkelijk hij dat heeft aangeleerd. Over groenten: die moet ik hier momenteel ook verstoppen in eenpansgerechten. Een losse sperzieboon blieft meneer nu ook niet (maar hij geeft hem in ieder geval netjes terug ).
Hier ook hetzelfde probleem. We zijn ook gestart met op de gang zetten en zelf verder ete. Ze wist niet toen ze terug kwam om het eten op te eten. Toen ze weer uitspuugde en weg gooide op de trap gezet. En uitgelegd als ze niet meer wilt of volt zit het aan kan geven.