Heb even zo n dag van laat me met rust ben moe, maar kan er Nie aan toegeven omdat ik al twee kindjes heb rond lopen.. Hoe peppen jullie jezelf op zulke dagen op? Ik wordt regelmatig ontlast dus daar ontbreekt t Nie aan en heb avonds genoeg tijd voor mezelf maar soms heb je van die dagen dat alles je teveel is.. En helaas ben ik daar toch al wat gevoeliger voor en valt t alleen maar zwaarder als ik er in blijf hangen maar t lukt me dus niet altijd me beter in m'n vel te voelen Ga dan maar door op de automatische piloot en maak er t beste van n onderneem van alles met de kids en doe wat ik moet doen hier maar hoe kan ik op zulke dagen er mee van genieten? Ik merk dat ik sneller uit m'n slof schiet en minder kan hebben en echt aftel tot bed tijd.. Probeer me dan te bedenken hoe dankbaar ik moet zijn voor alles.. T kan ook zo anders.. Ik heb zoveel om dankbaar voor te zijn Maar toch lukt t me dan niet goed en dan voel ik me weer schuldig Maar wordt soms zo moe van agentje spelen, corrigeren, geruzie, entertainen en die eeuwige verantwoording en alles wat ik moet dragen Help!
Vervelend dat je je zo voelt. Ik heb er 'maar' 1 rond rennen maar herken je gevoel heel erg. Hier ook een korter lontje en soms is het echt de dag doorkomen. Voel me dan schuldig en boos. Wat mij helpt is om iets leuks te gaan doen juist met mijn dochter. Dagje niet poetsen/koken etc. maar bijvoorbeeld samen naar de kinderboerderij en picknicken. Positive momenten samen creëren. Kleine blij en ik ook!
Precies dat doe ik dan meestal ook maar zodat ze toch hun energie kwijt kunnen en j j minder schuldig hoeft te voelen omdat ze gewoon iets leuks hebben gedaan
Ik pep mezelf op Door me in ieder geval 1x per week een gezellig avondje weg met mn beste vriendin kado te doen... naja weg... De ene keer bij haar thuis, andere keer naar de Starbucks en weer een andere keer bij mij thuis... ligt er aan wat voor dienst manlief heeft haha en heb een kleine van 2 jaar thuis.
Heel herkenbaar. Ik kan soms ook echt weinig hebben en mijn dochtertje hangt soms heel erg aan mij. Ik heb op dit moment helaas geen werk, dus we zitten ook enorm op elkaars lip. Bij mij werkt het echt heel goed om naar buiten te gaan. Lekker een uurtje met de wagen lopen en samen kijken naar alles waar we langskomen. Gewoon megatraag. Of haar laten lopen en bepalen waar we naartoe gaan en wat we bekijken. Op dit moment regel ik ook best vaak iets 'nieuws' voor haar zodat ze een tijdje zoet is. Ik heb een kinderkooksetje gekocht en ze is al drie dagen heel zoet aan het koken de hele dag. Of ik geef haar één van mijn oude tijdschriften en daar kijkt ze rustig een half uurtje in. Zo heb ik ook even een momentje voor mezelf. En als zij een dutje doet, ga ik ook even met mijn ogen dicht liggen. Uitgerust kun je ook veel meer hebben.
Maar even om te relativeren: je bent geen slechte moeder als je je niet altijd honderd procent voelt! Het is heel goed en lief dat je je kinderen alle energie wilt geven die je gegeven had zonder zwangerschap, en dat je mogelijkheden zoekt toont aan dat je een goede moeder bent. Maar de realiteit is soms gewoon anders. Dat is niet erg, en je verwaarloost je kinderen zo niet! Sterker nog: je kunt dit aangrijpen om hen iets te leren over empathie voor leed dat je niet direct ziet. Daar worden ze niet minder van. Daarbij is het over een week of drie misschien allemaal al veel beter, omdat je hormoonspiegel er dan weer anders uit komt te zien. Denk eraan dat er ook ouders zijn die permanent niet zoveel energie te besteden hebben. Dat is moeilijk, maar kinderen zijn flexibel genoeg om daarmee om te kunnen gaan. Die van jou ook, zeker voor een beperkte periode!
Ik probeer me niet schuldig te voelen want ik doe het niet expres en kan er niks aan doen. Heb momenteel vrij weinig energie, erg last van hormonen en een peuter in een terror fase. Niet echt een goede combi Hoe dankbaar ik ook ben, het is gewoon niet realistisch om altijd maar opgepept en gemotiveerd te zijn. Soms is het gewoon echt even balen en dat mag. Leren je kinderen ook van denk ik maar zo. En het is tijdelijk probeer ik mezelf voor te houden.