Hallo, Ik wil graag zwanger worden, maar ik wil heel graag stoppen (ik rookje een pakje per dag), maar ik heb van een aantal meiden begrepen dat zij in hun zwangerschap niet mochten stoppen met roken van de verloskundige omdat dat slecht is voor de baby. Ik vraag me nu af, zal mijn cyclus veranderen als ik stop met roken? Ik heb een aantal jaren geleden erge stress gehad, en ben daardoor 4 maanden niet ongesteld geweest. Het zoontje van mijn vriend heeft allerlei gezondheidsklachten, en ik ben ervan overtuigd omdat dat komt omdat zijnn ex rookte in haar zwangerschap. Heb ik het mis?
hoi gaaf dat je zwanger wilt worden en dat je wilt stoppen met roken! Roken is slecht voor de vruchtbaarheid en slecht voor de ontwikkeling en groei van je baby. Het is het beste als het je lukt om te stoppen voor je zwanger wordt. Stoppen in de zwangerschap kan ook nog steeds en nog altijd heel belangrijk. Het is ABSOLUUT niet zo dat je niet mag stoppen als je zwanger bent, altijd liever wel. Ik zou zeggen, doe alles wat je kunt om te stoppen met roken, ik verwijs je naar Stivoro.nl daar kun je info vinden. Je kunt ook een afspraak met je huisarts maken om samen te kijken welke stopmethode het beste bij jou past. Als je zwanger wilt worden kun je alvast beginnen met het nemen van foliumzuur. Denk verder ook aan een zo gezond ogelijke levensstijl. Veel succes en bij meer vragen hoor ik het graag! Mirjam
Hallo! Dankjewel voor je snelle reactie! Ik ben sinds 3 maanden bezig met zwanger worden, zal mijn vruchtbaarheid gelijk verbeteren als ik nu stop met roken?