baby nog niet voelen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door butterfly24984, 20 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly24984

butterfly24984 Bekend lid

16 okt 2011
    682
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben nu 17 weken zwanger van ons 2de kindje.
    Ik heb de kleine nog niet gevoeld (volgens mij)
    Mijn darmen zijn erg aan het rommelen en vind het dus heel moeilijk te onderscheiden.
    Bij mijn eerste voelde ik het voor het eerst duidelijk met 18/ 19 weken
    Daarom maak ik me nu wat zorgen dat ik het nog niet zo duidelijk heb gevoeld.
    Zijn er meer aanstaande mamma's die dit herkennen.
    Gewoon even voor mijn geruststelling ;)

2. Hiekje

Hiekje Actief lid

14 jan 2011
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ikke! ;)
    Omdat het mijn 2e kindje is, ging ik er van uit dat ik het nu wel eerder zou voelen omdat je het gevoel eerder herkend. Maar ik kon er ook nog niet zo veel van maken, heeeel af en toe wist ik dat het mijn darmen niet waren maar echt het kindje was. Nu bleek bij de 20 wk echo dat mijn placenta midden voor ligt, en dat dat dus de reden was dat ik het niet zo veel voelde :) En nu nog (ben nu 22 wk) voel ik het alleen helemaal onderin en dan met name aan de rechterkant. Maar voel het nu wel dagelijks, maar zodra kindje draait voel ik dus hele tijd niets.. Vind het wel erg jammer, had liever de placenta aan de achterkant gehad :p

Dus misschien is dit bij jou ook het geval?

3. Nathaliiej

Nathaliiej Fanatiek lid

20 nov 2012
    1.206
    1
    0
    NULL
    Utrechtse Heuvelrug
    Niet ongerust maken hoor, ligt ook aan de plaats van je placenta.
    Maar dan nog is 17 weken erg vroeg;)
    Het gemiddelde is 20/22 weken;)
    Ik voel haar wel al vanaf precies 16 weken, en sinds een week van buitenaf ook voelbaar en te te zien van buiten, maar mijn placenta ligt helemaal achter, en weinig buikvetjes, dus ik heb gewoon dik geluk dat ik mn eerste ukje nu al voel.

4. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

11 feb 2013
    973
    0
    0
    lieve schat ma je geen zorgen!!

ik ben zwanger van de 3e zie mijn banner en voel het kindje pas sinds vorige week.
    dat was met 19 weken en 5 dagen.

mijn placenta ligt voor en die van jouw misschien ook wel. daardoor worden alle bewegingen opgevangen en voel je niets.

ik heb me ook zorgen gemaakt.
    de eerste voelde ik rond de 18 weken
    de 2e voelde ik met 14 weken.
    en de derde dus heel laat voor mijn gevoel.
    maar je hoeft je kindje pas vanaf 28 weken dagelijks te voelen.

het is voor mij nu natuurlijk makkelijk gezegd maar je hoeft je echt geen zorgen te maken. het is heel normaal dat je nog niks voelt!

5. jv23

jv23 Actief lid

16 mei 2012
    415
    0
    16
    belgie
    hier ook pas gevoeld met 18 weken nu met 20 weken echo ook te horen gekregen dat placenta voor ligt, ik voel het alleen onderaan, en ook vaak rechts... hopelijk voelen we het straks meer zodat we een beetje geruster zijn

6. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Hey meid ik was van de eerste 16 weken en nu de 2de vanaf 12 weken vanbinnen en vanaf 16 weken vanbuiten :)
    Mijn baarmoeder was ook groter als normaal met dit termijn zeiden ze deze week en daarbij nog heel mooi slank :)
    Bij iedereen anders hoor meid, ik hoor sommige die pas na 20 weken wat voelde en sommige rond mijn termijn.
    Ik zou me er niet zo druk om maken !

7. butterfly24984

butterfly24984 Bekend lid

16 okt 2011
    682
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankje, doet me wel goed om te horen dat ik niet de enige ben.
    Ik denk zelf ook dat de placenta voor ligt.
    Soms denk ik het ook wel te voelen, maar door die rommelende darmen van me vind ik het moeilijk om het zeker te weten.
    Maar zonet dacht ik de kleine toch echt even heel ligt te voelen (vlinder in mijn buik.)

8. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

11 feb 2013
    973
    0
    0
    oh dat zou heel goed kunnen hoor!!
    dat heb ik ook een tijdje gehad.
    dan meende ik wel wat te voelen maar niet heel duidelijk een schop maar meer beweging

9. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Wat ik heb he, ik voel vrij regelmatig een schopje of klopje van de beeby :') ik ben niet zwanger hahahaha...dus ik denk dat ik in het begin vaak alleen mijn darmen gevoeld heb..terwijl ik dacht mijn zoontje te voelen hahahaha..

10. LeennKen

LeennKen Bekend lid

12 apr 2012
    932
    0
    0
    Herentals
    ik voelde haar al met 16 weken, vriend voelde haar met 17 weken. Maar mijn placenta ligt vanachter...
    De gyna zei rond 14 weken dat het goed kon zijn dat we haar pas zouden voelen op 24 weken! Dus u geen zorgen maken ;)

11. Rodaina

Rodaina Bekend lid

9 mrt 2013
    609
    48
    28
    Ik heb ook een hele tijd gehad dat ik niet zeker wit of ik de baby voelde of dat het mijn darmen waren. Vanaf ongeveer de 19e week voelde ik duidelijk de schopjes als ''plopjes''

Mijn man voelt haar nu ook overduidelijk schoppen, wat echt schattig is maar dit was pas bij 21/22 weken he. Maak je dus geen zorgen, iedereen ervaart het anders. :)

12. Ickuzz

Ickuzz Actief lid

8 jun 2010
    330
    0
    0
    Bezigheid momenteel, zorgen voor mijn gezinnetje.
    Landgraaf
    Bij mij ligt de placenta naar boven, hierdoor voelde ik haar heel laat,
    met 13 weken mocht ik 2 klopjes voelen, denk toeval.. en met 22 weken voelde ik haar pas echt bewegen. Sinds gisteren 24 weken heb ik haar voelen trappen.

Je verloskundige of gyn kan je tijdens de echo vertellen of er iets tussen ligt waardoor je je kleintje minder goed voelt.
    Of later voelt!

Deel Deze Pagina