Hallo, mijn zoontje ligt sinds zijn (vroeg)geboorte op de neonatologie intensive care. Daar kreeg ik een formulier om de tijd dat hij opgenomen is, terug te krijgen in verlof. Is het de bedoeling dat ik dat formulier al verstuur naar het uwv of pas wanner hij naar huis mag en ik kan invullen om hoeveel tijd het gaat? In het ziekenhuis konden ze me dat niet vertellen helaas. Alvast bedankt! Groet tlc81
Beste tlc81, Wat naar dat je zoontje op de neonatologie intensive care ligt. Ik hoop dat hij snel aansterkt zodat je thuis mag gaan genieten. Van mij wil je graag weten of je nu al het formulier voor de verlenging van je verlof moet versturen naar UWV. Het formulier Aanvraag verlenging WAZO-uitkering verstuur je uiterlijk in de laatste twee weken van je huidige bevallingsverlof. Verstuur naast het formulier ook een verklaring van het ziekenhuis. Houd hierbij rekening dat je recht hebt op een verlenging als je verlof is ingegaan op of na 01-01-2015. Daarnaast is het van belang dat de opname periode in je oorspronkelijke verlof moet liggen. Actuele informatie over het verlengen van je zwangerschapsverlof vind je hier. Ik wens je veel sterkte met de gezondheid van je zoontje. Met vriendelijke groet, Mariël UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare