hoi dames! 2 weken geleden ben ik bevallen van een dochter Ik heb 4 dagen bv gegeven en daarna overgestapt op de fles. Deze drinkt ze verder prima, doet 15/20 min over de fles. Nu is het alleen zo dat de momentjes dat ze tussendoor wakker is niet echt rustig is... ze ligt dan een beetje maaien met haar armen, een beetje te wiebelen en ze is dan ook aan het zoeken... Dit doet ze een uur voor het weer tijd is om te drinken maar ook een uur na het drinken... ligt er net asn wanneer ze wakker is en ik weet niet zo goed wat ik hiermee moet Hebben jullie een idee waarom ze dit doet?
Misschien een pink proberen. Sommige baby's vinden dat fijner. Als het geen zuigbehoefte is zou je denken dat het honger is. Misschien heeft ze (tijdelijk) behoefte aan meer voeding. Of zit ze al redelijk hoog voor haar gewicht?
Voor haar gewicht zit ze wel aan de hoge kant... (4150 gr) Ze krijgt 7/8x 100 aangeboden waarvan die ongeveer 2x opgaan en de restongeveer 70/90 Dus heb niet echt ruimte
Probeer je dan wel zelfde vormen maar andere merken of probeer je bijvoorbeeld ook dental? En dankje!
Wij hadden eerst een bolletjes speen van avent maar dat werkte niet. Toen idd een dental namelijk bibi of nuk en dat werkte goed. Nu heeft ze die nog steeds
Bolletjes speen? ken ik niet haha ik heb een platte van avent uit een pakket, maar niet gebruikt Gebruik zelf difrax spenen... de natural Hoe merkte je bij jiu dochter dat het niet de goede speen was? Had ze ook momenten dat ze wel de speen goed pakte?
Ja, of ze heeft dan geen zuigbehoefte meer. Ik weet het ook niet, soms zou je toch gewoon gedachten willen lezen bij die kleintjes. Mijn zoontje heb ik laten 'kiezen' welke speen hij wilde. Ik had een paar soorten (ik geloof bibi en difrax) uit die cadeaudozen en ook een aventspeen van de prenatal gekregen. Die heb ik allemaal uitgeprobeerd en de avent bleef het beste in zijn mond en was hij het rustigste mee.
Ja soms is het echt lastig, je zou denken dat je bij een 3e wel genoeg weet.... Die aventspeen was dat ook die 'platte' vormloze? Of de bolletjes speen war hierboven over gesproken word? Misschien dat ik dan morgen eerst eens voor een dental ga kijken en kijken wat dan het beste werkt en van daaruit weer verder kijken? Merk je het gelijk als ze een bepaalde speen helemaal niets vinden?
Mijn zoontje heeft de eerste weken een wubbanub gehad (speen met knuffeltje) opeens wilde hij hem niet meer en zijn we naar bibi overgestapt, uiteindelijk wisselde hij gewoon af. Nu een 6 maanden speen aangeboden en hij moest er eerst niks van weten...gelijk weer eruit werken en van de 1 op andere dag spuugt hij zijn oude speen uit en pakt wel die van 6+ Echt niet te geloven die (wisselende) voorkeuren.
Wij hadden deze: https://www.baby-dump.nl/product/altijd-lage-prijzen/151/voeding/644/avent-fopspenen/15283/philipsavent-fopspeen-jongen-0-2-mnd-2-stuks-scf15101/91574/ Ik geloof dat dit dan de platte is. Die bolletjesspeen is dan misschien deze: https://www.baby-dump.nl/product/voeding/432/philips-avent-fopspenen-accessoires/282/0-3-maanden/45961/avent-fopspeen-soothie-0-3mnd-2-stuks/99657/ En nu maar hopen dat het inderdaad aan het speentje ligt
Bolletjes bedoel ik eigenlijk gewoon de naturel. Had er ook een van difrax toen en dat was een bolletje Die vind ze nu erg raar als ik die geef( vond hun designs zo leuk ) Hoe ik dat merkte poeh. Denk toch doordat hij er steeds uit viel. Maar in het begin vinden ze het altijd moeilijk om vast te houden.
Ik hoop ook dat het aan de speentjes ligt... Zou ze echt zooooveel zuigbehoefte hebben? Als ze een arm raakt, of iets in de buurt van haar mond komt begint ze gelijk wild te happen...