baby nog weinig tot niet voelen met 24 weken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Von86, 1 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Von86

Von86 Lid

8 jul 2012
    80
    0
    6
    Verpleegkundige
    hallo dames,
    ik maak me soms wat zorgen...
    met de 20 weken echo zagen ze dat ik een voorliggende placenta heb, wat dus betekent dat ik mijn kindje later zou gaan voelen...
    afgelopen week voelde ik elke dag af en toe een plopje , maar nu al 2 dagen niks gevoeld...ik kan me daar echt druk om maken, maar wil graag horen of er meer dames dit herkennen.
    ik weet dat ik vanaf 27 weken iedere dag wat moet voelen, maar toch maakt het me onzeker of alles goed zit daarbinnen...

Bedankt voor het lezen!

2. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    Ik zou me er nu nog niet zo druk om maken. Ik had zelf ook een placenta aan de voorkant en voelde de beeb ook pas met 22 weken en dan ook niet iedere dag.
    Volgens mij moet je pas bij 28 weken de baby elke dag voelen. Maar als je je er onzeker over maakt gewwon de VK bellen. Die zal je vast wel gerust kunnen stellen.

3. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Ik heb ook begrepen dat je het vanaf 28 weken elke dag moet voelen.
    Mijn vriendin heeft ook een voorliggende placenta, bij haar duurde het ook echt langer voor ze wat voelde. Ze voelt het alleen op een bepaald plekje hoog in haar buik. Verder zit haar placenta daar en voelt ze niets. Tegen de rug aantrappen voel je denk ik niet... ikzelf niet tenminste.
    Mijn placenta ligt achter... voel het dus wel wat vaker, maar ook vooral weleens op mijn blaas. Net wezen plassen en dan ineens dat gemene gevoel alsof je bijna in je broek gaat plassen.....is de uk lekker aan het trappelen.

4. Username

Username Niet meer actief

Herkenbaar! Mijn placenta ligt ook voor, van de ene zijkant naar de andere. Ik heb heel lang niets gevoeld en me daar veel zorgen over gemaakt. En zelfs nu moet ik soms echt gaan liggen en bewust een tijdje op m'n buik letten voor ik de baby echt voel.
    Maak je geen zorgen, dat hoort bij een voorliggende placenta. Ik heb tot week 25/26 eigenlijk niks gevoeld. En pas sinds een paar weken voel ik het echt goed en dagelijks.
    Denk dat het ook een prettige kant heeft: ik word niet wakker geschopt midden in de nacht ;)

5. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Lijkt me echt frustrerend. Ik voel de kleine al sinds een week of 15 en vanaf een week of 17 dagelijks. Nu meerdere malen per dag, eingelijk vrijwel continu als ik er even voor ga liggen.
    Mijn vriendin heeft ook een voorliggende placenta en t duurde ook wat langer voordat ze t kindje voelde. Maar volgens mij nu ook echt wel dagelijks en Goed sinds week 21.
    Het ligt er natuurlijk ook aan hoe de kleine in je buik liyt. Ik voel t de ene keer ook minder als de andere keer hoor. En kan me dan ook zorgen maken al heb ik m al 20 x gevoeld die dag. Als ik dan s avonds even niet voel slaat de paniek toe. Maar een doppler biedt uitkomst. Lekker ff hartslagje luisteren en dan ben ik weer gerust.

6. Von86

Von86 Lid

8 jul 2012
    80
    0
    6
    Verpleegkundige
    ik heb er over nagedacht om een doppler aan te schaffen, maar dat wordt ook weer afgeraden omdat je dan wanneer je het hartje niet hoort daar weer onzeker over kan worden... pfff ik denk dat het een kwestie van geduld is voor ik de kleine echt voel... kon jij het hartje meteen vinden met de doppler?

7. Bonsje79

Bonsje79 Actief lid

6 jan 2013
    194
    0
    0
    Ik herken dat zeker! Bij mijn dochter ook voorliggend placenta. Duurde eerst heel lang voor ik haar überhaupt kon voelen en vanaf toen ook maar heel weinig.. Pas de laatste 2 maanden echt goed kunnen voelen!
    Merk nu het verschil, zwanger van de tweede en goede ligging placenta. Voel de kleine nu al paar weken echt hartstikke goed! Weet nu pas wat ik toen heb gemist.

Dus kan kloppen hoor!

Deel Deze Pagina