Danoontje of ander toetje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kleinesara, 14 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Sara heeft nog nooit een toetje gekregen op één keer een hapje van mij na. Vanavond heeft ze echt heerlijk mee zitten smullen van mijn toetje. Maar dat is niet echt een verantwoord toetje, vooral omdat het vol zit met suiker. Ik wil haar best vaker een toetje geven want ze vond het echt heerlijk, maar welke zijn dan wel verantwoord? Is danoontje goed of zit daar ook veel suiker in? Of iets anders?

2. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.577
    113
    beetje yoghurt met gele vla.

3. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    682
    113
    tot der 1 jaar kreeg ze yoghurt of een beetje vla. Vanaf der 1 jaar gewoon het toetje wat wij ook eten:) soms wel eens een danoontje en wij een andere toetje!

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Gewoon volle (Turkse of Griekse) yoghurt of volle kwark. Vol met goede vetten en geen andere onzin of suiker.

5. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Gewoon volle yoghurt. Wij eten de biologische, vind ik lekkerder.

6. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier Griekse yoghurt, kwark, volle yoghurt of fruit als toetje.

7. Sax

Sax Bekend lid

22 jan 2013
    987
    0
    0
    Ik heb heel lang Griekse yoghurt oid gegeven. Nu geef ik ook af en toe een danoontje, maar niet dagelijks!

8. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Geven jullie de yoghurt dan gewoon kaal of doen jullie er iets in voor de smaak? Zelf vind ik yoghurt namelijk erg zuur smaken en ik ka me voorstellen dat een baby dat ook niet lekker vind.

9. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.615
    1.156
    113
    wij geven ook gewone volle yoghurt. hier eerst zo puur geprobeerd, en daar smult ie van dus nooit diksap ofzo bij gedaan.
    zolang ze het puur lusten is het beter toch?!
    ik geef het uit zo'n oefenbeker met neus uitsparing. leert ie meteen uit een open beker drinken en doordat de yoghurt dikker is als normaal drinken dus kan ie goed oefenen.

10. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Wat je niet kent mis je ook niet haha. Nee, het is soms even wennen, maar meestal is het vrij snel smullen hoor ;) En zelf vind ik Griekse yoghurt veel minder zuur als een 'gewone' magere yoghurt. Zou zelf lekker blanco beginnen.

11. ladyw

ladyw Fanatiek lid

4 nov 2011
    1.233
    2
    0
    Bergen op zoom
    tot 1 jaar bijna alleen vanille yoghurt. nu krijgt hij vaak zo een klein kwarktoetje van aldi. lijkt op danone ;)

12. ona81

ona81 Bekend lid

19 aug 2011
    844
    0
    0
    Heerlijk thuis geweest tot onze zoon 8 manden was,
    Altijd yoghurt gegeven en nog steeds is dat een hit!
    Iets van ijs of zo vindt hij echt niet boeiend.
    Hij vraagt dan om zijn "tegen toetje" en OK heeeeeeel Sims een beetje slagroom erbij in het weekend.
    Voor het eerste jaar ook kwark of Griekse yoghurt gegeven, maar dat gunst hij nu niet meer zo

13. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Yoghurt inderdaad, onze dochter houdt juist meer van de zuurdere smaken. Ze eet (vanaf het begin al) liever yoghurt van vla of danoontje, ze drinkt liever optimel limoen of karnemelk, dan gewone melk of yogidrink. Ze kent wel de zoete smaken want dat mag ze wat mij betreft ook, maar als ik haar laat kiezen, kiest ze altijd voor iets zuurders.

14. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik geef 2x per week danoontje maar AH bio variant.
    Is indd vol suiker dus als ik het geef pas ik hele dagmenu aan dan bijvoorbeeld geen jam op brood maar alleen boter en geen kookvocht van fruit drinken maar water etc.
    Ik probeer nu steeds verschillende yogurten maar ondanks ze echt bij a alles lust vind ze yogurt te zuur. Ik heb gruekse en volle en halfville rn magere en bio en niet gegeven zonder succes. Ze barst in tranen.
    Vandag heb ik halfvolle bio gegeven met 1:1 mango.
    Dat lust ze met zure gezicht wel gelukkig..
    Morgen doe ik banaan erin

15. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ga NIET uit van wat JIJ wel en niet lekker vind ;) . Probeer ze juist veel puur te laten eten. Alleen maar fijn als ze dat lusten. Suikers zijn vaak makkelijk lekker te vinden - maar van gewoon yoghurt wordt ook gesmuld hier.
    Met name de jongste. De oudste heeft standaard vanille vla als toetje en de jongste magere yoghurt.

Dat is net zoiets als water: Ik denk : pff saai, smakeloos water . Maar ondertussen is het wél gezond en als je kindje er aan went, alleen maar handig. Ook hier geeft de oudste er niet zo om, maar bij de jongste ben ik er wat meer op gaan letten en die drinkt best graag water.

En wat betreft eten: Ik ben met behulp van opperdepop (boekje van AH) groente voor de kinderen klaar gaan maken die ik zelf nooit gegeten had (courgette bv) en dat vonden en vinden ze nog heerlijk. Niet alles is natuurlijk (gelijk) een succes. Maar het is wel handig als je gewoon veel probeert , ze veel smaken laat leren kennen. En niet alleen uitgaat van wat je zelf gewend bent ;) en/of lekker vindt.

Enige nadeel :p - ik moet met een stralend gezicht natuurlijk ook af en toe mee eten van wat ik hen voorschotel om te leren kennen - want anders schiet het natuurlijk niet op als ik het goede voorbeeld niet geef ;)

16. aurora5

aurora5 Bekend lid

26 okt 2012
    619
    0
    0
    NULL
    NULL
    Elke avond een danoontje :)

17. Koon

Koon Niet meer actief

Ik vind volle yoghurt helemaal niet zuur. Magere wel ja, maar dat hoef je zo'n kleintje ook (nog) niet te geven.
    Tuurlijk lusten ze zoete toetjes, melk (bv en fv) is ook zoet dus dat 'kennen' ze.

Hier bijna nooit zuiveltoetjes, maar vaak nog wat fruit. Behalve als hij overdag te weinig zuivel binnen heeft gekregen maar dat is zelden aangezien hij verzot is op melk. Wij eten zelf ook bijna nooit een zuiveltoetje.

18. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.951
    3.960
    113
    Hier magere yoghurt vanaf een maand of 9.
    Sinds ze weet dat het spul uit het gele pak lekkerder is 'eist' ze dat..;)
    Dus doen we nog steeds gewoon yoghurt met een scheutje vla om de gemoederen rustig te houden;)

19. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Yoghurt . Beide kids vinden dit t lekkerst. Gewoon 'kaal'

20. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    yoghurt of iets dergelijks, de volle variant. fruit erdoor is ook een succes. soms danootje, maar vind die te zoet voor elke dag.

Deel Deze Pagina