Hoihoi, heeft iemand misschien recepten met rijst en pasta voor een baby van 6,5 maand? Ons mannetje vind groentenhapjes heel erg lekkr en dat combineer ik meestal met aardappel, maar ik kan maar weinig recepten vinden met rijst of pasta. Vandaag geprobeerd uit een baby kookboek, rijst met prei en klein stukje kip, maar dit was echt niet lekker(na een hapje geproeft) Ik maak de hapjes zelf klaar met een babycook, die stoomt alles, maar kan dus maar weinig vinden en wil graag wat afwisselen zodat ie leert om alles te eten.
hier vandaag lasagna gemaakt, paprika, courgette, gehakt en tomatenblokjes. voor de kleine er geen kaas op en even door de blender. heerlijk!
Opperdepop van de AH lees ik altijd goede dingen over! Verder zou ik gewoon koken zoals je zelf ook kookt, maar dan zonder zout en afleren om zakjes te gebruiken. Als ze geen overgevoeligheden heeft, kan je bv tomaat, courgette en wortel stomen, gehakt bakken en dit met een beetje basilicum oid tot saus maken. De spagetti kook je dan en snijd je door de saus heen waardoor je een lekker prutje krijgt maar niet te gepureerd. Met rijst hetzelfde; bv kip, tomaat, doperwt ofzo?
Hier is onze zoon fan van tomaat en dat doen we door de rijst, gewoon geprakt. Hij eet niet gepureerd. We hebben hier ook wel eens een klein beetje kabeljauwfilet doorheen gedaan.
HIer wokgroenten gewokt. Beetje rijst gekookt. En dan tomoten puree erdoor en klaar. Mocht je geen tomaten puree willen gebruiken ivm met het kleine beetje zout wat daarin zit. Tomaten even koken. door het koken kan je zo de vel eraf trekken. En dan erdoor prakken. Ik deed ook zonder pitjes trouwens omdat me moeder zei dat je dat beter zo klein nog niet kon geven (geen idee waarom, dus misschien kan het gewoon, maar ja, soms luister ik wel eens naar me eigen moeder) Het zelfde kan ook met macaronie. En als je wilt kun je wat gehakt erbij doen.
Bruine bonen met verse appelmoes en een beetje rijst. Is hier een enorm succes! Ze vindt het zo lekker dat ze de hele tijd met veel geluid alles op-njam-njam-njamt!
De rijst en pasta gewoon koken en prakken ipv pureren? Ik ga het eens proberen, bedankt allemaal voor de tips!
Hier is pasta met zalm broccoli dille en creme fraiche een succes. Rijst doe ik gewoon groentes door heen en af en toe 1 stukkie kipfilet. Door de kookvocht van de groentes wordt het ook gewoon lekker smeuig. Vandaag eet mijn dochter kipperagout rijst en doperwtjes met worteltjes Misschien is dat ook wat voor jullie. Je kan ook natuurlijk van de smaak potjes afkijken