Hoelang tv kijken?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Arian, 10 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Hoelang kijkt jullie kindje tv?
    Eerlijk zeggen, en niet zeggen wat het meest verantwoord is..:D
    Hier kijkt onze dochter toch wel soms een uur tv per dag. Soms ook wel anderhalf uur.. (niet achter elkaar). Dochter is 15 maanden en heb een zoontje van 12 weken. Als ze beiden tegelijk wat willen, als ik even huishoudelijk werk moet doen, als ik even uit wil rusten, of als ze jengelig is, dan gaat toch heel vaak de tv aan..

Denk nou niet, wat slecht want we gaan ook elke dag twee keer naar buiten, flink stuk wandelen, naar de beestjes, boodschappen doen, ergens koffie drinken enz.. Ook speelt ze heel graag met haar speelgoed..

Soms voel ik me best slecht Haha, dat de tv hier zo vaak aanstaat..:)
    Hoelang kijkt jullie kindje tv?

2. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik schat en half uur tot een uur.
    1 aflevering van de teletubbies, dat is een kwartier a 20minuten want het middenstukje ziet hij niet graag en spoel ik door
    En wat bumba's
    Soms ook 2 teletubbies per dag. S'ochtends op tv en s'avonds op de ipad

Bumba werkt goed als hij niet wil eten, mondje gaat dan automatisch open haha

Wel nog maar sinds een kleine maand, voorheen keek hij niet graag naar tv

3. meelezer

meelezer Niet meer actief

Echt bewust tv kijken haast nooit, ik denk zo af en toe een beetje babytv. Als wij kijken, kijkt ze af en toe mee maar nooit lang. Daar is ze te druk voor.

4. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier soms echt te vaak de laatste tijd.. hij vraagt er zelf om doormiddel van de afstandsbediening te geven en die die die... die proberen we dus zoveel mogelijk te verstoppen;)

Pas met me man er over gehad en het streven is zo'n max. uur per dag. En dat is dan tijdens het koken voornamelijk en evt. s morgens als mama aan het tutten is. Op papadag staat hij geloof ik wel wat vaker aan, maar ach... hij vindt het helemaal geweldig.. maar kan ook net zo goed ondertussen gewoon weer zoet gaan spelen.

5. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Toen mijn kindjes even oud waren als jou ongeveer deed ik het net zo. Soms moet je even je handen vrij hebben en dan is het zo makkelijk die tv
    Nu we wat meer in een ritme zitten kijkt hij vaker geen tv dan.wel. Als hij kijkt is het wel snel een half uur. Dus ik denk max 4uur in de week.

6. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Gisteren stond de tv praktisch de hele dag aan voor de onze dochter.
    Maar normaal gesproken in de ochtend even teletubbies (wat soms een beetje uitloopt naar 30-45min tv) en in de avond van 18 tot 18.30u naar NickJr. Dat loopt eigenlijk nooit uit want na Diego gaat ze naar boven om te douchen enzo.
    Als ik alleen ben tijdens het koken dan zet ik de tv dan ook aan.

7. tuc

tuc Niet meer actief

Een uur tot 1,5 op die leeftijd vind ik megaveel. En 20 minuten voor een baby van 4.5 maand ook...wie zet er uberhaupt een baby van 4,5 maand voor de t.v.???

Maar goed hier niet elke dag en als er gekeken wordt een half uurtje voor het eten...dat is voor mn oudste van 5. De jongste kijkt helemaal geen t.v.

8. tuc

tuc Niet meer actief

Tja en je handen vrij hebben..dan vind ik dagelijks zoveel voor de tv echt geen goede oplossing. Geef ze een puzzel in de kinderstoel aan tafel of een papiertje met wat wasco krijtjes

9. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hier staat hij overdag 2x 20 min aan verder niet

10. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    hier overdag alleen als hij heel erg moe is en/of veel zeurt, anders staat ie gewoon uit, hooguit de radio aan.

en s avonds alleen als ik moet koken en manlief niet thuis is.

zolang de tv uitstaat vraag hij er ook niet om.

en als ik iets aan het kijken ben komt hij wel eens ff mee kijken maar dat is hooguit 10 minuten en meer als ff rust/duim momentje bedoelt dan echt kijken bij hem.

ik probeer het vaak te voorkomen door iets bewust met hem te gaan doen, samen poetsen, vaatwasser leeghalen, erop uit of wat dan ook... afleiden helpt hier heel goed!

11. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ze is nu 17 maand, en ze kijkt per dag 1 aflevering Bumba. Wat is dat, vijf minuten ofzo? Heeft zelf geen enkele interesse in tv, en ik zet haar er ook nooit voor. Niet nodig, vind ik.

12. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    Hier echt zo min mogelijk, vind het zo'n onzin om speciaal voor de kleine de tv aan doen, ook om je handen even vrij te hebben. Al ik even moet stofzuigen of koken, zet ik haar in de kinderstoel met iets in dr handen, en kan ze naar mij kijken hoe ik stofzuig of kook. Is toch ook leuk! Ze moet altijd heel hard lachen als ik haar voeten "opzuig" :D Of ze zit op de grond en ik geef haar een boekje, en tijdens het koken krijgt ze dingetjes te proeven (paprika, worteltjes) en leg ik haar uit wat ik maak. Ik speel na het avondeten altijd in de kamer met haar, op de grond. Ik vind het dan altijd jammer als mn vriend de tv aan doet om hart van nederland te kijken ofzo, want dan is het spel afgelopen... ze gaat dan op dr knietjes zitten, hoofd achterover in dr nek, mondje los, armpjes langs dr lijf en in de bespaar-stand. er komt dan totaal geen reactie meer van mn dochter, ze is totaal gehypnotiseerd door de tv. Ik vind dat zo suf, net zo'n mini zombie. Zou dat overdag echt niet willen hebben dat ze daar een uur zo in die houding zit! Als ze nou veel groter is, en zelf op de bank kan zitten en bijvoorbeeld echt mee kan doen met dansjes of liedjes vind ik het wat anders.

13. sydneys

sydneys Niet meer actief

Die puzzel blijft maar 3 seconden op de kinderstoel liggen :D kan ik elke 3 seconden bij elkaar rapen op de grond.

Maar als ik kook dan speelt hij tegen mijn been aan met een balleke

Hier is het tv kijken voor mij het knuffelmoment. Hij is geen knuffelaar en als hij naar de teletubbies kijkt kan ik hem lekker stiekem knuffelen en kroelen

14. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.245
    681
    113
    Hier verschilt het wel per dag. Maar ze vraagt er zelf ook regelmatig om. Op me vrije dag probeer ik niet langer als 2 keer een half uur. Eind van de ochtend en eind van de middag. Ik probeer er wel op te letten dat het niet meer als een uur is!
    Soms loopt ze de hele dag achter me aan en kan ik niets nou dan is de tv een uitkomst!

15. karnijn

karnijn Bekend lid

22 jun 2011
    958
    3
    0
    Vandaag zette hij voor de eerste keer de tv zelf aan! (heeft het knopje ontdekt) Hij speelde wat met de knoppen van het kanaal tot hij Bumba tegenkwam. Dat heeft hij uitgekeken. Daarna begon sesamstraat, maar dat interesseerde hem niet. :D

Hier wordt de tv eigenlijk niet opgezet, toch niet voor hem. Soms staat hij te spelen wanneer M. z'n fles krijgt.
    Sporadisch (1x per week?) bekijken we een stukje bumba op youtube of een stukje van de sprookjesboom. Meestal als het eten klaar is, de tafel gedekt en we nog eventjes op papa moeten wachten.

16. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

#16 MMarianne, 10 feb 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 feb 2014
    Hij is de tv pas interessant gaan vinden toen ie iets van 18 maanden was en er zijn dagen dat ie een kwartiertje kijkt maar ook dagen van 1.5 uur, hou het niet bij met de kookwekker en hij doet genoeg andere dingen...en tv kan ook best leerzaam zijn.

17. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.007
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Onze zoon mag na het eten vaak kiezen: tv kijken of op de iPad. Hooguit een uurtje. In het weekend mag hij 's ochtends ook altijd een uurtje iPad spelen, zodat wij nog even wakker kunnen worden ;) Dan laten we hem 's avonds niet meer kijken of wat korter.
    Maar als hij (of ik) zich niet lekker voelt, dan kijken we overdag ook wel eens hoor.

18. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Precies, vind ik ook. Soms staat hij dagen niet aan.. En het is niet een uur achter elkaar, maar kleine stukjes over de dag verdeeld.
    Niet ieder kindje wil met een puzzel op de grond of in de kinderstoel.. ;)

19. Username

Username Niet meer actief

Dochter heeft thuis nog nooit tv gekeken. Laatst voor het eerst een keertje bij mijn ouders, het ontbijtjournaal. Vind het absoluut onnodig om haar tv te laten kijken en als ik in mijn omgeving kijk zetten mensen hun kinderen wel erg vaak/makkelijk/lang voor de tv. Niet mijn stijl zal ik maar zeggen ;)

20. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Hoe zie jij dat voor je met een baby van 6-8 maanden wat prettig afgeleid is met vrolijke deuntjes en kleuren op tv, die gooit die puzzel binnen no time op de grond en de krijtjes vreet hij op...

Deel Deze Pagina