zoveel verschillende buiken !!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door linni, 2 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linni

linni Lid

18 feb 2009
    14
    0
    0
    Ik vraag me wel eens af of ik wel goed groei. Je zoekt foto's op het internet ....en je ziet zoveel verschillende buiken !!!!
    Ze zeggen dat ik een mooie kleine buik heb. Ben nu 24 weken heen.

Maar ik vraag me af hoe kun je nu zien of alles goed groeit omdat de buiken zo verschillen van omvang. De een is veel groter dan de andere !!! Hoe kan dat ook wel. Het kindje blijft toch het zelfde grootte. Of heb ik dat verkeerd?

Bij de verloskundige maken ze ook geen echo's meer.

2. kellie

kellie Lid

12 sep 2008
    90
    0
    0
    het schijnt er ook mee te maken te hebben of je sevige buikspieren hebt of niet en of je rond groeit of alleen naar voren.
    bij mij groeit ie naar voren maar kan me niet voorstellen dat er al best een grote baby in zit.
    bij mij scheelt de vorm soms per week.
    soms ligt de baby gestrekt en soms krom;)
    ik vergelijk ook wel heel veel met plaatjes op internet:p
    een vriendin van me had een erg grote buik,en had maar een hele kleine baby,vond ik ook zo vreemd,maar die had voor haar zwangerschap ook maar een heel klein maatje.

3. KleinWondertje

KleinWondertje Niet meer actief

Ik moet eerlijk zeggen dan ik helemaal niet naar plaatjes en foto's kijk en vergelijk. Ik ben ik en mijn buik is mijn buik en het zal wel goed gaan. Ben morgen 23 weken en ja je kan zien dat ik zwanger ben, maar doe ik moeite is het nog goed te verbergen.
    Denk dat het met veel factoren samen gaat en het niet eens zo gek veel te maken heeft met het goed groeien van je kindje. Ook jij zal op het laatst heus wel een aardige buik hebben, de een heeft eerder een groeispurt dan de ander. NIemand is gelijk kwa bouw dus ook niet kwa buik.
    Zou me er totaal geen zorgen om maken, zeker zolang de VK er ook niks van zegt moet je lekker genieten :D

4. jobijntje

jobijntje Actief lid

22 nov 2008
    146
    0
    0
    Noord-Brabant
    Het ligt er ook aan of je klein bent of niet. Elk kindje is ongeveer even groot, het ligt er dus ook aan hoeveel plek jij hebt in je buik. Ik ben klein (1.63) en heb dus een vrij flinke buik, daarbij draag ik ook naar voren. Als ik 1.80 was geweest had ik gewoon een kleiner buikje gehad, simpelweg omdat je dan plek hebt. (Info uit veilig zwanger van Beatrijs Smulders)

5. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Verder scheelt het ook hoe je verder gebouwd bent. Als je vooraf iets steviger bent, ziet het er ook al anders uit, je ziet het dan vaak ook later. Ben je juist erg dun, dan valt die groeiende buik al erg snel op.

Verder rekt de ene buik gewoon anders dan de andere, de een heeft meer of minder vruchtwater, baby's zijn maar een bepaald aantal weken hetzelfde van grote. (weet zo even niet precies tot hoeveel weken) Dan scheelt het dus nog of je rond draagt of echt naar voren.

Jezelf vergelijken heeft dus niet zoveel nut... Je vk voelt wel iedere keer hoe het met de groei gaat en als er iets mis is, wordt dat echt wel gezegd en bij twijfel maken ze alsnog een echo hoor.

6. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik kan me helemaal in je herkennen. Ben ik nou juist groot of klein? Naar voren of naar de zijkant? Zeker omdat een vriendin net 2 weken korter zwanger is dan ik, dan vergelijk je alles!

Gelukkig is inderdaad iedereen verschillend. Bij mij zag je het pas heel erg laat. Tot 2 weken geleden kon ik met bepaalde kleren echt nog door voor een dikke vrouw. Ik vond het vreselijk, en wilde iedereen zeggen dat ik niet echt zo dik was, maar waardoor dat kwam! Met bekenden doe je dat ook wel, maar op straat voelde ik me echt een vetzak.

Nu sinds afgelopen week kan ik er echt niet meer omheen. Ik heb echt een puntbuikje naar voren (van achteren is er niets te zien en heb ook gewoon mijn taille nog) en volgens mij wel aardig gemiddeld groot. In ieder geval niet zo klein meer als een paar weken geleden! Ik voel me nu echt een beetje meer zwanger ;)

Ow, en bij de een groeit het kindje ook heel erg "naar binnen" en bij de ander juist helemaal naar buiten. Ligt er maar net aan hoe jouw lichaam dat regelt.

7. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Wat Jobijntje schrijft is zeker waar! Ik ben dus 1.80 m en ik heb een heel klein buikje. Iedereen roept ook naar mij dat ik zo'n bescheiden buikje heb, zo vaak dat ik er een beetje onzeker van werd. Heb het aan de verloskundige gevraagd en ze zei dat je helemaal niet aan de buitenkant kan zien of een kindje goed groeit. Mijn kindje groeit gelukkig precies goed, dus ik was weer helemaal opgelucht. Ik heb gewoon meer ruimte in mijn buik, omdat ik lang ben.

Groetjes Banjabes

8. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    En ik ben t bewijs dat dus niet waar is!
    Ben 1.76, dus niet echt klein vind ik zelf.
    En dus echt wel een flinke buik!
    Oke is dan wel nr 2, maar bij sommige mensen valt de mond open als ik zeg dat ik pas 18 weken ben ;)
    En ook ben ik ook niet superslank ofzo, normaal gewoon maat 40/42.
    Draag ook wel vrij rond, had ik bij Eva ook.
    Daarnaast loop ik wel gelijk vol vocht, ringen, laarzen etc zitten alweer strak.
    Dus volgens mij kun je helemaal niet zeggen; komt door postuur, spieren, lengte etc etc....
    Is gewoon iedere keer weer een verrassing :)

9. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik heb nu een totaal andere buik als bij me dochter dus het scheeld niet alleen per vrouw maar ook per zwangerschap haha. bij me dochter was me buik nu al stukken groter en ook was hij veel breder en hoger. nu is me buik veel ronder en lager en vind hem zelf mooier als toen met me dochter. de inhoudt is trouwens wel ongeveer het zelfde alleen de ligging van de baby, het vruchtwater en de bouw van de vrouw maken ook de verschillende vormen enzo van een groeiende buik. hoe ze er ook uitzien ik vind het geweldig om te zien en vooral het idee dat er een klein levend wezentje inzit maakt elke buik bijzonder

ik ben trouwens 1.80 en woog 63 kilo voor de zwangerschap. me buik is toch behoorlijk groot dus het is niet zo dat als je lang bent de buik kleiner is. ik heb bijde kids naar voren gedragen

10. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ik ben 1,67, niet zo groot dus, en ik had niet echt een grote buik. Veel mensen vonden mijn buik ook best bescheiden. Er zat toch een kind van 3720g in! (Terwijl ze haar meerdere malen op 6,5 pond hadden geschat)

Het zegt helemaal niets hoe groot je buik is/wordt!

11. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    ik ben van mezelf echt stevig en heb flink wat overgewicht ik ben wel super trots op mijn buik(kijk album)krijg er ook best wel complimentjes over!!kheb dinsdag echo gehad en kindje heeft normale grootte en vruchtwater is ook normaal maar ik denk wel dat het voor iedereen echt verschillend is.....dus geen zorgen zolang je kindje gezond is geniet ervan liefs sjaantje

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.889
    113
    Ik ben 1.76 en heb een heel bescheiden buikje. Maak me geen zorgen, want bij mijn vorige zwangerschap had ik ook een heel klein buikje en mijn kindje was juist erg groot. Het komt allemaal wel goed.

13. wuppie100

wuppie100 Actief lid

11 jul 2008
    454
    0
    0
    Aan mij werd gevraagd wanneer ik met verlof ging toen ik 1 dag overtijd was.... ik ben 1.74. De vk schatte de baby eerst op 2750 g, de andere vk zei 6 pond. hij was......... 3600 gram! De grootte van de buik zegt dus weinig.
    Ik heb me ook zorgen gemaakt omdat zoveel mensen vroegen of dat de baby wel goed groeide, onze vk zei dat kun je van buiten helemaal niet zien!

Deel Deze Pagina