Tand gebroken :( Wat nu?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Gul1, 26 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gul1

Gul1 Fanatiek lid

1 mrt 2014
    1.561
    0
    36
    Huisvrouw en moeder :D
    Hallo,
    Paar dagen geleden is mijn dochtertje van 15 maanden flink op d'r mond gevallen en haar boventanden zijn door haar onderlip gegaan. Gelukkig was het niet diep maar heeft flink gebloed.
    Het viel me vandaag op dat er dus ook een stukje van haar boven tand is afgebroken.
    Het is wel een heel klein stukje dat ook bijna niet opvalt maar ik vraag me dus af of het tandje snel zal bederven hierdoor.
    Dat zal natuurlijk heel erg jammer en zonde zijn van die mooie tandjes.
    Heeft iemand hier ook ervaring mee?

2. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Daar zou ik even de tandarts voor bellen...

3. Gul1

Gul1 Fanatiek lid

1 mrt 2014
    1.561
    0
    36
    Daar dacht ik ook aan, maar dacht dat misschien iemand al ervaring mee heeft en tandarts niet nodig zal zijn.

4. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Zolang het een klein stukje is en niet scherp is kan het zo blijven zei onze tandarts toen (hoefde het niet eens te zien). Bij 2 van de 3 is er ook een hoekje van een voortand afgebroken rond die leeftijd. Bij de een het meteen gemerkt, bij de ander viel het pas veel later op en bleek het dagen eerder al gebeurd te zijn bij een val.

5. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Hier vorige week ook gezien dat er een klein puntje van de voortand af is... eerlijk gezegd weet ik niet eens wanneer het gebeurd is...

6. snoeppapiertje

snoeppapiertje Bekend lid

24 feb 2014
    582
    0
    0
    Zou zeker niet zelf gaan tobben en gewoon naar de tandarts gaan!

7. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Ik zou het even bij de tandarts laten zien, ook om te controleren of dat stukje tand niet in haar lip is achter gebleven, kan nare ontstekingen geven!

8. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.469
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Kan geen kwaad. Hier hetzelfde gehad. Tandarts vertelde dat een melkgebit echt heel zacht is. Zelfs bijten op bv een dupblo-blok kan maken dat er stukjes afbreken.
    Zolang het niet heel scherp aanvoelt doen ze er niets aan (en zelfs dan enkel een beetje bij vijlen. Niet eens vullen of zo).
    Met eten en dergelijke gaat het scherpe er ook vanzelf weer af (even om aan te geven ook hoe zacht dat gebit wel niet is).

9. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Hebben wij ook gehad. Onze tandarts gaf aan dat je altijd er even naar moet laten kijken. Z kunnen het niet meer maken, maar wel checken of alles nog goed vast zit etc.
    Dus zou zeker even bellen

10. Gul1

Gul1 Fanatiek lid

1 mrt 2014
    1.561
    0
    36
    Bedankt voor de reacties dames. Het voelt niet zo scherp aan. Ik bel de tandarts wel even. ;)

11. Didi5

Didi5 Actief lid

17 nov 2012
    297
    44
    28
    Rotterdam
    Bij mijn oppaskindje ook gebeurd. Tandarts zei; als het niet scherp aanvoelt, is er niks aan de hand. De tandarts hoefde het ook niet te zien. Aan melktandjes doen ze vrijwel niks aan enkel indien noodzakelijk bij vijlen.

12. Gul1

Gul1 Fanatiek lid

1 mrt 2014
    1.561
    0
    36
    Ja, zo'n antwoord heb ik nu ook gehad en het is idd niet scherp.

Deel Deze Pagina