Dreumes slaat

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Brabantsmeisje, 18 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brabantsmeisje

Brabantsmeisje Bekend lid

13 jul 2012
    923
    46
    28
    Vrouw
    honden gedragstherapeut
    Noord Brabant
    Ik weet even echt niet wat ik ermee moet.
    Sinds twee weken slaat Finn, komt ie eerst knuffelen, lekker bij je zit of om je nek hangen en op het moment dat je hem terug knuffelt slaat hij (Ook met 'boos' gezichtje) om daarna weer een knuffel te geven.

Momenteel, zet ik hem dan op de grond/inde box/bed, kijk hem aan en zeg dat ik dat niet leuk vind. En negeer hem daarna even.

Maar dit maakt eigenlijk geen indruk. Hij doet het ook bij papa en mijn moeder (Die ziet hij bijna dagelijks)
    Hoe zouden jullie dit verder aanpakken? Wel of geen aandacht aan besteden of wellicht iets strenger reageren?

2. kers87

kers87 Bekend lid

4 sep 2012
    678
    0
    0
    Die van mij heeft dat ook lang gedaan. Als hij dat deed zijn handje gepakt nee zeggen, slaan mag niet zeggen en dan een aai beweging met zijn handje maken en aai zeggen. Hij doet het nog wel eens en dan zeg ik meteen nee en aai. En dan gaat hij aaien. Misschien dat het ook bij jou werkt.

3. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    Hier een periode dat ze hond opeens sloeg na het knuffelen of ons dus gewoon uit het niets beet! Ook gezegd dat dit niet mocht en er 'aai' aan verbonden..... ze aait nu wel iedereen die ze tegenkomt;) maar ja beter dan een mep ontvangen natuurlijk:D

4. Suuzzuus

Suuzzuus Actief lid

13 mei 2013
    185
    0
    0
    Hier dochterlief van 13 maanden die ook is begonnen met slaan. Als je au zegt begint ze heel hard te lachen.

Hier ook bezig met te zeggen dat ze niet mag slaan maar aai. En soms boos worden en haar even goed toespreken als ze bijvoorbeeld weer de kat blijft slaan. Ik moet haar dan wel even toespreken als ik alleen zeg nee dan maakt het weinig indruk.

5. heerenbeest

heerenbeest Actief lid

13 jan 2013
    448
    0
    0
    030
    Yep. Hier ook. Duurt even, maar leren om te aaien is uiteindelijk de oplossing.
    Weet niet meer goed hoe lang het duurde, maar nu doen ze het niet meer - behalve als er iets 'is' en ze zichzelf verdedigen (als speelgoed wordt afgepakt...), dan zeg ik uiteraard ook dat dat niet mag, maar is een ander issue :D .

6. Brabantsmeisje

Brabantsmeisje Bekend lid

13 jul 2012
    923
    46
    28
    Vrouw
    honden gedragstherapeut
    Noord Brabant
    Dank dames, ik ga ermee aan de slag!

Deel Deze Pagina