Ik denk dat je het niet slecht bedoeld maar ik denk dat de manier waarop een beetje beter kan. Jij vergelijkt het met schoenen uitdoen als je binnen komt. Maar jou berichtje aan je schoonvader komt eerder over als, willen jullie aub schone sokken aandoen want jullie mogen niet met schoenen binnen. Een klein maar ik denk ik deze situatie belangrijk verschil. Ik had het dus anders gebracht. Persoonlijk gebeld of gevraagd. Ik vind het nog moeilijk als onze dochter "vreemd" ruikt, maar ik vind het wel fijn als je lekker met haar wil knuffelen. Zou je het goed vinden om de parfum nog een beetje achterwege te laten. Komt heel anders over. Het probleem herken ik trouwens wel, ik vond het toen ook verschrikkelijk als mijn kind "vreemd" rook. Gaat ook weer over gelukkig.
Inhoudelijk is één ding. Ik kan me voorstellen dat jij denkt "toch, geen probleem, een dag geen parfum" en zij denken "ik beslis zelf of ik parfum op doe of niet". Maar de gedachten en gevoelens die het oproept zijn net zo belangrijk. Gezien hun reactie, wellicht zijn zij gekwetst of voelen zij zich niet gewaardeerd als opa en oma. Mocht je dat prima vinden, oke. Wil je een goede relatie met hen, zou ik hen duidelijk maken dat ze belangrijk zijn voor jullie gezin. Dat verandert niets aan je standpunt mbt parfum, maar kan wel veel verschil maken.
Waarom doe je dit via de app? Je kunt het toch gewoon zeggen wanneer ze er zijn? Ik zou het ook een beetje gek vinden wanneer ik zo’n appje zou krijgen. Het komt echt een beetje over alszijnde van ik durf het niet gewoon te zeggen en dan maar via de app want het kan maar duidelijk zijn. Ik vind je reactie omdat je kind wat naar parfum/ aftershave oid ruikt ook lichtelijk overdreven. Verdrietig, tot aan het huilen toe, je overdrijft. Zeg het gewoon wanneer opa en oma er zijn, vraag gewoon of ze iets minder luchtjes willen gebruiken omdat je het vervelend vind wanneer je kindje zo lang blijft ruiken, breng het gewoon luchtig en maak het niet zo groot.
Maar niet iedereen reageert hetzelfde Mijn moeder zou bijv zeggen oh prima kind. Terwijl mijn schoonmoeder gekwetst zou zijn.
Het is ook niet dat ik hun parfum goor vind an sich. Ik vind boerenkool ook lekker ruiken, maar dat betekend niet dat ik het fijn vind als alles naar boerenkool ruikt.
Wat is daar dan de reden van? En waarom niet even bellen? Ik begrijp zeker de laagdrempeligheid van het appen maar ik heb ook begrip voor de andere partij waarbij het anders kan overkomen.
Ik vind ook dat je extreem overdrijft, huilen omdat je kind naar parfum ruikt?! Ik vind dat je dit soort dingen niet via de app moet bespreken. Had ze gewoon aangesproken tijdens het bezoek vandaag. En dan vriendelijk verzocht in plaats van mededelen.
Ik vind het ook overdreven. Een beetje parfum....als iemand zoiets tegen mij zou zeggen zou ik ook beledigd zijn. Wees blij dat er familie van je kleintje houdt, en met haar wil knuffelen.
Het is ons kind. Wij storen ons eraan als ze drie dagen naar zware aftershave of parfum ruikt. Dus ik kan elke keer dat ze langs komen me eraan storen, of ik kan gewoon heel simpel even vragen of ze geen parfum op willen doen als ze haar willen vasthouden. Ik kies ervoor ze te vragen, op een vriendelijke manier, geen parfum op te doen. En zij reageren alsof ik ze vraag drie dagen niks te eten ofzo. Alsof ik iets van ze vraag wat verschrikkelijk veel moeite is. Komop zeg! Maargoed, ik weet wel dat men het vreemd vind dat ik altijd dingen communiceer ipv me eraan te gaan ergeren. Zoals aangeven dat je geen kleine kinderen en vrouwen in witte jurken op je bruiloft wilt, dat soort dingen. En ik weet, en dat lees ik hier ook, dat er genoeg mensen zijn die het ook vervelend vinden als hun kinderen naar parfum stinken, maar de lieve vrede belangrijker vinden. Prima, dat moet iedereen natuurlijk zelf weten. Ik wou alleen even kwijt dat IK het heel vervelend vind als ze zo naar zware parfum ruikt (en mijn slaapkamer ook daardoor) en ik het lekkere babyluchtje van mijn dochtertje daardoor dagen lang moet missen. Niets ruikt immers lekkerder dan een babytje.
Ik ben ook blij dat ze komen knuffelen. Ik zie alleen niet waarom dat betekend dat ik ze niet mag vragen geen parfum op te doen. Het een sluit het ander niet uit lijkt mij. Het is niet zo dat ze zonder parfum op haar geen knuffel kunnen geven.
Dan had je nog een keer wat meer parfum op je dochter gehad. Maar had je wel gewoon een normaal gesprek kunnen hebben met je schoonouders er over ipv dat zij nu geïrriteerd zijn, wat ik heel goed begrijp trouwens.
Ik begrijp het niet. Ik stel een normale vraag op een vriendelijke manier. Ik had niet verwacht dat ze daar geirriteerd op zouden reageren, anders had ik het uiteraard anders aangepakt.
Dat doe je niet. In je eerste post schrijf je dat je er iets van gaat zeggen, vervolgens besluit je om ze te appen. Via de app komt iets gewoon minder vriendelijk over, hoe gaat en aardig je het ook bedoelt. Neem contact met ze op, ga langs, laat zoiets kleins niet tussen jullie in gaan staan. Persoonlijk vond ik het altijd fijn als ik mijn kindjes bij opa en oma haalde, dat ze wat roken naar opa of oma. Dat betekende dat ze lekker met elkaar hadden geknuffeld...
Zwitsalparfum bestaat er ook. Kan me beide kanten wat indenken. Ik had t overigens op dr longetjes gehouden, voor de frequent bezoekers, wat ook geen leugen is in de eerste weken. Twee vliegen 1 klap, maar komt wel anders over. Ipv hun restricties mee te geven zien zij t als 'baby helpen'. Ik heb me er nooit druk om gemaakt, bezoekers hier zijn over t algemeen geen parfum of after shave bommen. Gek genoeg hebben de meeste wel de traditie zich helemaal op te doffen voor de eerste kennismaking maar dat is wel een dingetje in onze families. Niet dat die kleine t ziet, ook niet voor foto's ofzo, gewoon voor je gevoel. Mn vader heeft nog wel eens een after shave bom maar weet je, ik ben blij dat de beste man nog leeft en zn kleindochter nog kan ontmoeten en zij hem. Hij heeft een paar keer er verschrikkelijk slecht bij gelegen de afgelopen jaren. Daarbij vindt ie dat kleine spul ook maar eng dus durfde hij haar toch ook niet vast te houden. Mja overgrootoma ga ik niet van dr parfumbus afhouden en die is met haar gezondheid al op zo'n leeftijd (85+) dat t al bijzonder genoeg is dat ze er nog is. Dus die laag maja accepteren we er maar gewoon bij. De keren dat ze haar ziet zijn zo gering dat ik me daar geen druk over ga maken. Daarbij is die lucht er ook zo wel uit. Moet zeggen, ik maak me nooit zo snel druk om iets, ja met koortslip en verkoudheden mogen ze graag wegblijven. Mocht je die lucht blijven ruiken. Als je kleine uit de kamer is even een schaaltje witte keuken azijn neerzetten. Dat trekt luchtjes weg. Bakje met koffiepoeder kan ook.
Zoals ik het lees sta jij achter je standpunt en heb je dit overgebracht op een manier die jou gepast lijkt. Je schoonouders reageren op een andere manier dan verwacht. In de reacties lees ik tips en mogelijke verklaringen waarom jouw schoonouders zo reageren. Wellicht heb je daar iets aan, misschien niet. Persoonlijk lijkt het me het niet waard om issues te hebben met mijn schoonouders om iets kleins als parfum. Maar goed, iedereen is anders. Ook prima.