Dag dames. Hier mijn probleem: Ik werk op donderdag en zaterdag. Op zaterdag is mijn man thuis en op donderdag zit ze nu nog bij mijn ouders. Dit wil ik dus niet meer. Maar we hebben wel opvang nodig. Opties zijn: Gastouder of KDV. Ik geef qua spelen met andere kindjes toch het kdv de voorkeur. Alleen nu is het zo. Sasha slaapt tot half 9 sochtends en ze gaat 7 uur savonds weer naar bed. Ze wilt overdag niet meer slapen en met zo'n dag, maakt het ook niet uit. Gaat ze later naar bed of is ze eerder wakker, dan word ze huilerig/jengelig. Moet ik haar naar het kdv brengen, zal ze om uiterlijk 7 uur op moeten. Maar ze valt dus niet in slaap, zonder de borst. Bij mijn ouders gaat het wel hoor, af en toe slapen. Maar dan duikt mijn moeder naast haar in bed en dan wilt ze wel slapen Hoe moet ik dit gaan oplossen bij het kdv? Of zie ik bergen waar ze niet zijn? Nog een vraag, hoe ga ik dit subtiel aan mijn ouders brengen, dat ik niet meer wil dat Sasha daar heen gaat? (voor oppas) Alvast bedankt!
Slaapt je kindje nooit tussen de middag of wel bij je ouders? Ons meisje gaat naar een gastouder, die meer kindjes heeft. Gemiddeld 4. Dus dan kan ze ook om leren gaan met andere kindjes. Tegen je ouders zou ik eerlijk zijn. En zeggen dat het tijd is dat ze andere kindjes leert kennen. Lijkt me niet zo raar toch?
In principe slaapt ze niet, omdat mijn moeder dr komt ophalen en haar gewoon laat uitslapen. Dat ze in slaap valt bij mijn ouders is meer geluk. Het is niet de reden dat Sasha naar een kdv of g.o gaat, dat ze speelt met meer kindjes. Vandaar.
Nee ik begrijp dat je liever niet meer hebt dat je moeder oppast. Maar het KDV is wel goed voor de ontwikkeling? Het is misschien zo wel makkelijker vertellen... ik ken jullie situatie natuurlijk niet. Maar ik wilde ook niet dat mijn schoonmoeder nog ging oppassen, wat wel de bedoeling was. Lastig, maar ik ben blij dat ze nu naar de oppas gaat. En ik denk dat kindjes hun ritme wel vinden. Chelsey slaapt altijd tot half 9, en als ik werk, moet ze er voor 7 uur uit. Ze slaapt dan toch gewoon ergens wat bij.
Milan heeft met slapen hetzelfde probleem als Sasha (maar dat wist je al hè ). Hij slaapt thuis ook nooit overdag. Sinds kort (2 weken nu) gaat Milan toch naar 't kdv, omdat ik anders niet meer aan m'n werk (vanuit huis) toe kwam. Hij moet op die dagen om 6 uur/half 7 opstaan en is dan aan rond 3 uur echt doodop. Ik heb op 't kdv het hele verhaal uitgelegd en ze zouden kijken hoe ze 't het beste op konden lossen. Nou ik moet zeggen, het gaat geweldig. Er staat een bank op de groep en daar gaat één van de leidsters op liggen met Milan. Hij valt dan na een minuut of 5 in slaap en als 'ie wat dieper slaapt (na nog eens 5 minuten ofzo), kan de leidster weggaan en slaap 'ie gewoon lekker door. Meestal redt 'ie het wel 45 minuten (terwijl dat thuis echt nooit lukt). Om een lang verhaal kort te maken: ik zou gewoon eens gaan kijken op een kdv, hoe jullie gevoel erbij is en daar een beetje navragen wat ze doen met kindjes die slecht/niet slapen overdag. Milan vindt het nu namelijk al reuzeleuk daar en ik merk echt verschil in hoe die is tegenover andere kinderen.
@linda.. heeft milan hetzelfde probleem joh? Haha. Maar dat doet me goed dat te horen lin! Het kan dus wel. Wel gaaf dat ze zoveel moeite willen doen voor Milan op het kdv! Zoiets zouden ze hier ook moeten doen. 45 minuten, dan zou ik al blij zijn! Wil sowieso binnenkort eens gaan kijken. Er zit er 1 hier in de buurt, maar dan moet je verplicht 2 dagen afnemen.
Haha! Die 2 dagen verplicht is hier ook. Maar ik vind dat eigenlijk wel fijn, anders duurt het wennen volgens mij echt lang, als er steeds een hele week tussen zit. En idd heel fijn dat ze zoveel moeite willen doen. Zijn we erg blij mee! Het is natuurlijk ook een beetje voor hun eigen bestwil, want als ze Milan in bed leggen krijst 'ie het hele kdv bij elkaar en dan zijn álle kindjes wakker. Daar waren ze na de eerste dag al achter!
hoi, ik zit een beetje met hetzelfde "probleem" mijn moeder past ook op, en ik wil dit nu terug brengen, het wordt me te veel, mijn moeder past super op hoor, maar ik vindt dat ze contacten moet hebben met kindjes en niet alleen maar met oma. nu ligt mijn vader ook nog in het ziekenhuis dus is het helemaal een gevlieg. Ik heb het vanmorgen voorzichtig laten vallen dat ik zit te denken aan chreche, ze zei een beetje kribbig "moet je zelf weten"! maar ja ik ontneem haar dan ook veel natuurlijk, ik vindt het wel een dilemma hoor! en dan...... gaat ze naar de creche, allemaal vreemde mensen en kinderen, gaat ze daar wel wennen?? jette
Ja ik ken dat. Er wordt bij mijn ouders dus in de buurt van Sasha gerookt. Plus ze krijgt daar gewoon geen brood! Een krentenbol of een gevulde koek krijgt ze! Al vaak wat van gezegd. Mijn ma: Nou als het je niet bevalt, zoek je maar een kdv. Dus als ik zeg dat ze daarheen gaat, dan weet ze wel de onderliggende reden denk ik. Net heeft het g.o.b. gebeld en ze hebben een moeder hier in de buurt. Heeft zelf 4 kinderen (schoolgaande) en ze heeft een aantal kindjes in de opvang van 0 tot 4 jaar. En ze zoekt er nog een kindje voor erbij. Dus heb vanavond een gesprek met het g.o.b. Ben benieuwd.
Succes met het gesprek. Lastig is het he? Je gunt je (schoon)moeder alles, maar als het niet lekker loopt moet je een keuze maken. Voor de kindjes maakt het niet veel uit denk ik. Die zijn nu nog flexibel genoeg om aan een nieuwe situatie te wennen. Ik ben erg blij met mijn gastouder!
Op een kdv is het ritme van de kindjes vaak anders dan thuis. Grote kans dat ze daar wel gewoon slaapt omdat ze moe is van het spelen en/of ziet dat de andere kindjes het ook doen!
Met mijn dochter? Nee, haha denk het niet. Die blijft dan doorspelen totdat ze er dood bij neervalt! Soms is ze thuis 10 uur achter elkaar op en nog niet kukelt ze om vd slaap. Afspraak met gob is verzet, heb er morgenmiddag 1 en donderdagavond, bij 2 verschillende.
Je hebt ook kans, doordat je haar 's ochtends veel vroeger wakker maakt, ze 's middags zonder problemen gaat slapen hoor. De dag wordt zo toch een stuk langer en ze zal vanzelf vermoeider zijn..
Geloof me, je zal nog verbaasd kunnen staan. Mijn dochter vertikte het bijvoorbeeld thuis om uit een beker te drinken. Op het kdv gaat het zonder problemen.. Plus inderdaad, ze wordt vroeger uit bed gehaald, is heel de tijd druk bezig, én de andere kindjes gaan allemaal slapen. Ik heb in al die tijd dat mijn dochters op het kdv rondlopen nog nooit een kindje meegemaakt dat niet ging slapen Misschien dat je eens bij een kdv kan langsgaan en vragen wat hun "beleid" daarin is?