Daan zet iedere keer zelf de tv aan en uit. Ik heb ierder keer hem eerst gewaarschuwd hem er weg gehaald, een tik op zijn vingers enz. Maar hij blijft het doen. Mensen nog tips? want word er een beetje boos om iedere keer maar hij leert het gewoon niet.
Ik vind het persoonlijk te vroeg om met een tik op de vingers te beginnen, Isaiah zet ook steeds mijn pc uit als ik bezig ben, ook zo leuk, het hoort erbij, ik denk dat je het beste kunt afleiden met speelgoed of een ander spelletje.
ja maar dat helpt niet afleiden met spelen want draai je effe om dan staat hij zo weer de tv aan te zetten. zelfs met een doek oer de tv dan doet hij er alles aan om hem aan te zetten.
Britt krijg ik al wel aardig aan het verstand wat nee betekent. (volgens mij is Daan ongeveer net zo oud als Britt toch? Ik waarschuw 3 keer en als ze dan niet luistert krijg ze ook een tikje over de vingers. Is meestal niet nodig overigens...Dus ik denk dat ze het best begrijpen hoor!
Een kindje van 1 jaar kan nog niet leren dat ie iets niet mag. Het corrigeren dmv een tik heeft dus geen zin, boos worden ook niet. Hij is nieuwsgierig en zo'n knopje is natuurlijk erg spannend. En met een doek erover nog spannender (en eigenlijk knap van hem dat ie het dan nog voor elkaar krijgt). Dus of de TV hoog en droog zetten, of je niet meer omdraaien (of hem dan in de box zetten). Maar misschien is er een mama met een supertip?!
Kyra zet nu steeds de dvd speler aan!(tv kan ze nog net niet bij!) Per ongeluk drukte ze gisteren op het öpen"knopje en ze schrok er enorm van...maar helaas na 5 minuten zat ze er toch weer bij. ik blijf gewoon zeggen dat dat niet mag, zal het eindelijk wel leren...
en ik weet zeker dat ze al echt wel goed in de gaten heeft wat wel en niet mag. Ik wil bijv. dat ze van de vazen op tafel afblijft en dat gaat nu hardstikke goed. Zonder een tikje overigens. Ik denk dat consequent zijn in een paar dingen niet mogen goed werkt. Je moet geen 20 regels op gaan stellen op die leeftijd. Maar een paar duidelijke zaken waar ze niet aan mag zitten, dat begrijpt Britt (bijna 14 maanden) wél.
Daan snapt heel goed waar hij vanaf moet blijven na veel geduld. De box heb ik helaas weg moeten halen want meneer klimt eruit net als uit zijn bed waar we een opzetstuk op hebben
gewoon consequent blijven, en hem er bij weg halen, en dus veel geduld hebben. ik ben sowieso tegen een tik geven, en het heeft ook geen zin op deze leeftijd. zag laatst op tv met zo'n opvoedprogramma dat een kindje haar moeder steeds sloeg, was een peuter. die moeder maar zeggen dat het niet mocht. later zagen we ook dat als het meisje iets deed wat niet mocht de moeder een tikje gaf, daarmee maakte ze dus eigenlijk het kindje in de war, omdat die het verschil niet kon maken waarom moeder het wel mocht doen. zij sloeg haar moeder immers ook als ze boos was... kortom het is heel verwarrend voor een kind vooral op die leeftijd
Mijn mannetje is bijna 1 maar die kun je echt niet op een stoeltje zetten voor straf of in de hoek. Daar snapt ie helemaal niks van. Ik kan iets zeggen of ik kan iets heel boos zeggen maar het landt niet bij hem. Ik ben ook tegen een tik maar heb hem er toch een gegeven omdat ie voor de 20e keer mijn bril van mijn hoofd sloeg maar hij gaf geen reactie...Ook geen zin dus. Hij snapt het gewoon nog niet. Het zal vast wel komen.
hmm, ik heb mijn 5 kinderen nooit zo vroeg al kunnen wijsmaken wat wel en niet kan, ja voor eventjes, maar na een kwartiertje zaten ze er toch weer bij, het beste werkt negeren of er voor zorgen dat ze er helemaal niet meer bij kunnen (als het gevaarlijk is dan). Ik zou me er persoonlijk niet zo druk om maken, er zijn nog heel wat jaren voor d eboeg dat ze moeten luisteren, ik zou wel blijven herhalen dat het niet mag maar ik zou geen wonderen verwachten nog op zo'n jonge leeftijd, ze zijn net baby af.... Ik zie mijn zoontje van net een jaar trouwens niet echt op een stoeltje zitten en al helemaal niet in de hoek ik vind het wel heel ijverig om nú al straffen uit te delen....
Lynn gaat rustig spelen als ik haar "voor straf" ergens neerzet. Het heeft totaal geen zin. Ook hier blijf ik herhalen. Ze weet wel dat ze iets niet mag, schudt zelf al "nee". Maar helaas is ze dat ook zo weer vergeten (en helemaal wanneer ik niet in beeld ben). Ik ben ook tegen een tik op de vingers. In principe bereik je er weinig meer mee.
ik heb nog geen ervaring met kinderen van die leeftijd , maar je kan eens proberen om de stekker uit te trekken misschien dat hem het dan verveeld omdat jij EN de tv niet reageren... succes ermee groetjes van Ramona
voor straf ergens neerzetten dat zou bij ons ook niet werken, nee.... en ach niet te druk om maken inderdaad, en blijven herhalen....komt vats goed...ooit
Gewoon blijven volhouden met duidelijk nee zeggen en weg zetten... op den duur snappen ze het wel. Waneer een kind "toe is aan straf"/waneer het zin kan hebben, verschilt per kind, mn dochter was vroeg wijs en zat voor ze anderhalf was echt wel al eens ff op de mat in de gang terwijl mn zoon een sulletje is en zo´n straf bij lange na nog geen effect zou hebben.
gewoon consequent blijven. Kinderen van die leeftijd denken op het moment dat je je omdraait of even de kamer uitloopt, dat wat jij zegt wat niet mag met jou meegaat (snap je beetje wat ik bedoel?). misschien de 123 regel ik tel tot drie anders............ of 1e keer zeg je mag niet 2e keer zeg je nog een keer mag niet maar als er nu nog een keer aan komt............. en de 3e keer doe je het. en anders zou ik het ook niet meer weten. succes
Straf geven heeft op deze leeftijd echt geen zin. Kinderen hebben nu gewoon nog niet het vermogen om te beseffen wat ze doen. Dus straffen werkt gewoon niet! Pas als de kinderen ouder zijn ontwikkelen ze het vermogen tussen goed en fout. Kindje afleiden en weghalen is het beste. Het kost tijd en aandacht maar opvoeden is nu eenmaal niet makkelijk.