Slaaptijd trainen??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Aapje22, 19 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aapje22

Aapje22 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.265
    42
    48
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord holland
    Ja.. Misschien zoek ik nu naar een gouden tip omdat ik het graag wil horen..

Maar 3 maanden geleden werd dochterlief wakker om 8 uur 'smorgens, inmiddels elke dag om 5:55. Ik merk echt dat mijn energie level omlaag gaat. 'gelukkig' heb ik het 'geluk' dat mijn dochter op zondag avond naar maandag bij mijn schoonouders slaapt en woensdagavond tot en met vrijdag. Maar hier slaapt zij ook dus tot dit tijdstip.

Kan je dit rekken of trainen?

Of is dit een fase? Of blijft dit altijd zo..

2. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    ? waarom slaapt ze zoveel elders? Waarom niet gewoon thuis?
    Los daarvan kan t een fase zijn, maar ja moet ook geen gewoonte worden. Wat heb je al geprobeerd om t rekken?

3. Aapje22

Aapje22 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.265
    42
    48
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord holland
    Vanwege mijn werk. Ik moet een half uur reizen om op het werk te komen. Daarbij moet ik om half acht beginnen. En mijn vriend werkt in Zwolle. Dus het komt op mij neer. (Schoon)ouders zien het niet zitten dat ik om half zeven of kwart voor zeven al op de stoep sta. Dus is het voor haar en mij rustiger als ze de avond voor de oppas dag er al slaapt. Kunnen de (schoon)ouders ook lekker hun gang gaan.

Ik heb nog veel te weinig geprobeerd. Het eerste wat we gaan doen is overal de kamer pikkedonker maken. Kijk of dat helpt zeg maar..Want via het raampje boven de deur in de slaapkamer komt de zon erdoor. Dus weet ze ook dat het licht is.

Tevens wonen we (nog 6 weken) in een klein huis, waarbij zij op onze kamer ligt. Dat houdt dus in dat als ze thuis is, ik om zes uur opsta. Dat houdt dus ook in dat mevrouw hierdoor begrijpt dat ook zij wakker moet worden. In het nieuwe huis krijgt ze een eigen kamer(heeft ze al bij de oma's). Dus dan als we er een paar weken wonen wil ik aan slaap training beginnen. Ook dat ze 'snachts niet meer bij ons in bed komt, maar lekker in haar eigen bed slaapt. Hoe en wat komt tegen die tijd wel.. Een nieuw huis is al een hele verandering. Maar nu ben ik dus wel heel hard op zoek naar tips.

4. Aapje22

Aapje22 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.265
    42
    48
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord holland
    Niemand?

5. Username

Username Niet meer actief

Hier was het een fase. Ze werd tussen 5 en 5.45 u wakker... Pffff. Inmiddels tussen 6.30 en 7.30 u.

6. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Tot negen maanden sliep ze hier ook altijd tot half acht acht uur. In drie dagen altijd sloeg dat vanuit het niets om. Nu is het zes uur half zeven. Kamer donker gemaakt, lekker warm toedekken zodat ze niet wakker wordt van de kou, flesje geven en gelijk terug leggen of flesje in d'r bedje geven, later naar bed, minder overdag slapen.....Ik heb het allemaal geprobeerd. Maar zes uur is ze wakker half zeven wil ze er echt uit. Als het een fase is...... Die duurt al twee maanden. Ik heb het dus opgegeven om te denken dat het een fase is haha mijn enige tip... Probeer het te accepteren...

Ik weiger haar overigens voor half zeven er uit te halen. Als ze voor die tijd huilt dan leg ik haar weer recht sus ik wat en soms een klein slokje water maar er uit doen we dan niet. Vanaf half zeven doen we gordijn open en goedemorggennnnn zodat ze weet dat vanaf dan de dag begint. Eerst probeerde ik dat te rekken tot na zevenen maar dat was teveel gevraagd :D

7. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    En hoe lang duurde die fase :)?

8. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier iedere dag 5.30 wakker, al 3 jr. en 8 maanden ;)

Deel Deze Pagina