baby onrustig avond/nacht

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Luna86, 19 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.828
    9.336
    113
    Gelderland
    mijn lieve zoontje van nu 9 weken is al vanaf zijn geboorte onrustig in de avond en nacht. Overdag is het een ideaal kindje maar na de fles van 18.00 begint het. De nachten gaan gelukkig al beter want hij slaapt inmiddels bijna direct weer in voorheen duurde dat een uurtje ongeveer. In de ochtend valt hij makkelijk in slaap in zijn eigen bedje. in de middag laat ik hem bij mij in slaap vallen want meestal gebeurd dat direct na de fles. Hij slaapt het liefste door tot zijn volgende fles van 18.00. Als hij bij mij in slaap valt kan ik hem makkelijk over leggen in zijn bedje behalve dus in de avond.. al weken zit ik elke avond met een baby op de arm en eerlijk gezegd wil ik ook wel weer eens een gewone avond met mijn vriend want dit is niet zo best voor onze relatie. Laten huilen doe ik niet behalve 'het in slaap val huiltje' of als ik simpelweg met de oudste bezig ben. hoe kan ik dit patroon doorbreken? of heeft het gewoon tijd nodig?

En dan nog een vraagje, Als hij voor 22.00 slaapt komt hij standaard om 2 uur (maakt niet uit of hij 2 uur heeft geslapen of een half uur) maar hij heeft geen honger. slaapt hij de hele avond niet dan slaapt hij door tot 4/5.
    Hij krijgt al forte voeding en een ruime hoeveelheid en lijkt verder tevreden. misschien herkent iemand dit of heeft er iemand tips want we zijn beiden inmiddels gesloopt:(

2. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    ik denk persoonlijk dat je er beter even aan toe kan geven...:) komt wel goed, niks proberen te forceren. dat is mijn gedachte bij je verhaal.

en misschien kan je hem overdag een beetje meer wakker houden? dat je hem gaat aanleren dat 's avonds en 's nachts om te slapen is en overdag om te tutten en spelen...

ik hoop dat je er wat aan hebt? :) succes ermee!

3. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Ben het eens met FloorMax.

Onze dochter was s'avonds ook altijd erg onrustig toen zij een baby was. We liepen s'avonds veel met haar heen en weer om haar maar in slaap te wiegen. Als ze sliep en wij stil stonden begon ze weer te huilen.
    Leg je hem na de fles van 18.00u weer in bed? Krijgt hij rond 22.00u ook een fles?
    En idd overdag na de fles even wat langer wakker houden (als het lukt).
    Mss verwerkt je zoontje s'avonds wel de dag.
    En ik snap dat je ook een avondje met je vriend wilt maar je zoontje is nog zo klein, dit hoort erbij.

4. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Hier tot een week op 10 een klaarwakkere baby gehad 's avonds, 23u fles en zonder morren slapen. Toen bijna van de een op de andere dag was het om 20u slapen. Heb het ook in zo'n babyboek gelezen, kennelijk een veel voorkomend verschijnsel dat na een maand of 3 verdwijnt. En ja het is lastig, maar als je je avonden weer terughebt is het zoooo fijn.
    En als je kind overdag goed slaapt, neem in het weekend overdag lekker de tijd voor elkaar, thuis of ergens anders.

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Gewoon aan toegeven, lekker bij jou houden! Gaat straks weer over.
    Hier ging ze met 4 maanden om 19u slapen. Daarvoor was ze gewoon bij ons en gingen we rond 22u/22.30u de nacht in.

6. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Bijna alle baby's zijn savonds onrustig. Hier ging dat met een maand of 3 over. En ze slaapt n vanaf 19.00uur. dus nog ff aan toegeven, gaat vanzelf over.

7. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Dat is clusteren! Als je borstvoeding zou geven, zou je kindje nu continue drinken.
    Jij geeft flesvoeding dus dat gaat natuurlijk niet. Je kunt wel lekker je kindje huid op huid tegen je aanhouden. Dus lekker kleertjes uit, jij je bloes open en lekker samen onder de dekens snuggelen :D.

8. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.828
    9.336
    113
    Gelderland
    Dank jullie wel voor jullie reacties!

Gisteravond heb ik hem in een deken gewikkeld en bij me gehouden. toen hij sliep heb ik hem in de box gelegd met zijn speentje in zijn mond. Meestal haal ik die eruit omdat hij anders toch uitvalt maar doordat ik de deken er een beetje overheen kon doen bleef hij zitten. Om 22.00 lag hij nog te slapen en heb ik hem slapend de fles gegeven. kon hem zo weg leggen en pas om 5.15 hoorde ik hem af en toe. Uiteindelijk om 6.00 de fles gegeven want ik was toch de hele tijd wakker. Hij lag nog lekker te slapen :) Daarna sliep hij zo weer verder. zo fijn!! Nadeel ik was dus al vanaf 5.15 wakker en na de fles ging alweer het wekkertje van mijn vriend en moesten we er weer uit voor de oudste. kort nachtje dus ;)

Wat betreft de avonden. Ik ben zo bang dat hij nooit een lange nacht zal gaan maken maar ik lees bij jullie dat het goed komt. Ik geef er idd maar aan toe en doe het met alle liefde. Het is alleen dat ik zo onzeker gemaakt wordt door mijn omgeving. Vriend zegt constant dat ik hem niet de hele tijd bij me moet laten slapen, vriendin zegt dat ik hem moet laten huilen enz enz.
    Nu weet ik dat het heel normaal is als ze onrustig zijn en dat het rond de 4 maanden wel over moet zijn. Tot die tijd geniet ik er maar lekker van dat ik veel met hem mag knuffelen. Mijn oudste sliep met 6 weken van 7 tot 7 in zijn eigen bedje en was niet zo'n knuffelkont. Helemaal nieuw dus voor me nu!!

9. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Lekker van genieten! Laat je vriend hier maar even meelezen.
    Ik vond het in het begin best pittig omdat ik hier s avonds bijna non stop aan het voeden was maar later miste ik het ook wel.
    Hier lag ze ook regelmatig bij mn man op z'n buik te slapen.
    Rond een maand of 3,5 ging ze s avonds iets vroeger naar bed en met 4 maanden sliep ze gewoon vanaf 19u en bijna klokje rond. (hier later wel meer gespook s nachts maar dat staat los van de eerste maanden).
    Ik geloof dat het meestal rond 3-5 maanden weer over is. Hier klopte dat.

Ik vind dit zo'n mooi stuk, wel, pro-bv natuurlijk maar ook met kv kun je meegaan in de behoeftes van je kindje
    Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Hechting - Je bent net geboren, en dan...?

10. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.828
    9.336
    113
    Gelderland
    Red88, heb het gelezen en van het eerste stukje kreeg ik gewoon kippenvel. Het is ZO waar!! Thanks voor de link.

11. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Dit had ik ook bij onze eerste. Maar doe wat je hart je ingeeft en luister niet naar je omgeving. Heb ik wel gedaan bij de 1e maar bij onze 2e heb ik gewoon gedaan wat ik/wij goed vonden en dat ging perfect. Luister naar je eigen gevoel! Pak hem lekker bij je, echt het gaat over.

12. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.828
    9.336
    113
    Gelderland
    Mijn kleine man is nog steeds heel onrustig in de avond, nacht. Gister heefft hij wel in zijn bedje geslapen van half 8 tot 22. Om vervolgens na de fles ruim 1,5 uur wakker te zijn? Toen hoorde ik hem om 4 uur weer wakker worden en om half 5 wilde hij eten. N de fles weer onrustig en totaal 1 uur bezig geweest voor hij in zijn bedje lag. Nu slaapt hij natuurlijk als een roosje en slaapt zonder te huilen in, in zijn eigen bedje. hij krijgt al 180+6 en drinkt ongeveer 900. À 950 cc over de hele dag. Ook krijgt hij al forte en dan 3om 3 en de fles van 18.00 en 22 krijgt hij 4 forte en 2 gewoon. Voor de nacht ligt hij ingebakerd maar misschien dat ik vanavond ga proberen om dat niet te doen want hij wordt boos omdat hij zijn handen niet kan bewegen. Is het dag/nacht ritme? Het inbakeren? Of heb ik gewoon een kindje die niet wil slapen in de nacht? De korte nachten beginnen nu echt op te breken en ik begin volgens mij ook een verkeerd dag/ nacht ritme te krijgen. Nacht klaarwakker overdag moe moe moe,haha!

Oja ik probeer een ritme aan te houden van slapen,voeden, knuffelen,spelen slapen maar na de fles van 2 uur valt hij meestalmeteen in slaap om tot de volgende fles te slapen. Mijn gevoel zegt dat het daar fout gaat want dan slaapt hij dus van 11.00 tot 18.00 maar het gaat tegen mijn gevoel in om het wakker te houden? Of moet ik proberen om dat te doen en echt zorgen dat hij 1,5 à 2 uur wakker is na zijn fles? Hopelijk kan iemand me helpen?

Deel Deze Pagina