Onze dochter is 4 weken oud en slaapt niet veel overdag. Wanneer haal je haar dan uit bed om de 4 uur krijgt ze voeding, uurtje om te voeden verschonen en knuffel dan naar bed maar als ze slaapt is ze zo weer wakker.Soms kijkt ze rond en soms huilt ze. Soms slaapt ze weer in. Wat raden jullie aan?
Ze slaapt overdag al beneden in de wandelwagenbak en ze krijgt een speen want ze kan echt niet zonder. Als die uitvalt en dat is vaak moet ze die continue hebben dus naar boven brengen is geen optie. Ze is vaak wakker en in de box wil ze niet, ik ben ook bang dat ik haar misschien zo overprikkel ik laat er nu dus vaak in de bak liggen tot de volgende voeding. Soms slaapt ze vaak niet en zit ze te kijken of te jengelen. Ik weet anders niet hoe ik regelmaat moet toepassen van wakker voeden en knuffelen als ik haar telkens namelijk pak dan krijgt ze hier geen duidelijkheid in. Maar het is ook geen optie omdat ze zo vaak wakker is dat ik zelf niks anders zou kunnen. Iemand nog zo'n slechte slaper overdag en wat doen jullie?
Misschien toch in de box met een dekentje met haar geur? Dan kan ze iets meer zien. Of lekker gaan wandelen. De buitenlucht doet de kleintjes ook vaak goed. Of met jou kroelen en 'spelen'. Ik pakte op die leeftijd bijvoorbeeld haar voetjes vast en benoemde dat en gaf er dan een kusje op. Etc. Heel veel foto's maken omdat de gezichtsuitdrukkingen nu nog zo snel wisselen (dat was heerlijk). En als jij wat meer wilt doen en zij bind je, dan lekker in de draagdoek bij je en gaan met die banaan.... Ooh wat was dat altijd lekker dat kleine lijfje zo heerlijk tegen je aan....