Rode puntjes/vlekjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Marlena, 11 jul 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marlena

Marlena Fanatiek lid

27 mrt 2015
    1.676
    1.787
    113
    Mijn zoontje heeft sinds zaterdag buikgriep. Overgeven, diarree en alles wat er bij hoort. Nou zag ik gisteren ineens allemaal van deze rode vlekjes. Als ik google dan herken ik het nergens. Zou dit gewoon warmte uitslag zijn? Of iemand die dit herkent bij ziek zijn? Het zit overigens gewoon in de huid (je kunt het wegdrukken zeg maar). Ben benieuwd! Het gaat trouwens nu best goed met m. Geen koorts meer en hij kan goed spelen. Is alleen nog erg misselijk.

2. Cobon

Cobon Niet meer actief

Met dit soort vlekjes icm de rest zeker even langs de huisarts om enge dingen uit te sluiten.

3. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Hier was 6e ziekte vlekjes paar dagen na koorts en overgeven.

4. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.301
    2.570
    113
    Wat moet er dan uitgesloten worden?

Als hij geen koorts heeft, lekker speelt, de vlekjes weg te drukken zijn dan.l hoef je echt niet naar de huisarts er mee

Wordt hij weer zieker en breidt het erg uit dan is het een ander verhaal .

5. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.882
    6.413
    113
    Vlekjes/uitslag na een virus komen vaak voor, als het nu verder beter met hem gaat, hij goed plast (niet uitgedroogd is dus) en dat ook doorzet, zou ik me geen zorgen maken :)

6. Maryelle

Maryelle Actief lid

10 feb 2015
    416
    418
    63
    Vrouw
    Vlekjes wegdrukken zegt niet per definitie iets en bij kinderen beter 1569073 keer voor niks dan 1x te laat. Sowieso ook als je je als moeder zorgen maakt altijd bellen.

Dat gezegd hebbende, klinkt dit wel als een ‘onschuldige’ vlekjes ziekte. Hou wel goed in de gaten dat hij niet weer koorts krijgt en wel wat vocht binnen gaat houden. Beterschap!

Cobon vindt dit leuk.
  7. Cobon

Cobon Niet meer actief

Mee eens. Als je genoeg twijfelt dat je het op een forum moet vragen, bel je even de dokter.

8. Marlena

Marlena Fanatiek lid

27 mrt 2015
    1.676
    1.787
    113
    Thanks voor de reacties! @Fristi2012 ik heb het even gegoogled en ziet er inderdaad precies zo uit als de zesde ziekte! Gek genoeg had ik die zelf nog niet gevonden.

Ik maak me trouwens niet per se zorgen want hij speelt lief en is vrolijk en heeft genoeg plasluiers. Was vooral heel benieuwd wat het kon zijn omdat ik het totaal niet herkende.

Cobon en Fristi2012 vinden dit leuk.
  9. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.270
    5.870
    113
    Vrouw
    Lijkt op de 6e ziekte. Bij het zoontje van een vriendin zag verver recent ook zonnig icm met je beschreven klachten/symptomen.

Marlena vindt dit leuk.
  10. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.301
    2.570
    113

Ik zeg ook niet dat vlekjes wegdrukken per definitie doorslaggevend is

En vind niet dat moet bellen voor de zekerheid met deze symptomen.
    Je kunt het ook gewoon nog een dagje aankijken. Kijk ook op thuis arts bijvoorbeeld.

We klagen hier heel vaak dat de huisarts zo slecht te bereiken is maar dan moet we zelf ook kritisch kijken of bellen wel echt nodig is

11. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.959
    15.002
    113
    Niet heel vreemd, als je ziet wat je voorbij krijgt als je rode vlekjes kind intypt. Geloof dat ik destijds tot aan vlinderziekte voorbij zag komen.

De enige die ik hier met zekerheid gehad heb zijn de waterpokken...wat was zij toegetakeld... :|

Goed in de gaten houden en blijven drinken. Allicht knijpfruitjes of een waterijsje wel goed gaan.

Deel Deze Pagina