Mijn dochter van 7,5 maand was altijd een goede slaper. Je legde haar neer deed het ritueel en ze sliep. Heerlijk... Soms werd ze nog wel eens wakker maar sinds3 dagen is het raak. Als ik haar in bed leg is het krijsen en huilen ze gaat helemaal over de rooie. Pas weer rustig als ik haar oppak. Ik geef gekolfde melk in een fles dus uiteindelijk( kan geen honger zij voor mijn gevoel) een flesje 50cc en dan gaat ze lekker slapen. Ze krijgt 200 cc en groente en fruit en af en toe een broodje. Heb haar vanmiddag voor het eerst laten huilen 3 minuten en ze was helemaal over de rooie en nat van zweet. Ik kon het miet over mijn hart verkrijgen om haar te laten liggen huilen. Weet iemand wat dit is want ze is wel moe en het slaapje hiervoor was er niks aan de hand. En morgen moet ze naar de creche en vind het een naar gevoel haar zo af te leveren daar. Iemand tips? 😒
Misschien tandjes!! bij mij zoon komen ze nu ook door! en was afgelopen week ook erg aan het huilen!!
Ik hoop het ook voor je!! ik heb als tip van de drogist vsm kind chamodent mee gekregen!! doe een paar druppels op het speen volgens mij 3 en kijk of het misschien werkt het schijnt pijnstillend te helpen
Hoort dit niet gewoon bij een fase?? Een soort van verlatingsangst? Ik kan mijn kleine meisje nu ineens wakker op bed leggen en dan draait ze zich om en gaat ze slapen. 3 weken terug was het brullen. We kregen haar er alleen in als ze al sliep.
Is een fase! Hetzelfde begon ook bij onze zoon vanaf 7,5 maand. Ging alleen maar slapen als ik hem in slaap wiegde. Heb er geen strijd van gemaakt en hem dus gewoon in slaap gewiegd. Wel telkens eerst in bed gelegd om te kijke. Of hij zelf weer ging slapen. Niet dus. Heeft ruim 3 maanden geduurd maar ineens van de een op andere dag ging hij weet zonder kik slapen . Gaat vanzelf weer over dus.
Dat hadden wij laatst ook. De afgelopen tijd gaat het gelukkig weer iets beter. Mogelijk dromen, tandjes of verlatingsangst.
Bij mij net als bij 2de leg, eerste maanden heb ik haar aktijd in slaap moeten wiegen. Nu opeens met 7,5 mnd gaat ze (bijna) helemaal zekf slapen. Ik denk ook een fase, misschien kun je proberen het af te bouwen, in bed leggen ernaast zitten en hand op haar leggen?
Wij hebben hetzelfde gehad bij onze baby. Bij haar leek het inderdaad het meeste op verlatingsangst. We hebben het met een pedagogisch adviseur over gehad en wat zij adviseerde en bij ons werkte is niet je normale ritueel veranderen, maar om de zoveel minuten even naar je baby toe gaan, zodat ze weet dat je er gewoon bent. Dan even wat geruststellende woordjes en een aai over haar bol geven. En dan weer even weglopen (hoe moeilijk dat ook is!). Zo weet ze dat jij er gewoon nog bent, maar dat ze niet uit bed gehaald wordt als ze gaat huilen. Grote kans dat ze het huilen nog een tandje opvoert, bij wijze van protest. Als je goed doorzet, kan het met een paar dagen over zijn. Als je toegeeft aan het gehuil en je ritueeltje voor het naar bed gaan wijzigt (daarmee eenduidigheid ontneemt) en/of haar uit bed gaat halen, zal het huilen zeer waarschijnlijk alleen maar toenemen en maak je het jezelf en je baby uiteindelijk alleen maar lastiger. Overigens voor ouders met een huilbaby hebben we veel gehad aan het boekje 'Wat te doen met mijn huilbaby' (link)