Hoe baby s'nachts kleden in hitte?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door xNadine, 15 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xNadine

xNadine Actief lid

27 jul 2016
    383
    39
    28
    Hoi, bij ons in de slaapkamer is het 25/26 graden. Hij slaapt s'nachts nog in zijn wiegje bij ons bed. Gisteravond toen ik hem in zijn wiegje legde voelde hij heel warm en heb ik hem alleen in zijn rompertje te slapen gelegd, met een lakentje over hem heen. Vanochtend trof ik hem aan zonder lakentje, die had hij weggetrapt, waardoor hij dus in blote armpjes en beentjes lag, en hij voelde ook heel koud aan, ondanks de temperatuur die vanochtend nog steeds hoog was in onze kamer.. ik ben echt bang dat hij ziek word zo. Zou ik hem een broekje aan moeten doen? Hoe doen jullie dat nu in de hitte?

2. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Een dunne slaapzak aantrekken als je bang bent dat die het koud heeft.
    Maar heb je in zijn nekje gevoeld? Armen en benen voelen wel vaker koud aan maar dat zegt weinig.
    Mijn dochter slaapt op der eigen kamer waar het nu 27 graden is en vanacht heeft ze alleen in der luier en dunne slaapzak gelegen.
    Zonder slaapzak slaapt ze niet

3. vd21

vd21 Niet meer actief

Bij ons boven is het 33 graden dus ze ligt in alleen een luier met de ventilator aan. Normaal slaapt ze niet zonder slaapzak maar nu dreef ze echt weg. Maargoed ze is al 1.5 jaar
    Als hij koud aanvoelt zou ik hem een broekje aantrekken of rompertje lange mouw

4. Koon

Koon Niet meer actief

Van kou word je kindje gelukkig niet ziek :)
    Onze dochter slaap nu in een romper zonder mouwen en dunne slaapzak. Het is boven 27 graden.
    Als je kindje het te koud heeft, wordt hij vanzelf wel wakker.
    Je kan hem vannacht best een broekje aan doen als je wilt, even in het nekje voelen als je zelf naar bed gaat of hij niet super warm is.

5. Miki013

Miki013 Bekend lid

9 feb 2016
    598
    0
    16
    NULL
    NULL
    Baby's worden niet ziek van kou. En het is niet erg of raar als zijn handjes of voetjes koud aan voelen, als zijn nekje maar niet koud aanvoelt.

En ze worden echt wakker als ze te warm of te koud hebben. .

6. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
    Vorig jaar met dit soort warmte legde ik hem in romper korte mouw alleen in bed en dan soms lakentje of dunne slaapzak met alleen een luier. Beter iets te koud dan te warm ivm wiegendood denk ik altijd

7. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ons zoontje ( is al wel bijna 1) ligt met alleen een luier in een hele dunne slaapzak

8. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Zoontje van 1,5 heeft alleen een dunne slaapzak aan met luier.

Gelukkig alleen nog vandaag zo warm;)

9. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Geen origineel antwoord, maar hier ook een luier en een dunne slaapzaak ;) Gaat prima!

10. Fee0128

Fee0128 Nieuw lid

15 sep 2016
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha ja hier precies hetzelfde; dunne slaapzak met mouwen afgeritst en alleen luier eronder!

11. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Je moet achter in het nekje voelen, niet de handjes of voetjes. Die zijn bij kleintjes vaak koud.

12. yoshi

yoshi Actief lid

12 aug 2015
    362
    45
    28
    Ik heb ze allebei met alleen een luier aan in een dunne slaapzak.

13. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Beide meiden slapen hier in een romper korte mouw en een lakentje

14. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    dit :)

15. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    dochter ligt alleen in de romper zonder mouw.
    soms als het savonds goed afgekoeld is gaat de dunne slaapzak aan

16. jessiejz

jessiejz Actief lid

19 apr 2013
    294
    70
    28
    Vrouw
    verzorgende ig
    Gelderland
    Mijn dochter van bijna 12 weken heeft een luier aan enige inde puckababy. Boven 25 graden

17. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    ik woon in Spanje en het is hier heel de zomer overdag boven de 30 graden (ong 36) en ´s nachts ook warm.

ventilator aan (niet óp hem) en in een hemd (romper vind ik al te warm) en luier.
    zoontje is 7 mnd nu en ik heb bij de kinderafdeling hemdjes gekocht van H&M in maat 92. wel te groot, maar die zijn veel luchtiger dan een romper.
    zo´n luier is al warm genoeg. doe er niet ook nog een romper overheen.

en ik doe mijn zoontje vaak later naar bed omdat het voor 21 u niet afkoelt. doe dan wel een late siesta nog-

18. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.366
    113
    Van kou worden ze gelukkig niet ziek, en zo lang hij het niet koud heeft (dat is blijkbaar zo, als hij er niet wakker van wordt) zou ik het lekker zo laten.
    Mijn jongste klom uit zijn ledikant zonder slaapzak, maar het is nu zo warm op zijn kamer, dat hij toch met alleen luier en romper slaapt, en dat gaat tot nu toe prima. Nog 1 nachtje, dan gaat de slaapzak weer aan ;)

19. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.628
    5.656
    113
    Slaapzak en luier

20. Rebelleflower

Rebelleflower Fanatiek lid

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Hier baby'tje van 1,5 week en ze slaapt gewoon in d'r rompertje met korte mouwen onder een lakentje. Ik stop d'r in tot ongeveer d'r middel. Soms heeft ze dr lakentje wel eens van dr af gestrapt maar dan heeft ze het waarschijnlijk gewoon te warm. Als je twijfelt over d'r temperatuur dan doe je toch een keer extra temperaturen? En idd in d'r nekje voelen of buikje.

Deel Deze Pagina