Mijn meisje van bijna 4 maand heeft naar mijn idee niet meer genoeg aan haar voeding. Ze weegt nu 4.5 kilo. Ze krijgt 5 flessen van 120+4 en daarvan 2 flessen met rijstebloem. Verder krijgt ze 1 keer per dag een groentehapje. Maar ze slaapt nu slecht en huilt meer. Wat kan ik hieraan doen?
Is ze niet wat te jong voor rijstebloem en groente? Daar kan ze last van hebben. Verder lijkt me de hoeveelheid melk prima voor haar gewicht.
misschien last van de rijstebloem en groente? Je zegt dat ze nog geen 4 maanden is en bijvoeding wordt pas aangeraden op z'n vroegst vanaf 4 maand. Ik zou dus gewoon weer terug gaan naar alleen flesvoeding en evt. flessen ophogen, als ze aan 120/4 niet genoeg heeft.
Bijvoeding mag pas als ze 17 weken zijn. Maar zelfs dat is het absolute minimum. Dit is echt niet goed voor de darmpjes.
De rijstebloem en hapjes is op aanraden van haar maag lever darm arts. Daar zijn we donderdag geweest en die gaf ons aan daarmee te beginnen. Ik weet het het genoeg zou moeten zijn maar ze huilt nadat ze haar fles op heeft en als ik haar dan nog wat extra doe is ze wel rustig. Maar nou vraag ik me af of het niet teveel zou worden
Dit is een beruchte periode van meer honger omdat ze alerter worden. Ik zou dus gewoon wat extra melk geven.
Je zou iets meer in de fles kunnen geven, hoeft niet bij elke fles. Als ze honger heeft, heeft ze het nodig. Misschien zit ze in een groeispurt. Ik vind het advies van bijvoeding geven raar, als ze er last van krijgt kan dat zeker het onrustige slapen verklaren. Kun je er ook een weekje mee stoppen en kijken of het daar beter van wordt? Of in ieder geval terug gaan naar of rijstebloem of groente en niet allebei?
Hm oke heel raar advies. Weet je zeker dat het honger is? Want 120+4 is eigenlijk heel netjes. Daarbij zit er ook nog rijstebloem bij EN ze krijgt al groente. Nee ik kan me niet voorstellen dat het honger is dan. Het lijkt mij logischer dat ze last heeft van haar darmpjes. Die zijn nog helemaal niet rijp...
Ik zou gewoon meer melk geven, 120 is niet echt veel Alles beter dan voor de 4mnd met bijvoeding beginnen maargoed helaas ben je daar al mee gestart. Kent die arts de risico's niet?
Is er een medische onderbouwing gegeven? Waarom je tegen alle adviezen in zo vroeg kan beginnen? Ik zou inderdaad stoppen met bijvoeding, even terug naar melk. Even rust voor de darmpjes
Je kindje lijkt honger te hebben, je zit nog lang niet aan de maximum hoeveelheid voeding (30 schepjes/ 1 liter), maar je wil wel bijvoeding gaan geven?! Ik snap het niet helemaal. Een flesje extra of een grotere fles vult veel meer dan die 5 hapjes worteltjes o.i.d. wat ze eet. Je geeft zelf aan als ze haar flesje op heeft en ik geef wat meer dan is ze wel tevreden. Waarom dan niet nu ophogen naar flesjes van 150+5, desnoods alleen op de momenten waarop ze hongerig lijkt te zijn?! Ze weegt inderdaad nog niet zoveel, maar aan de andere kant als je moet kiezen tussen bijvoeding of wat extra melk zou ik zelf toch echt voor wat meer melk gaan.
Ik zou net als de rest toch gewoon meer melk geven en geen rijstebloem of groente.. Snap de arts niet helemaal, heb dit nog niet eerder gehoord. Begrijp wel dat jij het advies gewoon opgevolgd hebt hoor. Maar ik zou er toch mee stoppen.
Ze mag niet echt veel meer melk. Omdat het bij ore-dysmaturen schijnt te zijn dat als ze echt te veel stijgende groeicurve ze later veel meer kans hebben op overgewicht. Ze laat nu gelukkig wel inhaal groei zien. Ze is ook al ver gekomen van 1800 naar vandaag 4730. We bieden nu 150+5 aan. Denk dat haar arts het heeft gezegd omdat ze erge reflux heeft en zo de voeding wat minder omhoog komt. (Gok ik hoor.)
Hoelang duurt het voordat het beter zou moeten gaan als het aan de bijvoeding ligt? We hadden haar maandag avond voor het laatst rijstebloem gegeven en zaterdag voor het laatst groente.