Hoihoiii Ik heb een klein vraagje. Mijn dochtertje is nu twee weken oud. Sinds gister loopt ze van die rare bewegingen en geluidjes te maken. Als ze slaapt is ze heel onrustig en loopt zich vaak in dr slaap uit te rekken en indrukken te maken alsof ze moet poepen. en dan krimpt ze weer in. Ze wordt rood en maakt er ook een fel drukkend geluid bij. Ook merk ik dat haar ademhaling erg onrustig is. Soms haalt ze ineens heel diep adem alsof ze onder water is gweest zeg maar(weet niet precies hoe ik het moet uitleggen). Eerst dacht ik aan darmkrampjes, maar sinds een paar dagen geef ik haar infacol en dat heeft volgens mij wel geholpen. Ook in de avond/nacht is ze erg onrustig. Nou weet ik wel dat de meeste babytjes hun kuren hebben in de avond/nacht, maar ik maak me toch een beetje zorgen. Herkent iemand dit?
Het kunnen evengoed nog darmkrampjes zijn, ook als je infacol gebruikt. Hier ook een meisje met dezelfde symptomen. Hier gebruik ik sab simplex, ook voor de krampjes maar daardoor is het niet weg, wel minder trouwens. Hier kan ze ook heel rustig liggen te slapen en dan opeens komen de krampjes weer, meestal als er dan scheetjes vrij zijn gekomen dan wordt ze weer rustig en slaapt ze gewoon verder.
Ik denk ook krampjes hoor! Mijn meid doet dit ook. Ze krijgt ook infacol en daarmee is het heftige huilen/ gillen stukken minder maar ze blijft wel veel "persen", kreunen, drukkend geluid maken. Loopt dan rood aan en trekt dr beentjes op. Ze laat ook veel scheetjes.
heel herkenbaar... mijn meisje heeft er ook last van... ook infacol gehaald maar niet het idee dat het veel helpt... gebruik het dan ook niet meer en gelukkig gaat het nu sinds een paar dagen beter... het hele harde krijsen s'avonds is gelukkig afgelopen... en ze vond het echt vies hahaha sinaasappel is zeker niet een smaak waar mevrouwtje van houd... al vind ik het wel een erg grappig gezicht... gemeen he hahahaha