Vandaag gezellig naar een verjaardag geweest. Ongeveer een uur nadat we thuis waren begon ons mini mopje van 4 mnd te huilen en dat hield niet op! Op een gegeven moment hysterisch. Ze begon ook te spugen en was niet stil te krijgen. Ik heb haar op bed gelegd en na een kwartier viel ze in slaap. Zou ze enorm last hebben van prikkels? Dit is niet de eerste keer dat ze zo reageert. Hebben jullie dit ook meegemaakt rond deze leeftijd?
Kan prikkels zijn. Baby's kunnen prikkels nog niet reduceren dus het is heel normaal als ze op veel prikkels even heftig reageren.
Ja hier had onze zoon het ook altijd. Zeer waarschijnlijk teveel prikkels die hij opving. Tot 1 jaar hebben we dus ook het langzaam opgebouwd (helaas soms onmogelijk als het naaste familie is) maar anders vroegen wij of we op een andere dag konden komen. De tip die ik kreeg: de aankomende dagen weer even heel veel structuur bieden en echt even tot rust laten komen. Ik wens je heel veel succes en sterkte.
Mijn dochter had hier ook veel last van, zeker wel tot een maand of 6! Bij dit soort gelegenheden, en dus teveel prikkels was ze ontroostbaar. Dus...toen zo min mogelijk gedaan, veel thuis en rust. Nu is ze ruim 8 maanden en gaat het heel goed. Ze kan het nu gewoon beter aan!
ja ik denk ook aan te veel prikkels hoor... idd rustig aan dus... en even structuur proberen te bieden. hier was het altijd zo dat als we ergens op verjaardag waren onze zoon niet van hand tot hand ging maar alleen bij ons. dus ook niet voor opa of oma. jammer voor degene die hem graag willen vasthouden, dan kijken ze zo maar. jij zit nu tenslotte met een overstuur kind en daar hebben hun geen last van. zoonlief sliep hier altijd veel dus ook verjaardagen gehad dat hij heerlijk lag te slapen in de maxi cosie, niet heel goed voor zn rug maarja hoe vaak heb je een verjaardag.... en ik ga em echt niet wakker maken voor een ander, tenzij t voedingstijd is anders niet. tis ff hard zijn voor jezelf, je kind of een ander, net hoe je t bekijkt maar je kind heeft er wel profijt van en jij dus ook indirect.
Onze eerste dochter had hier helemaal geen moeite mee, maar dit meisje wel.. Ik laat ze al zeker niet van hand tot hand gaan op een verjaardag. Daar ben ik wel strikt in. Idd helaas voor de opa's en oma's. Helaas is hier bijna iedereen jarig in dec. Wel gaan we met kerst een weekje weg, dus geen hectiek bij familie.