Dag allemaal, Morgenochtend ga ik voor het eerst met mijn kereltje babyzwemmen. Hij is dan drie maanden oud en nu mag het! Hoewel ik er énorm veel zin in heb, kijk ik er ook wel een beetje tegenop De stress van alles meenemen, bij je houden, regelen, etc. Ik ben een enorme chaoot! Mijn vraag aan jullie is of de ervaren babyzwemmers nog tips en do's en don'ts voor mij hebben? Ik heb al extra in mijn luiertas: - little swimmers zwemluiers (3) - een xxl hydrofiel (1) Ik trek mijn schatje een pakje uit één stuk aan met een rits, dus makkelijk aan en uittrekken Zelf trek ik ook kleding aan wat ik snel en gemakkelijk aan en uit kan trekken (met mijn bikini er al onder). Nog andere handige tips waar ik iets mee kan? Bedankt alvast!
Ik neem de laatste tijd ook altijd iets te spelen mee....mijn dochter heeft een hekel aan aankleden dus die moet ik afleiden. Ik neem het volgende standaard mee: Zsemluier (een zwembroek en luier in een en nog een extra swimmer) Luier voor na het zwemmen Babyolie Hydrofiel Badcape of badjasje En dan de spullen voor mezelf.
Bedankt voor de tip, Esje. Hij zit in de maxi cosi (we gaan met de auto) en daar heb ik een speeltje aan zitten. Dat komt dus goed uit De andere zaken heb ik ook al in mijn luiertas zitten (naast een grote hydrofiel heb ik ook nog een "gewone" hydrofiel en een badstof omslagdoek bij me), dus dat komt goed uit Waarvoor gebruik je de babyolie, als ik vragen mag?
Ik smeer haar altijd meteen in als ik haar afgedroogd heb. Net als na elk badje. Ze heeft snel een droge huid en zeker na het babyzwemmen.
Hier begint babyzwemmen altijd om 9 uur. Ik neem mijn dochter dan gewoon in de pyama mee. Anders moet ik haar in korte tijd 2 x omkleden. Zelf doe ik thuis wanneer ik mij aankleed alvast mijn bikini aan. Scheelt weer stressen.
@ Esje: ah, zo.... Dat valt bij mijn mini wel mee. Maar ik denk dat ik wel ff zeep meeneem, zodat ik met hem samen nog even snel kan douchen @ Manonnetje: hier begint het ook om 9 uur. Mijn mini slaapt nog niet in de pyjama, dus ik trek hem bij het verschonen even snel het pakje aan. Bikini trek ik inderdaad ook gelijk aan Wel net zo handig, lijkt me!
Met 3 zwemluiers zit je vast wel goed, haha. Ik zou wel meer hydrofielen of andere doeken meenemen. Ik heb altijd een badcape en twee hydrofielen. Ze ligt op de badcape, droog af met de ene hydrodiel en de tweede gebruik ik vaak om tussen haar en mij te houden als we naar de kleedkamer lopen, ik ben dan nl nog niet afgedroogd en anders maak ik haar weer nat. Jouw kindje zit waarschijnlijk nog in de maxicosi dus dan heb je dat probleem nog niet. Maar eentje extra is altijd handig! Maak een handige indeling in je tas zodat je makkelijk overal bij kan en niet steeds hoeft te graaien en alles op ze kop hoeft te halen. Verder komt het vast goed! Veel plezier!
Mijn dochter kreeg het vrij snel koud en de tip van de badjuf was een flesje melk geven als je je baby aangekleed hebt. Warmen ze wat sneller op.
@ sjak: dat van wat drinken geven als je net klaar bent, heb ik vaker gehoord. Ik ben inderdaad van plan om een thermoskan met heet water en wat voeding mee te nemen zodat ik een klein flesje (van 90/3 ofzo) kan geven
voor jezelf een grote handoek of badjes om om te slaan, aangezien je eerst je kleine gaat afdrogen en aankleden en dan pas jezelf en idd kleintjes warmen het snelste van binnenuit op, dus door warm flesje. en idd veeelll hydrofiele zijn altijd handig
Geven jullie dat flesje dan altijd direct na het zwemmen (wanneer de kleine al is aangekleed en jijzelf nog niet) of voordat je weggaat? Dus wanneer jullie allebei gekleed en wel zo naar buiten kunnen....
Eerst zelf lekker aankleden, dan zit je wat relaxter ook met je kindje. Eventueel een theezakje mee als je toch een thermoskan met heet water meeneemt dan heb je nog een bakkie voor jezelf ook. Zorg gewoon dat je de tijd hebt, zodat je niet hoeft te haasten ofzo. Mijn dochter is alweer een stuk ouder, maar ik trek altijd een half uur voor het aankleden . Kletsen, plassen tussendoor, nog wat eten/drinken. Misschien wil ze het zelf doen, etc. Maar dat is allemaal ingecalculeerd . En toen ze jonger was nam ik ook gewoon de tijd. Rustig keutelen tijdens het aankleden enzo.
Ben benieuwd waar in Overijssel je gaat zwemmen Mijn man gaat ook elke maandagochtend om 9 uur met onze kleine zwemmen. Hier neem je de maxi cosi mee het zwembad in en daar zijn omkleedkussens. Dus omkleden in lekkere temperatuur. Na het zwemmen stopt hij de kleine onder de invaliden douche, die is warmer. En wast haar even met wasgel en wikkelt haar in badcape en gaat dan afdrogen Bij ons in de zwemtas Zwemluier Badpakje Badcape Hydrofiel en washandje Gewone luier
Vorige week ging het goed en het was hartstikke leuk! Ik heb het flesje uiteindelijk niet nodig gehad, want na het douchen (warm water) en omkleden was meneer al weer lekker op temperatuur. Hij was ook niet aan het jengelen o.i.d., maar zat lekker wakker om zich heen te kijken Toen we thuis kwamen was het al weer bijna voedertijd, dus ik heb dat flesje gewoon iets eerder gegeven. Morgenochtend ga ik weer en dan gaat vriendlief ook mee. Even een extra helpende hand mee is niet verkeerd
Leuk hoor babyzwemmen Ik doe ook altijd wat makkelijks plus bikini alvast aan. Handig is om in het schapenhok om te kleden, heb je tenminste genoeg ruimte voor de Maxicosi. Ik neem mee: * 1x hydrofiel * 1x handdoek * bodylotion * 2 zwemluiers * 2 gewone luiers * billendoekjes * Eigen handdoek * 50 cent voor het kluisje Veel plezier!!
Bedankt voor de tips! Ik heb alles al klaar liggen voor morgenochtend. Hij krijgt om 7u zijn eerste flesje, dus wel hebben ruim voldoende de tijd om alles in de auto te proppen. Haasten hoeven we dus niet te doen. Scheelt enorm! Mijn bikini trek ik ook al van te voren aan en dat vond ik vorige week erg handig. Verder heb ik de mini een handig pakje met een rits aangetrokken.