sinds een paar maanden (sinds hij erg ziek is geweest) wil mjn zoontje van 9 maanden 2x per nacht een fles. om 1 uur en om 6 (dit is dan zn ochtend fles). hij word wakker, begint te huilen, je geeft hem een fles en kan hem al drinkend weer in bed leggen en hij slaapt weer door. niet heel dramatisch dus ik heb dat even zo gelaten. ik dacht dat hij wellicht moest bij eten omdat hij flink was afgevallen. inmiddels duurt het al best lang en kan hij uiteraard prima zonder die voedingen want overdag eet hij ongeveer dit; 6.00 fles 210 pap 8.00 broodje 10.00 fruit 11.30 fles 180 13.30 brood 15.00 soepstengel 17.00 groente/aardappel/rijst etc 18.30 fles 210 pap soms krijgt hij smiddags nog een fles van 180 tussendoor die opgaat. moet meer dan voldoende zijn lijkt me, hij eet flink. toch gaat die extra fles om 1 uur en soms nog wel een extra snachts zonder problemen op waarna hij weer heerlijk doorslaapt. vraag 1; hoe kan ik weer van die extra flessen af of moet ik ze blijven geven zolang ze op gaan en hij er om blijft vragen? hij drinkt pepti dieetvoeding. ik las dat die lichter verteerbaar is..? vannacht werd hij 1x wakker zoals gebruikelijk tegenwoordig maar wilde gene fles. net om 6 uur ook niet. kon hem beide keren weer in bed leggen en hij sliep zonder problemen verder. nu om 7 uur was hij weer wakker (vroeg!) en wil nog steeds geen fles. neemt soms heel af en toe een slok om de fles snel weer weg te duwen. pap uit een bordje wil hij ook niet en zelfs geen rijstwafel. een soepstengel heeft hij nu waar hij een beetje aan sabbelt maar ook die gaat er niet van harte in. vreemd want hij zou berehonger moeten hebben. mn brood is op (supermarkt hier tegenover gaat over 15 min open) dus dat kan ik even niet testen. daar is hij dol op. vraag 2; waar zou het aan kunnen liggen dat hij nu totaal niets wil eten? hij is fit, vrolijk, geen last van tandjes of iets zo te zien.
Tandjes hoef je niet altijd te zien hoor. Dus misschien is het dat wel. Misschien heeft hij anders keelpijn en doet slikken pijn? Op vraag 1 heb ik geen antwoord. Mijn zoon wordt nu ook steeds vroeg wakker voor een fles terwijl hij eerst altijd veel later wakker werd. Dus ik blijf even meelezen.
Kan het niet zijn dat hij doordat hij ziek geweest is uit ritme is? En dat hij niet eens persé een fles wil maar het hem troost en dus ook weer verder slaapt? Is het misschien dorst? Of misschien heeft hij nu genoeg "bijgegeten" en slaapt hij nu weer door? Aangezien hij vanacht ook geen fles wilde. Als mijn zoontje ziek word wil hij ook geen eten meer, er kan ook een verkoudheid aankomen. Idd tandjes hoef je niet altijd al te zien.
Hoi Kimm, Ik heb helaas geen passende antwoorden voor je maar misschien een tip. Ik ging ook altijd op zoek naar antwoorden in dit soort situaties maar inmiddels laat ik het maar gebeuren. Wil ze 10 flessen? Wil ze er geen? Prima. Zo lang ze volle luiers heeft (en natuurlijk geen ernstige ziekteverschijnselen vertoont) laat ik het maar. Meestal is het dan een paar dagen, soms 1 week, weer geregeld.