tandenluiers/billetjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Athina, 19 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hoi allemaal,

Fae heeft sinds 3 weken haar 2 ondertandjes. De 2e kwam een week nadat de eerste door was. Hierdoor had ze flink veel poepluiers op een dag (geen dunne of diarree poep gelukkig) . Maar nu zien we 2 streepjes door en vanaf begin van de week had ze weer keurig 1 poepluier op een dag. Vandaag dus al weer 2 (of 3, vergeten te vragen op het kdv) en na die 2e waren haar billetjes ineens vuurrood en een beetje kapot, alsof ze het geschaaft had (mini-puntjes bloed) .

Was dat bij jullie ook? Dat het eerst over leek te zijn en toen weer opnieuw begon? Boven in haar gebitje voel ik nog niets.
    Hoever waren bij jullie de tandjes door, voor die poepluiers ophielden?

Ook heeft ze trouwens weer wat puntjes/bultjes luieruitslag. Dus daartegen smeren we ook weer (we hadden al eens een tube zalf voorgeschreven gekregen van de huisarts) .

Maar, herkenbaar voor jullie? Overigens smeer ik nu dik met bepanthen. Maar ik heb ook maizena in huis, maar mag dit ook als de billetjes een beetje open zijn? Of toch beter maar gewoon bij bepanthen blijven?

Alvast bedankt :)

groetjes
    Athina

2. Wij gebruiken de luierzalf van Natusan, dit bevalt ons beter dan Bepanthen.

Wayne heeft nu ook weer wat rode puntjes, en veel poepluiers, dus ik denk dat tandje nr8 onderweg is..

Als bij Wayne de tandjes eenmaal doorzijn, wordt het meestal weer wat rustiger.. Maarja, elk kind is anders, en reargeert anders he..

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ja das waar... ik ben benieuwd, als maar niet de boventandjes nu al beginnen te vervelen.. even een goede (lees: vrolijke, gezellige) periode zou wel fijn zijn ;)

Net was haar wangetje ook weer flink rood en verder was het alleen maar huilen. Flesje half opgegeten en maar in bed gelegd, ik ben benieuwd (en een beetje bang hihi) hoe het vanacht gaat.

4. Even afwachten dus..
    Als ik bij Wayne het vermoeden heb dat er maar een tandje dwarszit, zoals nu dus, hij heeft weer wat plekjes op de billen, zure poepluiers, rood wangetje.. Dan begin ik meteen met 3 keer per dag chamodent druppels te geven.

5. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    esmee geeft nooit zulke erge tandjes poepluiers gehad , ze heeft 1x het erg gehad toen hebben we dr op de pot gezet want het was toen geen doen.

dat dr billetjes stuk zijn kan ook zijn dat ze telang in een vieze luier heeft gezeten.

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    helaas kan dat het bijna niet zijn :( . Een uur ervoor was de luier nog verschoond.. hij was verder ook helemaal droog (alleen poep dus, niet geplast). Dus het is hooguit een uur geweest, maar ik betwijfel of het zolang was. Maar oke, hopen dat de bepanthen goed zijn werk doet vanacht.

7. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Hier gelukkig geen tandenpoep of kapotte billetjes gehad, maar wij doen na het verschonen altijd vaseline op haar billen, als een soort beschermlaagje.
    Tot nu toe hebben we dus ook nog geen last gehad van kapotte/schrale of rode billetjes gehad.

8. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Sudocreme werkt hier het beste tegen luieruitslag.
    Een aantal weken geleden had benthe erg rode billen met pukkeltjes. Ze had toen ook veel poepluiers op een dag. (niet dun) Nu eigenlijk niet meer.
    Vanavond heb ik volgens mij het eerst doorkomende tandje ontdekt. Ik zie een wit streepje in de onderkaak.
    De daarbij bijbehorende symptomen hangen nu ook samen met een zware verkoudheid. Veel snot, hoesten, drama's in de nacht en slecht drinken.
    Dus 't is één en al gezelligheid hier. :(

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ja feest he :( tel hierbij op bij ons, dat ze vanochtend voor het eerst naar het kdv is geweest.. en het is compleet. Maar wie weet is dit inderdaad toch het begin al weer van het volgende tandje.
    Bweh.. ik wil weer even wat langer dan 5 minuten m'n vrolijke, zelf spelende meisje terug...

Deel Deze Pagina