Wij zijn net terug van kind en gezin. Ons meisje heeft haar eerste prikjes gehad en ze is terug gemeten en gewogen. En nu viel mij op dat ze in de lengte niet zo hard gegroeid is. Haar lengte zat net onder het gemiddelde, haar gewicht volgens het gemiddelde en haar hoofdomtrek net boven het gemiddelde. Allemaal verschillend dus . Haar lengte & gewicht bij de geboorte 3.765gr en 50.5cm Haar lengte & gewicht vandaag 4.960gr en 55cm Ze is dus op 2 maanden tijd 1.195gr bijgekomen en 4.5cm gegroeid. Nu ben ik benieuwd hoe het zat bij jullie kleintjes . Het maakt me niet uit dat ze niet zoveel gegroeid is want voor de rest is ze kerngezond en doet ze alles volgens het boekje .
Volgens mij is dit keurig. Heb het net even opgezocht, maar mijn dochter was na 2 maand bijna precies net zoveel in de lengte gegroeid.
Ik heb het idee dat ze eerst in gewicht groeien en dan in de lengte. Eerst wordt ze weer wat dikker en dan hup weer wat langer. Tenminste dat is mijn gevoel hier.
Het gaat vaak om en om... dan gewicht een spurtje dan weer de lengte! Hier na 2 maanden alleen BV: 3395gr -> 4820gr 51cm -> 58cm Gewicht tussen -1 en 0, lengte op 0 en hoofdomtrek +1. Het gaat er uiteindelijk om hoe de groeicurve verloopt!
Volgens haar curve doet ze het prima dus maak me geen zorgen hoor! Ben gewoon benieuwd . Vind het leuk om de verschillen te zien .
Bij ons zoontje na twee maanden 3130》4715 48 》57 Zat de laatste keer qua lengte precies gemiddeld. Qua gewicht nét onder het gemiddelde (Volledige bv) Was bij geboorte een klein ventje als je na gaat dat ik twee weken overtijd was! Dus hij doet het keurig
Zo volgens mij is mijn meisje een echt dikkerdje dan Geboorte: 3480 gram & 46 cm 2 maanden: 5165 gram & 56,5 cm Volledige BV
Bij mijn dochtertje na twee maanden op alleen borstvoeding: Bij haar geboorte: 3440 gram & 48 cm Na 2 maand en 4 dagen: 5570 gram & 59 cm Qua lengte en gewicht zat ze beide iets boven gemiddelde en qua hoofdje iets onder.
is netjes toen kleine man 1 mnd was zou ie ook groot hoofd hebben maar nu weer niet toen ie 2 mnd was verschilt maar zou je niet druk maken elk kind is anders
Bij de geboorte woog onze dochter; 3090 gram en was 47 cm. Nu gisteren heen geweest 11 week; 5890 gram en 58 cm. Ze krijgt alleen bv