Even iets waarvan ik me afvraag of jullie dat ook doen Ik stond net te strijken, onder andere een hele berg van Julie's rompers. Haar meeste rompers zijn die witte mouwloze stretchrompers van de Hema. Vanaf dat ze ongeveer 6 maanden was, heeft ze maat 62-68 van die rompers aan, en die passen nu nog makkelijk. Nu zien die rompers er na het vele gebruik niet echt mooi meer uit. Het kraakwitte is ervanaf (en daar hou ik van!), ze beginnen een beetje te lubberen en hier en daar wat te pillen. Ook zijn er kleine vlekjes die ik er ook met een nachtje Vanish niet meer uitkrijg. Het is niet zo dat ze niet meer toonbaar zijn hoor, dan gooi ik ze meteen weg. Maar mooi is anders. Ik wilde ze eigenlijk allemaal vervangen als Juul in maat 74-80 zou komen, maar ze groeit niet hard. Zouden jullie nu alle rompers wegmikken en nieuwe kopen in maat 62-68?
Zouden die niet te groot voor haar zijn? Ik vind de 62-68 al niet echt strak zitten namelijk. Of zou dat komen omdat ze een beetje uitgelubberd zijn misschien .
Ja ik zou toch voor een maat groter gaan, ben met je eens dat ze heerlijk meerekken maar je zal zien maakt ze straks een spurt en dan zit je met te kleine rompers. Maar ze zijn ideaal!
Ik zou ook 74-80 kopen, zul je altijd net zien dat ze een groeispurt maakt. Hoe lang is je meiske dan eigenlijk als ze nu nog 62-68 past. Beau is nu 8,5 maand en is zo'n 70 cm....de rompers van 62-68 zaten echt al te strak en hij zit nu zo'n 2 weken in maat 74-80.
Ik zou ook voor 74-80 gaan kan je lekker even voort. Een lekker juist als een rompertje wat ruimer zit
Hier geld zat maar ik zou toch nog even wachten tot ze in 74-80 zit en dan de boel vervangen. Enne... niet weggooien hè? Even in de kledingbak doen! (ps.. heb nooit rompers gestreken behalve die met lange mouwen omdat ik die onder t-shirt korte mouw aandoe)
Ik doe normaal gesproken kleding die wij niet meer dragen wel in een kledingbak of breng het naar een inzamelpunt, maar zouden die gedragen rompers nou echt nog naar andere mensen gaan? Denk dat ik maar nieuwe rompers in 74-80 ga kopen en die in 62-68 een beetje laat afdragen. Julie is trouwens nu 72 cm en ongeveer 7,9 kilo. Ze past de 62-68 nog makkelijk, ook in de lengte. En dan hoef ik niet eens de stretch-factor in te schakelen . Maar ik denk ook echt dat ze hier wat uitgelubberd zijn en daardoor groter zijn geworden. Haha en ik strijk alles wat los en vast zit . Volgens mij is het zelfs beter om dat stretch-materiaal niet te strijken, dan blijft de rek er langer in. Maar ik kan het niet laten
Yep, in Roemenie e.d. zijn ze echt heel blij met alles waar geen gaten in zitten!! het ziet er wel mooier uit in de kast hè? Mijn zus verklaart me al voor gek dat ik alle kinderkleding strijk (voor mij een absolute must) laat staan als ik rompers ga strijken hahahhaha.. lekker doen hoor!
Ik dacht dat je geen ondergoed in die kledingbakken mocht doen, dus daarom deed ik er nooit rompers in, zal het dan in het vervolg er ook bij doen. Haha, wat een verschil in maten hè, ik ben net door naar 86/92 rompers gegaan, omdat hij uit die andere begon te groeien. Onze kindjes schelen maar weinig in leeftijd.
Mogelijk slijten de rompers wel sneller door dat vele strijken hoor.. Ik heb voor mijn dochter heel veel rompers die al door één of twee kindjes voor dochter gedragen zijn (van vriendin gekregen, niet uit de kledingbak ) en die zijn nog steeds niet versleten. Zijn ook gewoon Hema- en H&M-rompers. Het valt me wel op dat ze erg krimpen. Een nieuwe romper in 62-68 is soms groter dan mijn tweedehands rompers in 74-80. Maargoed, als ik jou was zou ik dan toch echt 74-80 gaan kopen. Het lijkt me sterk dat je dochter de winter doorkomt met rompers maat 62-68. Je zou ook kunnen overwegen rompers van bijv. Hans Textiel te kopen, die vallen kleiner dan Hema en H&M.
H&M heeft trouwens rompers in maat 74 (dus niet 74/80). Misschien is dat een idee? Dan zijn ze niet veel te groot en gaan toch nog lang mee. Ik koop ze altijd als Aaron in een tussenmaat zit.
Ik gooi ze soms wel weg hoor, of ik koop dan nieuwe en ik hou ze voor reserve. Julia zit al heul lang in 62/68 rompertjes, maar nu koop ik dan gewoon wel 74/80. Dan maar iets lubberig, groeit ze wel weer in En ik gebruik vaak in de winter met lange/korte mouwen en in de zomer zonder mouw, dus dan koop ik toch wel wat nieuwe rompers, ondanks dat ze in dezelfde maat zit!
Ze slijten trouwens niet hoor, maar vooral de witte worden hier bij het kraagje zo snel viezig. Ik krijg dat niet meer goed schoon (ze heeft lang gespuugd ivm reflux). Dan koop ik wel nette nieuwe!
Ik zou wel eerst even eentje proberen van 74/80 als ik jou was. Ik vond die overgang toen echt heel groot tussen die rompers van de HEMA. 74/80 is echt bij de HEMA een heel stuk groter dan de maat die ervoor zit. Ik weet niet of je ook dingen in de droger gooit? Dan krimpt het nog wel iets. En ik vind eigenlijk van de hema alleen die rompers fijn waar die stretch sticker op zit. Die anderen lubberen teveel vind ik.