Tot hoe lang kunnen ze overdwars liggen in je buik?

Discussion in 'Zwangerschap' started by femkes, Dec 14, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. femkes

femkes VIP lid

Jul 24, 2007
    9,088
    10,382
    113
    Het doet namelijk nogal pijn. Ik voel nu dus druk aan 2 kanten van mijn buik en ik vind dat echt een rotgevoel. Hij lag gisteren met zijn koppie naar beneden bij de vk, dus ik weet zeker dat hij nog alle kanten op kan, maar deze heeft nogal de neiging graag overdwars te gaan liggen. En mama is daar niet blij mee.
    Dus vanaf wanneer is de ruimte te krap dat hij niet meer zo kan liggen? Ik weet dat hij nog een tijd kan draaien, maar echt zo blijven hangen? Of is er een risico dat hij dit volhoudt tot hij helemaal is ingedaald?

2. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Dat kan helaas tot aan de bevalling waardoor een keizersnede noodzakelijk is

3. femkes

femkes VIP lid

Jul 24, 2007
    9,088
    10,382
    113
    daar zat ik nou net niet op te wachten :[
    Ik vind het echt een onprettig gevoel en had gehoopt dat het vanzelf zou ophouden. Is natuurlijk ook een illusie, maar soms hoop je dat illusies gevoed worden.

4. Zolief

Zolief Fanatiek lid

Jan 2, 2012
    1,413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Kun je hem niet een beetje plagen door wat te porren zodat hij gaat verliggen? Bij mij helpt dat wel.. dan ging ik met mijn vinger steeds over de baby heen wrijven (zachtjes natuurlijk) en dan ging het verplaatsen vanzelf.

5. mammiesam

mammiesam Actief lid

Dec 11, 2012
    193
    0
    0
    Bij mij zat ze heel de tijd in mijn zij, echt helemaal aan 1 kant in me buik dat vond ik ook zo vervelend, kindje kan nog lang draaien enz, bij mij lag ze uiteindelijk niet goed niet met het hoofdje naar beneden maar naar boven toe dus ze is er met pijn en moeite uitgekomen heel naar was dat!

Maar goed en kan bij jou nog alle kanten op!

6. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    De oudste lag tot 37 weken in dwars..

7. Maartt

Maartt Fanatiek lid

Mar 30, 2011
    4,843
    725
    113
    Hier tot 38,6 en toen is ze gehaald. Stond letterlijk op knappen. Herken het ongemakkelijke wel.. Kon alleen maar op m'n rug liggen pfff. Overigens draaien dwarsliggers (zeker als het de eerste is) vaak nog wel. Die van mij was alleen wel erg dwars en lag prinsesheerlijk met haar rug in m'n bekken en wilde absoluut niet draaien!

8. Mama13

Mama13 Actief lid

Dec 12, 2012
    148
    4
    18
    Hallo femkeS, ik ben nu 28+1 zwanger en die van mij ligt ook jog steeds over dwars.. De vk zei dat dit tot het einde zo kan blijven...

9. yvon365

yvon365 Actief lid

May 10, 2012
    332
    0
    0
    Ook bij mij ligt ze nog regelmatig overdwars! Maar bij alle controle's en echo's ligt ze steeds met het hoofdje naar beneden. Maar als ze dwars ligt is dat een rot gevoel aan 2 kanten van je buik. Vaak ligt haar rugje dan ook onderin bij mij.

10. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

Nov 30, 2009
    2,518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Mijn oudste ligt soms nog steeds dwars :D

Ik kan je volkomen begrijpen deze baby strekt zich overdwars ook steeds helemaal uit. Heel irritant gevoel.

11. Deesjebeesje

Deesjebeesje Bekend lid

Jan 7, 2012
    888
    1
    0
    Den Oever
    Hoop dat die van mij ook nog draait. Ligt nl. ook dwars en dat is idd een rotgevoel.

12. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Nog tot ver na de geboorte ;)

13. Deesjebeesje

Deesjebeesje Bekend lid

Jan 7, 2012
    888
    1
    0
    Den Oever
    Oei, dat heeft die van ons dan niet van een vreemde! :D

14. kahlen

kahlen Bekend lid

Jul 16, 2012
    972
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die van mij draait nog alle kanten op. Nu logt ie ook dwars maar dat voelt fijner dan met zijn voeten tegen mijn blaas zoals afgelopen weekend.

Share This Page